Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-05 10:15

griebels schreef:
Om het maar weer even ontopic te houden: ik denk dat de situatie wel uitgelegd moet worden door TS want je hebt zoveel verschillende soorten van slaan... Overigens zijn ze allen fout, maar zit er wel verschil in.


Ik bedoelde wat zou je doen als je partner je slaat/begint te slaan. (dit ontwikkeld zich natuurlijk, het is lastig om 1 punt te nemen)

Als iemand al geslagen wordt, tja...als hij/zij nog steeds met diegene is, dan is de vraag 'wat zou je doen' ook niet echt van toepassing.


Verder, mijn eigen mening, ik zou waarschijnlijk blijven mocht dit mij overkomen (met mijn houdige partner) Ik zou natuurlijk compleet geschokt zijn en dan moet er duidelijk heeeel goed gepraat worden!
(en mocht dit gedrag niet stoppen dan is het duidelijk dat ik hieraan mijn tijd niet zou verspillen)


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:18

Ja, ik denk dat iedereen te 'here I am' praat.

Ik ben ook zeker niet voor de poes en laat niets over mijn kant gaan dat mij niet aanstaat, maar vaak komt het slaan niet alleen en ben ik er ook in beland.

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:23

als hij het nodig vind mij te slaan krijgt ie zeker eerst een knal terug.
En dan moet of hij of ik zowiezo het huis uit voor ik m nog verder help...
misschien dat ik daarna om uitleg ga vragen.
Maar t maakt me geen donder uit eigenlijk, je slaat iemand niet. Klaar, en al gaat ie vreemd (ga ik niet dus daar kan ie me neit om slaan) dan heb je nog het recht niet om te slaan...

dus of het nou mishandeling is of eenmalige aanbieding een knal kan ie zeker terugverwachten. En waarschijnlijk mij daarna niet meer.

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:28

Ik weet niet hoe ik zou reageren als mijn lief me zou slaan, waarschijnlijk heel verbaasd en daarna heel verdrietig...
Zou ik het pikken?....nee, absoluut niet
Zou ik weggaan?.....hmmm, moeilijk....als het bij een keer blijft niet, als het vaker gebeurt wel....maar ook als het bij een keer blijft is er voorgoed iets stuk.
Mijn eerste reactie was met veel bravour "Je kan mij maar een keer slaan! "...maar denk dat het zo in de praktijk niet zal gaan.
Gelukkig heb ik een geweldige kerel die helemaal dol is op mij, en ikke op hem...

Ik had een oom en tante, inmiddels beide overleden....die twee hadden een heel gewelddadige relatie met elkaar.
Beide zwaar aan de alcohol ......
Hij sloeg haar overdag het huis door, waarop zij wraak naam door hem met een koekepan helemaal lens te slaan als hij zijn roes lag uit te slapen.
Heel extreem natuurlijk, maar ook zij zijn begonnen met een klap...

Misschien groei je er wel heel langzaam in en wen je iedere keer aan dat kleine stapje dat je terug neemt, totdat er een aantal jaar zijn verstreken en je ineens beseft dat al die stapjes een paar flinke meters zijn geworden.


edit spelfouten
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 14-12-05 10:31, in het totaal 2 keer bewerkt

:wave: Always look on the briiiiiight sight of life..tudu..tudu..tudutudutuduuu
https://www.liefdevandewolf.nl

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:29

Quellian schreef:
Tja, weet je? Iedereen roept makkelijk: 'als mijn kerel mij slaat, ben ik weg', maar geloof mij: zo makkelijk is het niet

Het begint met 1 klap, waar je beduusd van wordt en dan komen de excuses.. Dan gaat het steeds vaker gebeuren en je mept terug, want je hoeft dit van niemand te pikken.

Totdat je gewoon niet meer terug kan vechten, fysiek en mentaal niet meer. Je bent kapot, wordt vernederd, in een hoek gedrukt, achtervolgd en bedreigd. Je wilt weg, maar je durft niet.. Puur door de bedreigingen die geuit zijn.

