rij jij wel eens stiekem op de voetpaden ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

rij jij wel eens stiekem op de voetpaden ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 17:28

Ik vraag me af of jullie wel eens over de voetpaden rijden ipv. de ruiterpaden.
Zelf doe ik het soms als de paden echt heel nat zijn, maar ik voel me dan wel superslecht en iedereen kijkt naar je..
Behalve bij het paddenpad, dat is een fietspad met een brede berm, daar rij ik echt altijd terwijl het niet mag, maar dat doet iedereen. Haha!

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:36

Ja, maar ik blijf altijd stappen.
Onlangs was ik met iemand mee en die bleef dus niet stappen, vond ik zelf wel erg asociaal.
Ik draafde zelf ook wel mee maar voortaan doe ik dat dus niet meer.

Dat je rustig over het voetpad stapt okay, dat kun je de meeste mensen nog wel uitleggen, maar draven is in mijn ogen uit den boze omdat je het op deze manier ook gevaarlijk maakt en tenslotte je bezorgd er ook andere ruiters last mee op den duur: mensen gaan klagen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:44

Alleen als andere mensen er geen last van hebben. Paardenpoep midden op een voet- of fietspad laten liggen vind ik ook erg aso. Ik zit er zelf ook niet op de wachten om door een drol heen te lopen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:09

Als de ruiterpaden niet bereidbaar zijn (zoals nu met de vorst) rij ik gewoon op het fietspad ernaast. Als er mede-fietspad gebruikers zijn passeer ik die in stap, en rij ik niemand in de weg (lees ben ik remie op het fietspad) dan draaf ik lekker een eind heen.
Ik voel me daar echt niet superslecht om, ook buitenrijden moet veilig gaan, en een bevroren ruiterpad rijdt nou niet echt veilig.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:31

als er een weg is en een voetpad en de weg is druk dan ga ik op het voetpad jah. maar als ik in de berm kan of een ruiterpad dan doe ik dat. maar als de berm bijv. vol gaten zit dan ook op het voetpad. ligt dus aan de situatie


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:43

Ik rijd ook wel eens over de voetpaden, als de ruiterpaden niet begaanbaar zijn. Ga altijd wel stapvoets over de ruiterpaden. Ik pak ook nog wel eens het voetpad als ik weer half verdwaald ben en ik via het voetpad wel de weg trug weet Haha!

Pino, de super Fjord!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:46

Ik heb nieteens ruiterpaden (ook geen voetpaden) Ik rij altijd langs de weg of in de bak (of onderlangs de dijk) Dus dit probleem heb ik niet.. Ik draaf en galopeer trouwens wel gewoon in de berm hoor!

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:17

Wij hebben niets anders dan voet-, en fietspaden... Boos! ik ben druk bezig met een brief aan de gemeente, ZE GAAN VOELEN!!! Extreme duivel

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:44

Ik doe dat zo vaak! wel gewoon in stap natuurlijk. soms heb je mensen die tegen je beginnen te klagen, omdat je op het voetpad loopt, "jij moet op een ruiterpad rijden" zeggen ze dan. Ik zou dat ook veel liever willen maar met bevroren kuilen waag ik me er niet aan! Ik probeer het die mensen dan uit te leggen maar meestal vinden ze dat ze zelf gelijk hebben en lopen ze verontwaardigd weg, Ja doei!! (Zulke mensen hebben vaak een hond bij die dan de hele tijd aan Appie's staart hangen etc.!)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 08:04

Ik rij weleens op een voetpas, maar alleen als dat kan zonder al teveel hinder te veroorzaken. Liever gebruik ik een fietspad of de berm.
Alleen met dit weer durf ik de berm niet in. Er ligt nog sneeuw en ik kan dus niet zien hoe de bodem is.

* To Belg, or not to Belg *

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 08:36

Aangezien wij geeneens ruiterpaden hebben moet ik wel Haha!
Meestal rijd ik wel op het fietspad.
Officieel moet je met je paard dan op de weg lopen...nou echt niet....ga niet op dezelfde rijbaan lopen waar iedereen 80km/h mag rijden. Dat vind ik dus echt een belachelijke regel. Dus ik rijd meestal lekker over de fietspaden en soms in stap over de voetpaden.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 11:36

Wij hebben hier ook geen ruiterpaden, dus ja, ik rijd dan ook op voetpaden.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 17:38

ik hoor en bijna altijd rijden wij over het paddenpad,want het ruiterpad is op dat stuk zeer slecht. tot hun knieen zakken ze er soms in weg.
En verder ja als de berm en ruiterpaden bevroren zijn rij ik gewoon of op voet of fietspad. Vanavond ga ik nog een rondje rijden op het fietspad.

