wat voor zadel/hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 19:43

Ik rij de laatste tijd zo fantastisch met Jopie dat ik heb besloten (zo'n beetje) een nieuw zadel en hoofdstel aan te schaffen (op de lange duur?).
Ik wil een dressuurzadel en ik heb in boekjes gekeken en begon te kwijlen bij de Kieffer Wien (extra) en Kieffer Lusitano. Iemand bekend met deze zadels. Ik heb nu een 20 jr oude KIeffer Aachen at (geloof ik), super zadeltje en ik ben er zeer verknocht aan, maaromdat ik Voltrack rijd op een semi-dress zadel (Hulsebosch endurance, heeft zelfde vorm) merk ik gewoon dat mijn beenligging is verandert. Op mijn vzh zadel kan ik gewoon niet zo rijden als ik wil. Dus verstandig zou zijn: nu nw zadel. Zijn deze zadels ook in bruin te verkrijgen?

Daarnaast wil ik een nw hoofdstel, engelse of gecombineerde neusriem. Ik heb nu aansnoer en dat vind ik gewoon overbodig, bovendien is alles zo dik, dat vind ik lelijk. Ik wil graag bruin tuig en nou had ik in de Divoza gids gekeken en n hoofdstel van het merk Schumacher gevonden. Iemand ervaring? Ik wil voorlopig nog gewoon met mijn watertrensje rijden, maar als ik wedstrijden ga rijden (en als hij zo loopt was ik gisteren al begonnen), heb ik toch stiekum hoge verwachtingen van hem. M moet sowieso haalbaar zijn volgens verschillende mensen om me heen. En ik wil eruit halen wat erin zit, dus later ook misschien op stang en trens gaan rijden. Wat is in principe de lichtste en vriendelijkste stang (met kinbeschermer ed, want dat doe ik mijn paard t liefste niet aan)?
Ik ben weer heel erg op mezelf aan het vooruit lopen, maar ik vraag het me gewoon allemaal af. Misschien haal ik dat Z wel nooit ,misschien kom ik wel nooit aan wedstrijden toe, t kan zomaar morgen afgelopen zijn.

Thx...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 20:23

hahah ik begon ook te kwijlen bij die kiefer lusitano dus spaar ik door, hehe , die kn vind ik ook mooi en di barsnby pro seat lijkt me ook zalig ,is dus wel een jaartje sparen erbij he mensen! qua hoofdstel zit ik altijd in de knoei, ik heb nog nooit een mooi hoofdstel gezien haha vind hier in belgie mijn smaak niet .Bruin met bordeaux onderlegd lijkt me wat op mijn vos maar weet niet of het chique genoe staat etc .ik wil wel een dikke neusriem en liefst aansoer vind ik toch chique hoor .


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 22:13

Mijn probleem is dat ik nu een bruin zadel met een zwart hoofdstel heb. en alles aan dat hoofdstel is te lomp. Vind ik....
Aansnoer heb ik niet nodig, dus waarom zou ik? Ik heb m nu ook heel los zitten, dus kan ik net zo goed een dunnere (want dat aansnoer gedeelte is dik) hebben.
Ik zou graag bruin met wit onderlegd willen hebben. Gadverpielekes, maar wel onwijs mooi. Bruin vind ik bij Jopie mooier dan zwart, omdat bruin toch meer terug komt in zijn vacht, hij heeft gewoon geen zwart (duh, tis een vos)... Maar of ze bruine Kieffers verkopen? 't Zal toch haast wel? ERgens denk ik wel dat het 'vies' is, omdat het niet zwart is, en met zwart jasje en zwarte laarzen? Maar toch, t boeit niet, ik ga er alleen voor de proefjes even opzitten.
Volgens mij heb ik trouwens met bordeaux onderlegd gezien in de divoza of horse-lover gids. Zal t eens nakijken. Misschien was t ook wel t kieffer halster *kwijl*. Jammer dat dat allemaal zo duur is...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:39

Ik ken iemand die heeft een zwart hoofdstel met bordeaux onderlegd. dat staat ook heel chique. Vooral bij een vos.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 23:38

Bruine Kieffers heb ik al in geen tijden meer gezien. Tenminste, niet de nieuwe. Zeker de Kieffer dressuurzadels zijn denk ik moeilijk te krijgen in het bruin.
Wel zijn Passier en KN zadels zeker weten in het bruin te krijgen. Het is allemaal een beetje 'uit' denk ik, dat bruin, hoewel het heel mooi kan staan, zeker bij een vos.