IEDERE vrouw die is geslagen heeft ooit gezegd 'niemand slaat mij' en toch overkomt het ze..


en het ligt er ook aan hoe jij fysiek tegenover je partner staat!
als jij 1.20 bent 40 kilo weegt en een parter hebt van 1.80 en 90 kilo heb jij weinig te zeggen als hij jou een mep geeft.
(of je moet zwarte band hebben kung fu en worstelen kunnen en special agent zijn )

en dan is het ook niet makkelijk zo iemand te verlaten.
Als jij gewoon fysiek niet voor hem onder doet is het makkelijker hem een knal terug te verkopen en hem te verlaten omdat je minder angst hebt voor die persoon dan.

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:30

Ik vind echt dat jullie hier te licht over denken eigenlijk. Ik weet zeker dat de helft uiteindelijk niet doet wat er hier gezegd wordt. Je kunt je wel groot maken en zeggen van 'dan sla ik toch lekker terug'. Totdat je werkelijk in die situatie komt. Dan piep je wel anders.
Ik zou niet weten hoe ik een volgende keer zou reageren. Ben er overigens wel sterker (mentaal) door geworden en alerter.

<3 2014 <3
<3 2016 <3

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:46

Ik zou ook echt niet terug slaan. Maar wel mijn spullen pakken
(nou ja..mijn huis, dus hij moet eruit)
Heb het ook om me heen gezien....het stopt niet bij die eene keer....

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:48

@ Stacey: indeed En nu zeg ik wéér 'niemand slaat mij'. Naïef he?

@ lotteke: op een gegeven moment zit je er gewoon helemaal doorheen en kan je niet meer terugvechten. Geloof maar dat ik flink van me afbeet, maar dat maakte het alleen maar erger... Dus dan bedacht je je de volgende keer wel...

@ superwoman: als iemand die veel van je zegt te houden je een klap geeft, zelf vervolgens in tranen uitbarst omdat hij het zelf niet snapt, het belooft het nooit meer te doet etc., dan stap je echt nog niet op

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:06

mijn eerste reactie: TERUGSLAAN!! en dan weggaan...

maar denk op dat moment datk keihard zal gaan janken....

Your stairway lies on the whispering wind

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:14

Natasha schreef:
Niet alleen dat.
Het is meestal ook een soort haat/ liefde verhouding, en de vrouw denkt niet zonder de partner te kunnen leven.


Ben ik het niet helemaal mee eens, de angst in het weg gaan zit hem veel vaker in de angst nog meer pijn te gaan voelen. Want lichamelijk geweld gaat 9 van de 10x samen met geestelijk geweld. Want je weet dat je partner een klap niet kan rechtvaardigen met welk excuus dan ook, en toch gaat er vaak een afkoopregeling na zo`n klap in werking ( hij biedt zijn excuus aan, betuigt zijn spijt, verwend je met leuke dingen om JOU een plezier te doen etc...). Wat is dan de reden dat je bij zo`n persoon blijft? Dat je bang bent dat je er alleen voor komt te staan? Dat het bij sommige vrouwen jaren duurt voordat ze bij hun partner weg gaan is veelal omdat ze in de eerste instantie niet erkennen dat ze een probleem hebben, zo onzeker en kapot gemaakt worden dat ze bang zijn om weg te gaan omdat ze min of meer gedwongen worden bij iemand te blijven want anders....

Ik heb respect voor diegene die wel bij hun partner (ook na jaren en zelfs met kids) weg gaan. Alle nieuwe begin is moeilijk, ik ken er niet 1 die na die tijd spijt gehad heeft van hun beslissing.

Haha!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:18

Direct (stiekem) vertrekken.
Terug slaan is vrijwel onmogelijk, wanneer de ander agressief is. Want tenzij je zo'n 50 kilo meer weegt, leg je het áltijd af.

זכור

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:27

Heb een vriendje gehad die het een keer deed maar het was niet ik die die avond bij de EHBO zat

My imaginary friend thinks you have serious problems!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:38

NoaC schreef:
Heb een vriendje gehad die het een keer deed maar het was niet ik die die avond bij de EHBO zat


WOW en hoe is het verhaal afgelopen?

