Voetenplekje vraag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Voetenplekje vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 11:56

Ik heb onder mijn rechtervoet een soort eeltplek zitten. Volgens de huisarts was niet echt een wrat maar ik vind het er wel op lijken. De plek zit er al een jaar of 3 en is langzaam groter geworden. Er zitten 2 putjes in die dieper in de huid gaan.

De huisarts zei eerst dat het een eeltplek was doordat mijn tenen te ver naar boven wijzen en ik moest inlegzooltjes dragen en de plek laten vijlen. Maar dat hielp dus niet.
Hij heeft de plek ook een paar keer bevroren maar de plek blijft gewoon zitten waar hij zit Boos!
Vervolgens heeft hij het met een scalpel steeds wat weggesneden en er toen een agressieve vloeistof op gedaan. Werkte ook niet.
Ik heb er zelf ook nog een tijdje teatree olie op gesmeerd (advies van een kennis).

Ik laat hem nu af en toe zoveel mogelijk wegvijlen door de pedicure. Maar de plek moet eigenlijkweg voordat hij nog meer groeit. De huisarts wil hem helemaal uitsnijden maar dat vind ik dodeng. Hij gaat dan ook en stukje mijn voet in en de pedicure zei dat ik beter naar een voetenarts (hoe heet die ook alweer?) kon gaan omdat er onder de plek ook zenuwbanen lopen en die kunnen beschadigd worden bij het snijden.

Mijn huisarts is een beste vent maar ik vertrouw zijn vaardigheden niet zo. In het verleden heeft hij al een paar keer fouten gemaakt en ik vind het eng dat hij gaat snijden terwijl hij geen chirurg oid is.

Wat zouden jullie doen? (eigenlijk moet ik het tegen mijn huisarts zeggen dat ik het eng vind maar dat is een 'niet mauwen, gewoon doen'figuur')


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 11:59

Je geeft je antwoord zelf al. Je wilt er iemand anders met meer voeten kennis naar laten kijken. Dan ook doen. Jouw gezondheid gaat voor!!

Ik heb zelf ook wratten op mijn voeten, heel vies gezicht. Maar ik krijg ze niet weg. Ik heb ze al sinds ik op de lagere school zit en het worden er steeds meer. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ze gaan niet weg.

Sterkte ermee Katrien!

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:01

Sjimmy schreef:
Ik heb zelf ook wratten op mijn voeten, heel vies gezicht. Maar ik krijg ze niet weg. Ik heb ze al sinds ik op de lagere school zit en het worden er steeds meer. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ze gaan niet weg.


Bij mij ziet het er niet eens zo vies uit. Het is vooral eelt met daarin 2 lichte puntjes.

Maar wie weet als ik een oplossing heb, zal ik het aan jou doorgeven.

Ik heb alleen echt geen zin om hiervoor weer te gaan zeuren bij de huisarts. Ik stel het nog even uit Frusty

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:02

gewoon vragen of hij je door kan verwijzen naar de podotherapeut, die heeft er toch voor doorgestudeerd. Een huisarts mag volgens mij wel dingen gewoon weg snijden, mijn broer had een mega wrat op zn hand (tussen duim en wijsvinger) die heeft hij weggesneden en hij heeft nergens last van en je ziet er niets van.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:09

De huisarts mag dat inderdaad wegsnijden. Maar ik vind het eng bij die man.
Zijn vervanger heeft me al een keer verwezen naar de podotherapuete maar die stuurde me weer door naar de pedicure... (en die stuurt me nu dus weer naar de huisarts)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:09

Maar Marjo, onder je voeten zitten wat meer zenuwen dan op je hand dacht ik.

Katrien, een wrat heeft donkere stip in 't midden.
Wat jij hebt zijn volgens mij likdoorns als ik het zo hoor. Die heeft mijn moeder weleens.

Succes!

:evaw:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:16

Ik heb even op i-net gezocht naar info over likdoorns. En dat is het volgens mij wat ik heb. En dat komt door druk onder de bal van mijn voet en dat klopt wel met mijn omhoogstaande tenen. Toch de zooltjes weer eens opzoeken. Wel raar alleen dat de Podotherapeut de zooltjes onzin vond...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:18

Als je het puntje helemaal uit de likdoorn kan halen (wij doen dat altijd zelf......) dan zou íe weg moeten gaan. Tenminste bij ma zijn ze dan binnen een paar weken helemaal verdwenen.

Succes.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Anoukjuuuhh, AnoukS_, Boheme, corinec, Eleeke, furious, hooi, mariettek, moeshie, Paardjes83, power1997, Reyndir, SassyMoon, Sneeuwmaan, ual_95, YandexBot en 169 bezoekers