alweer bijna 3 jaar geleden maar het teert nog...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

alweer bijna 3 jaar geleden maar het teert nog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 18:36

het was 3 jaar geleden en ik werkte op een manege. ik had 2 weken vrij en die avond had een collega een verjaardagsfeest waar ik niet heen kon omdat ik andere mensen op bezoek had. wij zaten in een bungalow omdat onze caravan vlak daarvoor gestolen was..
en het was donker en een uur of 10 toen Alja (de receptioniste van de camping die bij de manege is) naar de bungalow kwam om mij te waarschuwen dat er pony's losgebroken waren.
dat waren de pony's die in de binnenbak stonden. ravel, amber, polly, doris en Itsie. alja is als de dood voor paarden en wist dat ik thuis was dus kwam mij halen.
terwijl we naar de manege liepen hoorden we de banden al gieren. en het ergste wat je denkt dat kan gebeuren blijkt te zijn gebeurt. ik heb de loslopende ponys door de deur in de manege gesodemietert en mijn vader is daarbinnen ze in de bak gaan zetten.
maar ik miste er 1, polly.. en toen ik naar de weg liep begreep ik dat datgene was gebeurt wat ik nooit had willen meemaken. polly was vlak voor een auto de weg opgelopen. en als in een waas ben ik bij polly op het wegdek gaan zitten. ze was in shock ademde snel maar toen ik tegen haar praatte werd ze wel al wat rustiger.even later probeerde ze op te staan. ik liet haar gaan in de hoop dat ze alleen een shock had maar niets was minder waar. terwijl ze opstond althans probeerde zag ik gelijk dat haar rechtervoorbeen verbrijzeld was. het bungelde als een slap hoopje en dat beeld krijg ik nooit meer uit mijn netvlies. polly kon niet overeind komen en bleef proberen zodat ik uiteindelijk op dr hals vben gaan zitten zodat ze niet overeind kon komen. overal lag bloed van een wond uit haar borst/schouder en intussen had alja de DA gebelt en de rest van de collega's waaronder de beheerster van de manege :barbera.
de politie was ondertussen ook gearriveerd en had het zwaailicht aanstaan waardoor de pony nog meer in paniek raakte.
ik ben tegen de politiemannen behoorlijk tekeer gegaan dat ze dat licht niet uit wouden doen (op dat moment merkte ik niet eens hoeveel dat werd me later verteld ) en uiteindelijk hebben ze alleen de knipperlichten van de wagens aangelaten.
en na wat voor mij uren duurde kwam de DA eraan en ik heb gelijk tegen hem gezegt dat de pony niet te redden was. en omdat de eigenaar van de manege er niet was moest ik de keuze maken . althans de DA vroeg aan mij of henk (eigenaar) de pony's liet inslapen of liet ophalen door destructiebedrijf. ik heb gekozen voor het eerste omdat lijden niet langer kon. ze kreeg een injectie en is snel ingeslapen waarna ik de ogen van polly heb gesloten en in een roes met de DA ben meegegaan om de andere paarden te controleren. toen kwamen barbara mirjam en franka er ook aan.
en in de bak heb ik bijna een uuur in het zand gezeten bij amber (mijn toen nieuwe fjordje) waarna ik in een roes naar huis ben gegaan en ben gaan slapen. de volgende ochtend bleek het hek van de buitenbak open te staan . er miste al een tijdje een onderste plank en het kan best zijn dat polly daar onderdoor was gekropen en de rest daardoor door het hek is gebeukt. mijn vader heeft diezelfde dag het hek gemaakt. en toen de eigenaar terug was van vakantie kwam de waarheid naar boven. de pony's hadden geen voer gehad en geen water . daarnaast loog barbara tegen de eigenaar dat de plank er al op had gezeten. niet veel later daarna is barbara met de noorderzon vertrokken. met schulden etc. ik heb me nog nooit zo erg in iemand kunnen vergissen. want voor mij was barbara iemand tegenwie ik opkeek en ik heb een harde les geleerd. ik ben er harder van geworden maar het doet mij nog steeds pijn dat ze nooit een woordt tegen mij heeft gezegt na het ongeluk of zelfs een schouderklopje... ik vvertrouw mensen niet zo snel meer. maar ik voel me soms nog wel schuldig (hoewel ik weet dat het niet mijn schuld is of dat ik het had kunnen voorkomen) dat ik vrij had en dat dit heeft kunnen gebeuren. ik wens het niemand toe dat hij zoiets meemaakt. ik ben iig voor het leven getekend door het ongeluk van polly...

