brandmelder in de stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

brandmelder in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 21:42

Hoi,

Ik heb nu al best wel lang de discussie met mijn vader.
Nou wel een brandmelder in de stal hangen of niet?
Ik vind dus van wel.
maar volgens mijn vader maakt dat ding een hoop herrie dat paard
er van schrikt.
dan zeg ik op mijn beurt, 'liever dat ze schrikt, dan dat ze levend verbrand' als ik het zo effen banketstaaf mag zeggen,
wat vinden jullie,
ik ben dus voor een brandmelder, maar is het geluid echt zo erg dat
het paard echt heel erg schrikt?

Kiekeboe


Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:04

Het geluid wat zo'n brandmelder geeft is een heel hoog piep geluid. Heel vervelend geluid, vind ik zelf. Ik denk wel dat je paard schrikt, maarja als het goed is moet hij hopelijk nooit afgaan en heeft je paard er ook geen last van dan...... Ik zou het gewoon doen. Het is wel veilig. Heb je stallen bij huis? Als die brandmelder afgaat dan kun je er snel heen om hem af te zetten of bij het ergste geval (wat ik niet hoop voor je) de paarden ''evacueren''.
Suc6 ermee en groetjes!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:10

zou het absoluut doen!!! een vervelend geluid is nooit zo erg als een verbrand paard!

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:17

Wij hebben hier meerdere brandmelders in de stal en in het woonhuis. En aangesloten op een meldkamer. Dus mocht er een keer niemand thuis zijn, staat toch binnen een paar minuten de brandweer op de stoep.

Ook hangt er een 30m lange brandslang in de stal waarmee je dus ook overal echt bij kan komen.

Overigens schrikken de paarden er niet echt van. Bij ons zijn ook inbraakbeveiligingen bij het woonhuis (kantoren aan huis) en die zijn wel eens per ongeluk af gegaan.
Dat is hetzelfde geluid en toen stonden de paarden een beetje dromerig voor zich uit te kijken...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 08:35

Bij ons staan se ook in verbinding met de centrale en die zit in het woonhuis in de meterkast.
De paarden hebben nauwelijks ergens last, maar wij worden dol van het geluid *LOL*

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 12:11

okee bedankt voor jullie reacties

Kiekeboe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexandra309, boemel, Camino_S, karinmanon, KikiCelinevs, Mizsz_Kitty, Vanes_6 en 139 bezoekers