Haha!

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:07

Ik heb een vriendje gehad met agressieve dronk. Hij heeft me niet geslagen maar aan mijn arm de trap op gesleept (hardhandig). toen hij in zijn dronken bui in slaap viel heb ik mijn spullen gepakt. en met de taxi naar station gegaan en midden in de nacht naar huis gegaan..... Nooit meer gehoord of gezien.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:10

Merilyn schreef:
Ik heb een vriendje gehad met agressieve dronk. Hij heeft me niet geslagen maar aan mijn arm de trap op gesleept (hardhandig). toen hij in zijn dronken bui in slaap viel heb ik mijn spullen gepakt. en met de taxi naar station gegaan en midden in de nacht naar huis gegaan..... Nooit meer gehoord of gezien.


Prettige mensen dat he?

Mijn vader heeft ook een kwade dronk en hij is nog alcoholist ook. Kun je nagaan hoe gezellig het thuis was.

tessie1985

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zeewolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:15

ik zou er heel makkelijk in zijn
ik geef hem een paar flinke meppen terug
en hij kan gaan............. tot nooit meer ziens!!!!

23-09-2012 is mijn dochter Thirza geboren!

Nonnie1986
Berichten: 71
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Oisterwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:22

Mep terug geven... Wel makkelijk praten als het je nooit gebeurt is maar als ik erover nadenk denk ik egt dat ik zou terug slaan.. Mijn tante is ook geslagen door dr man maar die is daar ook een beetje het "type" voor! Denk ook niet dat mijn vriend dat in zijn hoofd haald... Kuss Manon

gianlucka
Berichten: 508
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Diemen

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:27

Ik zou denk ik in eerste instantie helemaal in shock zijn en dus ook niet terugmeppen. Ik zou zowiezo niet terugmeppen want dat betekent dat ik me tot zijn niveau verlaag en dat wil ik niet.

Het zou voor mij wel gelijk over zijn. Ik laat me niet slaan, door een vreemde niet en al helemaal niet door mijn vriend. Daar heb ik teveel zelfrespect voor.

Edit: Ik zou hem overigens wel aangeven!

Zeg wat er op je hart ligt, anders zakt het je misschien nog in de schoenen

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31281
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:33

Het valt mij op dat zoveel mensen zeggen: "Dan zou ik om uitleg vragen." 10 van de 10 zullen het goed willen praten en zeggen dat het nooooit meer zal gebeuren. Feit blijft dat het om een persoon gaat die zich niet kan beheersen en die dan niet schroomt om iemand waar hij van houdt (?) een mep te verkopen. Dat kan dus ten alle tijde nog weer eens gebeuren.
'Niemand slaat mij' is zeker wel een goede instelling, mensen die dat echt geloven en uitstralen komen meestal ook niet met zoiemand uit de strijd, het type 'bully' wordt daar in ieder geval al niet door aangetrokken.
De eerste keer dat iemand mij slaat is hij meteen bedankt. Heb het te vaak gezien en gehoord, het is geen eenmalig iets, maar heeft met de instelling van die persoon te maken. Ik heb wel mensen achter mij waar ik bij terecht zou kunnen, dus misschien makkelijker voor mij dan voor iemand die er wat dat betreft alleen voor staat.

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 331 dgn / Nina x Vaderland 274 dgn (17-4)

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:34

RUBYWHITE schreef:
NoaC schreef:
Heb een vriendje gehad die het een keer deed maar het was niet ik die die avond bij de EHBO zat


WOW en hoe is het verhaal afgelopen?


5 hechtingen in het gezicht voor meneer; en aangezien het een verschrikkelijke ijdeltuit was was dat een ultime pay-back!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:43

ik denk als dat gebeurt dat ik dichtklap, ik zou dus waarschijnlijk niet terug slaan. Vooral niet als het onverwachts komt.
Ik weet ook niet of ik zou weggaan of blijven, denk dat ik(ligt aan hoe het gekomen is) zoiets naiefs hebt was maar 1 malig!