Ik zou zeggen, informeer eens bij een aantal ruitersportzaken naar mogelijkheden!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 10:34

Ik heb een bruin Stubben dressuurzadel, alleen die is al best wel oud. Ik weet niet zeker of ze nu nog te krijgen zijn. Ik vind ze wel heel lekker zitten. *LOL*

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:49

Ik heb in het voorjaar een Kieffer Lech Profi dressuurzadel gekocht. Dit model is identiek aan de Kieffer Wien, maar de kniewrongen zijn bij de mijne bovenop het zweetblad en bij de Wien zitten ze onder het zweetblad.
De zadels die jij aanhaalt hebben allebei een diepe zit (ik veronderstel toch dat je de Wien extra diepe zit bedoelt). Ik heb er in de winkel waar ik m'n zadel gekocht heb ook naar gevraagd, maar de mevrouw zei dat je dit best eerst op je paard ziet, want de lepel van deze zadels komen heel hoog. Dus dat moet je mooi vinden. Ze raadde me ook aan om de Wien of de Lech te nemen, omdat die een heel goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Die 2 Kieffers zijn, denk ik, niet in het bruin verkrijgbaar, alleen de Kieffer Champion is volgens mij nog in het bruin verkrijgbaar.

_________________
Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bit op 2001-07-05 11:51 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:20

Ik heb een Wien Extra en die zit erg lekker. Lekker diepe zit en fijne beenligging. Past ook erg lekker op de brede rug van m'n pony en ook mijn niet onaanzienlijke achterkant past er goed in.
Prima zadel!

Grtz, Sonja

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:42

Degene die na mij lest heeft een mooie vos en zij heeft onwijze mooie spullen erop liggen!
Het is niet echt bruin, maar eerder bordeauxachtig bruin. Een Hulsebosch 'two tone', de zweetbladen zijn iets lichter van kleur dan de rest van het zadel. Een hoofdstel ook in die kleur, met koperen gespen en bit. Beugels en sporen ook koper. En de rijlaarzen ook in die kleur bruin. Meeeeeegamooi Kwijl
Haar halster heeft ze ook in die kleur en toen zij reed en ik aan het afzadelen was heb ik het even zo naast Marillion z'n hoofd gehouden, maar helaas.....geeeeeeeeen porum op een bruine! Schijnheilig

Ik zou gewoon goed rondkijken voor mooie spullen. Ook eens bij zaakjes die je niet kent, daar hebben ze dan opeens heel apparte dingen.
Voorlopig zou ik me nog bezig houden met een gewoon hoofdstel en een gewone trens. Als je ooit stang en trens nodig hebt zul je toch een ander hoofdstel moeten kopen...
Ik ben bezig met s&t voor mijn hengst..het hoofdstel heb ik al, nu de bitten nog. Ik heb mij laten vertellen dat hoe langer de 'scharen' hoe scherper de inwerking. Lijkt mij dus dat je tegen die tijd met je instructeur moet bekijken welke stang geschikt is. Voor mijn hengst neem ik een gemiddelde.
Vanmiddag ga ik een tweedehands bekijken voor mijn ruin, om een beetje mee te oefenen voor ik een echt mooie koop. Hij moet een stang hebben met niet zulke lange scharen..

Succes Knipoog
Groetjes Suzanne

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 16:51

Joop loopt geweldig, weinig in de hand, dus dat zou voor mij absoluut niet de reden zijn. Ik wil het wel proberen, omdat ik bij wat 'zwaardere' oefeningen toch wel wat meer te vertellen wil hebben. Ik rij m nu op een dubbelgebroken watertrens, en daar loopt hij al super op, ik zou sowieso alles zo licht mogelijk willen houden. Ik vind zwart/koper erg mooi, en bruin/metaal (hij heeft vrij veel wit) voor hem erg mooi.
Ik ga sowieso erg goed opletten, want ik vind echt alles mooi. Wil wel 1 merk houden ed. Want een samenraapsel wordt er niet mooier op. Dat wordt echt sparen!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 14:42

zo'n zadel heeft me verzorg paard ook volgens
mij hij lijkt iedergeval erg veel op de kiefer wien professional die staat op blz 91 links boven aan
zit heel erg lekker als ik zelf een zadel moest kiezen koss ik die zeker weten wel

