nieuwe politieke voorstellen mbt integratie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poosje81
Berichten: 21183
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

nieuwe politieke voorstellen mbt integratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 00:00

Hoorde van mijn vriend dat er vandaag de volgende dingen is voorgesteld:

Dit gaat om lagere en middelbare scholen in Nederland

- er mogen geen sluiers meer gedragen worden, hoofddoekjes worden toegestaan
- in openbare ruimtes wordt Nederlands gesproken
- de leraren dienen met u aangesproken worden

Vooruitgang? Discriminatie? Wat vind je hiervan? Het is wel een heikelpunt van de politiek op dit moment!


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:08

ik vind het zeker vooruitgang...Op de basisschool leraren aanspreken met u vind ik een beetje te ver gaan, maar op de middelbare is dat niet meer dan normaal. Verder vind ik het ook vrij normaal dat in openbare ruimtes Nederlands wordt gesproken...
Dat over die sluiers vind ik niet echt hét toppunt van respect voor een andere cultuur...Op zich staat het onze cultuur natuurlijk niet in de weg, dus wat mij betreft mogen die wel blijven...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:20

Ik vind juist dat het op een basis school heel normaal is dat je oudere mensen, dus ook leraren aanspreekt met u.
Een basis principe van opvoeding.

Openbare ruimtes idd gewoon Nenderlands spreken, alleen moeilijk voor mensen die tijdelijk in Nederland verblijven....

Sluiers vind ik dat dat gewoon moet kunnen, ik bedoel het is hun cultuur. Aanpassen kan wel, maar ik vind niet dat je iemand mag ontzeggen wat hij of zij wil dragen......


10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:50

Iedereen moet dragen wat hij/zij wil. Maar niet waar het niet kan. Zelfs in Turkije is het dragen van hoofddoekjes in de openbare dienst verboden. Wij hebben geen sluiercultuur. Als ik naar bijv. Saoudi Arabie moet, dan moet ik me daar ook aanpassen aan hun cultuur en dat betekent lange rokken dragen tot op de enkels en bedekte armen. Anders krijg je bvan de zedenpolitie er van langs met een zweepje, ja, ook de buitenlanders of juist die omdat ze denken dat zij dat niet hoeven te doen. Dus sluier kan hier best wel behalve in scholen, ziekenhuizen, andere openbare diensten niet. Probleem opgelost.

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:54

Dat 2e punt vind ik erg belangrijk. Het is al een regel bij ons op school, maar wordt niet bepaald in ere gehouden. Zowieso door heel veel mensen niet. Vind ik een belangrijk punt alleen moet er nog even uitgezocht worden hoe we men aan die regels houden.
Hoe men zich kleedt moet ieder voor zichzelf weten, dat staat onze cultuur (waarvan ik vind dat die behouden moet worden, en waar ik niet echt een idee van heb dat dat daadwerkelijk gebeurt) niet in de weg inderdaad.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler, marygoround en 125 bezoekers