Duitsland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 19:45

belde net een Duitser om naar Fuego te komen kijken (die te koop staat, voor degene die dit niet weten).
Hij vroeg mij of ik wist hoe dat zat met importeren Verward Ik heb dus geen idee Haha! Moet je daar nog iets speciaals voor doen of kun je zo met hem naar Duitsland rijden?

Ein viertel pferd im Deutsland Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:49

goh misschien dat je een kijkje moet nemen op de site van de douane ofzo. misschien dat het daar staat.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:57

Volgens mij alleen gezondheidsverklaring en inentingsboekje.

Groetjes, Gisela

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:10

Precies wat Gisela zegt. Een gezondheidsverklaring en zijn inentingsboekje moeten voldoende zijn......informeer anders eens bij een paardenkliniek/ dierenarts of rechtstreeks de RVV, die hebben ook een site volgens mij, daar kun je vast meer info vinden. Succes he!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:12


DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:34

Hij moet ook wel een bewijs hebben waaruit blijkt dat Fuego nu zijn eigendom is. Dus een simpele koopovereenkomst met naam verkoper, koper en naam/ID paard.

Gefeliciteerd trouwens Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:42

Sugarmiss schreef:
Hij moet ook wel een bewijs hebben waaruit blijkt dat Fuego nu zijn eigendom is. Dus een simpele koopovereenkomst met naam verkoper, koper en naam/ID paard.

Gefeliciteerd trouwens Haha!


Uhm......Fuego is nog niet verkocht, voor zover ik weet......
Maar als je nou zelf je paard wegbrengt, moet je dan ook een koop- overeenkomst hebben??

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:46

wij hebben de paarden gewoon naar Duitsland gebracht. Officieel moet je een eigendomsbewijs hebben en een verklaring van gezondheid.Die verklaring moet je officiel iedere keer dat je de grens overgaat opnieuw aanvragen, ook als je voor een wedstrijdje de grens overgaat. Dat doen we niet, dat is nl. een dure grap. Onze veearts heeft afgesproken dat we kunnen bellen mochten we aangehouden worden, dan komt hij direct voor de gezondheidsverklaring Haha! We zijn overigens nog nooit aangehouden...

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 20:57

Sugarmiss schreef:
Hij moet ook wel een bewijs hebben waaruit blijkt dat Fuego nu zijn eigendom is. Dus een simpele koopovereenkomst met naam verkoper, koper en naam/ID paard.

Gefeliciteerd trouwens Haha!


Hahaha, nee joh, hij is nog steeds van mij! *LOL*
De duitser komt kijken maar heeft hem nog niet gekocht; zou wel leuk zijn als iemand een paard ongezien telefonisch koopt Haha!

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:04

Wij hebben Misty (komt ook uit duitsland) gewoon vervoert zonder enig probleem (dus zonder papieren enz.) trouwens als je op wedstrijd gaat heb je ook geen eigendoms bewijzen bij je, en als het paard geen papieren heeft is het ook moeilijk toch. Verward

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:28

... en mocht je wel aangehouden worden, dan stond het paard toch al in Duitsland en vervoer je het alleen naar een ander adres....

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:42

Zonder papieren vervoeren in Duitsland is een risico. Je hebt daar altijd een paardenpaspoort nodig. Als je zonder aangehouden wordt ben je de klos. Ook al rijdt je alleen maar 2 km van A naar B. Tijdje terug was hier al een topic over van Mieke Wasser.
Daar ik ook nog geen paspoort had, had ik bij de wedstrijden altijd mijn originele papieren bij me. Inentingsboekje heb je dan toch ook wel nodig.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:52

ja dat laatste klopt: papieren en entingsboekje moet je wel hebben...zonder papieren dan wel een paspoort...Er staan behoorlijk hoge boetes op.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 19:54

wij gaan meestal ook op stap met een kopietje en gaan regelmatig de grens over. Entingsbewijs is echt wel aan te raden! Anders krijg je helemaal gedoe als je geen gezondheidsverklaring bij je hebt. Maar ach, meestal heb ik dat wel bij me, omdat men er in de wedstrijden ook naar kan vragen....

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 21:53

Ben tijdje terug met belgje naar frankrijk geweest. Heb 'm laten keuren door de RVV, zij zorgen voor een gezondheidsverklaring, eigendomsbewijs, transportbewijs, bewijs dat de rvv geweest is en nog een hoop papieren die je mee moet nemen en natuurlijk de loodjes die in de manen + staart bevestigd worden zodat diegene die je misschien aanhoudt weet dat je paard en de hoop papieren bij elkaar horen. Verder heb je een paspoort en een inentingsboekje nodig

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:39

schaapjuh, dat is wel waar...dat is de officiele methode. Maar voor al die grensverkeerruiters is dat wel een heel omslachtige en ook dure methode. Zeker als je twee keer per week de grens overgaat. Uit info van zowel Duitse als Nederlandse autoriteiten blijkt dat ze meestal wel bereid zijn alleen entingpapieren en paspoort of papier te accepteren. Ook zij geven aan dat ze anders het euregioverkeer te veel belemmeren. Stallingsplaats is daarbij wel belangrijk. Ze zijn veel eerder bereid om een oogje dicht te knijpen bij iemand die zijn paard 10 km van de grens heeft gestald, dan bij iemand uit het westen die eenmalig de grens overgaat.