Nayeli, mijn kleine meisje mag helaas niet ouder worden als 1 jaar (11-01-2010 - 18-05-2011). Dag lieve schat ik ga je missen
[IM] Morgen is de laatste dag van een jaarlinger

Racekees

Berichten: 1218
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Dúh Háág!![HákkúhBáR]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:57

superwoman schreef:
@Racekees: Wat ik me afvraag is waarom zij je sloeg en met haar nagels over je gezicht ging....
Dat komt toch niet uit het niets??
Is er daarvoor (voor dit insident) ook al eens lichamelijk geweld geweest, of niet??

Als een vrouw je door het lint gaat, hoef je dat als man idd niet te pikken.... (Toch zou ik eerder weg lopen en aangifte doen in jouw situatie, maar zo zit ik in elkaar )

ze had niet echt bepaald een vrolijke dronk en er gingen allerlei geruchten rond dat ik vreemd ging enzo (wat dus niet waar was) en ik werd door een vriendin van haar gebeld dat ze stom dronken in een danscafe zat. Dus toen ging ik er heen gingen die gasten ervoor staan van laat d'r met rust dit en dat maar ik wou weten wat er aan de hand was . dus ik geef die gasten een gooi. en me vriendin begint op me in te maaien (die was ook niet voor de poes) misschien was het wel beter geweest ja als ik weglopen was maar daar denk je dan niet bij na (adreline enzo denk ik) en van het een kwam het onder. Het was btw niet eens gepland want normaal zou ik nooit een meisje slaan. Is tgegen me principes in. en voor d'r rest heb ik d'r nooit geslagen of pijn gedaan. Oke we hadden wel is wat woorden maar dat werd gewoon normaal uitgepraat

ff niks te melden!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat zou jij doen als je partner je slaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:05

BTW waarom wordt het altijd minder geloofd als vrouwen mannen slaan??? Ook dat gebeurd helaas...ik denk dat het zelfs nog wel meer voorkomt dan men beseft

Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:09

Racekees schreef:
Joh vind van me wat je wil ik zou nooit express en wijf op d'r muil slaan omdat ik kwaad ben maar ik laat niet heel me bek openhalen. en ik heb d'r een klap gegeven ja! en ik heb hier niks voor als straf gehad alleen nog een paar keer knokken met wat vriendjes van d'r maar ik ben wel met d'r mee geweest naar het ic en ik ben wel bij de gebleven de hele tijd! dus het intresseerd me geen reet wat je van me vind en als je nog wat kwijt wil pm je me maar ofzo

Een vrouw noem je een wijf en ze heeft een muil. Wij weten al genoeg.

De hond is de betere mens


goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:37

[/quote]
ze had niet echt bepaald een vrolijke dronk en er gingen allerlei geruchten rond dat ik vreemd ging enzo (wat dus niet waar was) en ik werd door een vriendin van haar gebeld dat ze stom dronken in een danscafe zat. Dus toen ging ik er heen gingen die gasten ervoor staan van laat d'r met rust dit en dat maar ik wou weten wat er aan de hand was . dus ik geef die gasten een gooi. en me vriendin begint op me in te maaien (die was ook niet voor de poes) misschien was het wel beter geweest ja als ik weglopen was maar daar denk je dan niet bij na (adreline enzo denk ik) en van het een kwam het onder. Het was btw niet eens gepland want normaal zou ik nooit een meisje slaan. Is tgegen me principes in. en voor d'r rest heb ik d'r nooit geslagen of pijn gedaan. Oke we hadden wel is wat woorden maar dat werd gewoon normaal uitgepraat[/quote]

Kijk als t zo is gegaan dan vind ik dat Delano goed gehandeld heeft,kijk ik ben absoluut tgn slaan mja als ze hem zo slaat en behandeld dan begrijp ik dat je ook weleens je geduld verliest!!

5 januari 2010 ons lieve kleine kereltje geboren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Balou_k, Boheme, DotBot, GrapeshotBot, Lugea, Mallow, Mo_86, mvdende, Wenta, YandexBot en 140 bezoekers