GRXXJES marjolein

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 15:04


Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 15:45

Let bi jeht kopen van een zadel op dat alle onderdelen van echt leer zijn, Dit heeft als voordeel dat het duurzamer en makkelijker de repareren is.
Het grote nadeel van de Kieffer vind ik dat er zo veel kunststof aan zit. Til het zweetblad maar eens op dan zul je het zien. De standaard Kieffer zadels zijn tich een stukje goedkoper dan de KN, Passier en B&R zadles en dat heeft dus te maken met het gebruik van goedkopere materialen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 13:51

waar zit dan kunstof? Ik heb volgens mij alles leer. BEhalve de aanhechting van de singelstoten en de dinges (hoe heet dat nou weer?) waar de stijgbeugels aanzitten. Dit zadel is 20 jr oud, maar bij t zadel van Kuultje, 7 jr oud, is ook alles leer en ijzer.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:16

Ik heb gehoord dat van de kiefer wien, de verf niet erg degelijk was, en kiefer lusitano is denk ik meer richting lusitano paarden, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb zelf een kiefer lech profie, het zijn fijne zadels, en ze zitten en lichen perfect.Maar de verf kwaliteit van dat zadel van mij, en ook bij andere zadels van kiefer ( dat wat ik gezien heb zo op concour) is gewoon slecht, bij de beugelriemen, en de zweetbladen komen binnen een week 2 a 3 vage plekken die niet bij te werken zijn met schoensmeer of vet/olie.

Ik bedenk me de volgende keer wel beter voordat ik een kiefer koop. Maar het zijn echt qua zit, en pasvorm superzadels


groetjes lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:44

Ik heb dus ook een Kieffer Lech Profi, zoals Wjerdo; nog maar sinds april en ik heb nog niets gemerkt van die plekken, de mijne is nog steeds mooi van kleur, maar ik onderhoud hem ook wel goed. Hij wordt elke week behandeld: met een product speciaal om leer zijn kleur te doen houden en om de 2 à 3 maanden met Kieffer bijenwas, misschien ligt het daaraan. Mijn instructrice heeft ook hetzelfde zadel van een jaar of 9 oud en die heeft ook geen probleem met de kleur.
Ik denk trouwens dat een Kieffer Lusitano net zo goed op andere paarden gebruikt kan worden, dat het gewoon een typenaam is.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 19:58

ik heb een kieffer wien en het rijdt perfect! kan het je echt aanbevelen. heeft ook een uitstekende pasvorm!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 16:44

Ik denk ook niet dat het speciaal voor Lusitano's gemaakt is. Je hebt ook het AVG Barnsby zadel, is samen met Anky ontworpen, niet alleen voor Anky.
Over de kleur: daarom wil ik ook een bruine, dat is meer de natuurlijke kleur van een zadel...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 21:03

Ik heb een Kentucky dressuurzadel. Echt een geweldig zadel. Iedereen die erop gaat zitten is het eens met mij. Hij heeft geen overdreven diepe zit, maar je zit wel comfortabel en *vast* dus stiller. Ik vind het ook een mooi zadel,Hij is overigens helemaal van leer, op twee stukjes ( waren kapot, opnieuw gemaakt) soort linnen noem ik het maar, bij de singel stoten. ik heb nog ergens een foto ervan ff opzoeken:

[img]../upload/14/brahmat.sukkeltje.gif[/img]

Ik hoop dat ie duidelijk is. Wat hoofdstel betreft.Ik heb alles zwart, ook een zwart hoofdstel met een gecombineerde neusriem.Alleen is mijn neusriem & frontriem grijs onderlegt...echt lief. Lachen

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 23:02

ik heb een zadel Kieffer derssuur Lech Profi en ook kieffer hoofdstel .
en dat bevalt heel goed zit leker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 bezoekers