lieve polly.
mooie lieve wleshje dat bij alle kinderen zo geliefd was
het spijt me dat je leventje zo kort was.
dat je je beste maatje doris moest achterlaten.
dat je zo slecht verzorgt bent.
en dat ik er niet was om het te verkomen.
maar ik hoop dat je het naar je zin hebt in de eeuwige weides.
en dat je gelukkig mag zijn met je mamma en pappa en je oma en opa die daar ook al zijn. en straks komt je maatje bij je terug.
rust zacht lieve polly...

marije


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:13

Jeetje zeg, wat heb je dat mooi geschreven Verdrietig Lijkt me echt erg om mee te maken Verdrietig

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:21

Wat erg zeg, het is echt jouw schuld niet hoor!! Dat moet je niet denken, het is gewoon puur toeval dat je er toen niet bij was. Het is echt heel erg voor je.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:29

Ik vind het echt heel erg goed van je hoe je gehandelt heb. En de beslissing heb je volgens mij goed genomen. Ik weet het wel zeker. Ik vind het echt heel knap. Als je het laatste beeld van Polly uit je hoofd wil krijgen, denk dan elke keer als je het zie aan iets wat mooi was van Polly. Bijvoorbeeld dat hij gallopeerd in de wei. Het word dan snel minder. Geloof me maar. Sterkte!!! -x-ies.

Life go's on

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 22:21

dank jullie voor de lieve reacties. ik moest het toch even een keer kwijt...
ik heb vorig jaar in mijn oude doos nog 2 hele mooie foto's van polly gevonden en ze staat ook in mijn geheugen als hoe ze was.. maar die beelden raak ik nooit meer kwijt. dat weet ik zeker. maar ik heb gelukkig veel meer mooie herinneringen aan haar.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23406
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 22:24

ik kan het me voorstellen, lijkt me vreselijk om zoiets mee te maken...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:00

Jeetje zeg wat een verhaal. Ik ben er echt even stil van. Het liujkt me echt verschrikkelijk zoiets mee te maken. Ook wel terecht dat je tegen de politie te keer bent gegaa, ik had niet anders gedaan.

Toch nog sterkte gewenst

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 14:00

t kippenvel trekt over mn rug. vreselijk.


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 14:11

Echt een vreselijke ervaring. Zoiets vergeet je nooit.

hobbelheks

Berichten: 8842
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 14:53

jeetje wat een verhaal zeg....
Ik weet niet zo goed HOE ik hier op moet reageren maar wil het wel graag, probeer polly te onthouden zoals ze was en probeer niet teveel te denken aan het voorval. ik weet dat dit heel makkelijk klinkt uit de mond van iemand die het niet heeft meegemaakt, maar bedenk dat het oprecht bedoeld is. Sterkte

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:37

En zeggen dat ik eergisteren avond al de halve buurt bijeenschreeuwde omdat mijn tinkerhengst los in onze tuin liep!! Wat een nachtmerrie ... ik vind het ongeloofelijk knap dat je voor het beestje erbijgebleven bent ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:06

Jeetje wat erg zeg,
ik kan je vanaf hier alleen maar sterkte wensen

Kiekeboe

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:54

Ik ben geheel sprakeloos...krijg er kippevel van. Dit wens je niemand toe. Je hebt de meest zwaarste beslissing genomen.....en een paardvriendelijke beslissing. Sterkte ermee

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:26

Afschuwelijk om zoiets mee te maken.
En ookal is het al 3 jaar geleden, ik kan me voorstellen dat jij je het nog herinnert als de dag van gister.
Heel veel sterkte !!!

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 14:13

ik kan me ook heel goed vooratellen hoe jij je voelt
en ik wens je nog veel sterkte, gelukkig is polly vrij snel ingeslapen, en heeft niet TE lang geleden....

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:49

sterkte meid, rouwen duurt lang en je hebt de juiste keuze gemaakt door haar te laten inslapen. Enne ik zou ook zo gereageerd hebben tegen de politie......... Ik krijg tranen in mijn ogen zo mooi heb je het geschreven!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:42

oow wat errug!! Ik kon me helemaal inleven in het verhaal!!
Zo mooi geschreven!!!Ik wens je heel veel sterkte mee,en ik weet het,dat soort beelden kan je nooit vergeten!!

STERKTE!!!!!

http://www.csunallegra.come2me.nl

SPOEDY
Berichten: 25
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:51

Dat heb je echt heel mooi geschreven, kippenvel liep van hoofd tot mijn tenen, ik kan me niet voorstellen hoe erg dat moet zijn geweest. Mijn verzorgpony is afgemaakt een halfjaartje geleden, ik was daar niet eens bij en toch zie ik hem af en toe voor me, voorstellend hoe het gegaan moet zijn geweest. Wat jij meegemaakt hebt is dan nog zwaarder ik wens je heeel veel sterkte en maar hopen dat de tijd alle wonden heelt.

onthoudt wat er ook gebeurd, paardrijden is leuk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 125 bezoekers