Wodan en ik onderweg in de M2


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 17:40

wij hebben wel ruiterpaden maar die zijn alleen maar rechtdoor enzo....dus vaak gaan steffi en ik ook overvoetpaden enzo! maar mensen klagen nooit als ze aan het wandelen zijn, die gaan juist altijd gedag zeggen en lachen enzo....die vinden het juist leuk!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 17:44

In het bos waar ik met Nico altijd rijd zijn niet alle ruiterpaden even begaanbaar. Er zitten een paar bij met echt een perfecte bodem, lekker vlak zonder kuilen etc. Maar er zitten er ook een paar tussen waar Nic echt met zn benen een eind wegzakt in de modder, overal boomstammen over de paden heen (Nico mag niet meer springen, heel laag soms wel maar verder niet), en daarnaast loopt dan een supervlak voetpad, nou dan ga ik toch echt over het voetpad!!

Die mensen die er wandelen vinden het helemaaal niet erg, vinden het juist hardstikke leuk Haha! Die gaan dag gedag zeggen, en zwaaien en wijzen enzo! Ben in een jaar maar 1x iemand tegengekomen die er wat van zei, maar toen heb ik ook gezegd dat het ruiterpad gewoon sh#t was! Tong uitsteken

En verder ook wel gewoon vaak voetpaden voor de afwisseling Schijnheilig

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 17:59

Ja, heel af en toe en in het begin wist ik het niet eens Schijnheilig

Play Like A Man, Win Like A Woman!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:51

Best wel vaak eigenlijk Schijnheilig

Die ruiterpaden bij ons zijn zo slecht.. dan heb je gewoon geen keus! We kregen er wel altijd veel comentaar bij maar pech hoor, moeten ze maar die ruiterpaden goed onderhouden! Ook hebben we vaak een boswachter achter ons aan gehad Haha! Schijnheilig Erg grappig, haha.
Laatst ree ik op een ruiterpad kwam ik opeens zo'n renner tegen. Jaa toen kon ik het ook niet laten om er wat van te zeggen. Heb ik zolang op gewacht dat ik het een keer andersom te zeggen Schijnheilig Maar die renner antwoorde alleen maar 'owh' en rende door

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:53

Bij ons in Belgiƫ zijn er weinig ruiterpaden. Dus wij moeten op de rijbaan rijden. Soms als het op de rijbaan voor een of andere reden te eng wordt, durf ik ook wel eens op het voetpad rijden, maar in principe doe ik het niet

more with less

ieris

Berichten: 1758
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:02

Bij mij in de buurt zijn helemaal geen ruiterpaden.
Ik stap draaf en galopeer altijd op gewone paden.
Maar als ik door het dorp rijd en ik kom mensen tegen dan ga ik altijd wel in stap over.
Maar ik voel me echt niet schuldig dat ik daar rijd.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:12

Je hoeft je ook absoluut niet schuldig te voelen als je over het voetpad rijdt, dit is nl gewoon toegestaan! Maar dan staat er in "de regels" dat het uit oogpunt van veiligheid gebeurt. En er is bijna altijd wel een reden te bedenken waarom het veiliger is! Is hetzelfde als met de kar, die moet eigenlijk ook over de weg, maar bij ons is die weg vrij druk en dan ga ik toch echt wel op t fiets/voetpad!!! (wat dus 1 pad is)

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:32

Bij ons zijn er ook haast geen ruiterpaden. Maar wij rijden wel grotendeels op de fietspaden en wegen. Als het niet anders kan..grote kuddes scholieren of een tractor, dan schiet ik wel de stoep op. Gelukkig hoef ik me niet druk te maken, dat Lars op de stoep of op het fietspad mest. Hij is zindelijk (nee echt!!..) en mest alleen in de berm.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:58

Ik rijd ook wel is op het fietspad/voetpad....
Ut mag dan wel niet maar ik heb scheit aan de boswachter.
Ik doe t niet altijd hoor alleen als er een echte reden voor is....Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lara_ en 31 bezoekers