Clinic van....?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Clinic van....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 12:36

Zijn er hier op Bokt mensen die echt serieus geinteresseerd zijn in deelname aan een clinic van een Europese reining trainer? Er zijn 3 mensen waarvan ik denk dat zij welwillend zijn om een clinic te geven in Nederland maar ik wil eigenlijk niet veel ondernemen mits ik weet dat er een aantal mensen zijn die daar ook daadwerkelijk interesse in hebben.

Als iemand daar echt interesse in heeft, wat mag zo'n clinic kosten?
Liever 1 of 2 dagen?
Wat mag stalling kosten?
Prive les of in een groep?
Een keer per dag of 2 keer per dag (1 x 's-ochtends, 1 x 's-middags)?
Als iemand hier nog aanvullingen op heeft, zou ik het graag horen.

Je kunt me hierover altijd PB'en.

Groetjes, Gisela

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:09

Jammer dat het altijd weer om Reining gaat... Een 'basis' clinic, of een trainer die meerdere onderdelen kan behandelen, zodat ook de Pleasure/Trail/enz. ruiters aan hun trekken kunnen komen zou zo veel meer deelnemers op kunnen leveren...

Ik heb zelf dus geen belang bij een Reiningclinic, maar algemeen genomen zou ik zeggen:
1 of twee dagen, opgedeeld in privé lessen van max een uur. Deelnemers mogen ook naar de andere lessen kijken, zodat je daar ook weer van kunt leren. 1 x per dag is dan voldoende, eventueel de volgende dag nog een keer, maar hoeft niet. Van een uurtje privé les leer je zoveel meer als van een halve dag in de bak rondhangen met z'n 8en... Ook je paard heeft het na een tijdje wel gehad en steekt er ook niks meer van op. Dat soort clinics zijn naar mijn mening meestal weggegooid geld (en vaak ook nog hartstikke duur).
Wel zou je eventueel de eerste dag privé-les kunnen doen, en dan de tweede dag een groepsles, om wedstrijdsituaties na te bootsen, mocht daar behoefte aan zijn. Dus bijv. met z'n allen in de bak voor een Pleasure of Showmanshipproef, of na elkaar een reiningproef met 'judges' op een stoel in de bak, of een hele Trailproef... ik noem maar wat...

Stallingskosten voor een dag zouden niet te hoog moeten zijn, 'normale' dagstalling zeg maar... (maar goed, dat varieert ook weer per manege...laten we zeggen tussen de 5 en 15 euro?).
Kosten voor de les: het 'normale' privéles tarief, (afhankelijk van de trainer natuurlijk...) verhoogd met de kosten voor reizen en verblijf van de trainer, eventuele bakhuur en lunch, gedeeld door het aantal deelnemers.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:58

Het lijkt misschien een beetje pietluttig maar voor mij is het WIE van groot belang. Ik ben nl niet zo gecharmeerd van sommige trainers }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:59

Ik kan voorlopig nog zo verduveld veel leren van m'n eigen trainer....
Specifiek reining heb ik geen interesse in.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 20:07

Het was even een balletje opgooien .........
Lachen

Zo aan de reakties te horen denk ik dat we dit maar moeten bewaren tot een later tijdstip.

Groetjes, Gisela

(alhoewel een van de mensen die ik in gedachten had voorheen ook heel goed pleasure kon rijden.....)

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 13:04

Ik ben het met Adrienne eens... alles hangt af van WIE...
Als die ene bijv. Ruben is, dan is't jammer dat ik een twee jarige heb, want daar zou ik graag nog eens les van hebben...