Is dit duur of goedkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Is dit duur of goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 11:30

Wij huren altijd de trailer van de man waar mijn verzorgbeest staat. Dit doen we al een tijd, maar nu begon ie gisteren weer te zeuren tegen mijn vader dat er geld bij moest enzo. Het is een oude trailer, type veetrailer, een zwaar hout ding. Hij koopt om de 2 a 3 jaar nieuwe banden. De vorige keer waren dit zelfs tweedehandse. Mijn vader heeft ze toen nog voor hem gehaald. Geloof dat ze 100 gulden waren per 2.
Wij betalen hem 10 gulden, nu 4,50 euro per week. Hiervoor mogen we dat ding dan wel een paar keer meenemen. Maar de ene week ga ik alleen 1 keer naar de binnenmanege +/- 3 km. En de andere week ga ik naar de club, op wedstrijd en priveles. Dit is niet duur geloof ik, maar hij doet voor de rest niks met dat ding, opknappen of zo.
Iemand die op zijn paard rijd maakt ook gebruik van deze trailer, maar hoeft niks te betalen. In mijn ogen kan zijn dan ook een kleine bijdragen leveren als het voor hem niet meer op te brengen is.Zelf neemt hij hem eens per week mee.
Maar de manier waarop hij het brengt is zo bot. Bah! Ik citeer hem: "Ja het komt niet vanzelf uit de lucht vallen. En het is gewoon te weinig. Er moet geld bij en anders is het afgelopen.' Nou lekker dan...
Mijn vader was al weer erg kwaad, dus is in staat om zelf een trailer te kopen. Das ook wel weer gunstig dan,..... Maar de manier waarop...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:42

Tja, afspraak is afspraak lijkt me.
En aangezien hij er niet veel aan doet, behalve af en toe nieuwe banden kopen, zou ik niet gek veel meer betalen.

Het is natuurlijk wel erg goedkoop, 4,50 euro per week en je kan de trailer pakken wanneer je wil.

Het eerlijkst zou zijn als hij iedereen laat betalen op de momenten dat de trailer nodig is.

En de manier waarop hij dat zegt, werkt imo weinig sympathie in de hand.
Realiseer je wel dat als je een trailer moet huren / kopen je veel meer geld kwijt bent. Zo kostte het huren van een 1,5 paards trailer mij 65 gulden per dag!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 11:58

Ik kan de trailer niet pakken wanneer ik wil. Ik moet van tevoren wel kenbaar maken. En hun hebben ook 2 vaste dagen, waarop ik dan mijn les moet aanpassen. Maar das op zich niet zo erg...
Ja of gewoon een bedrag per keer vast stellen, das ook een optie. Bij verhuurbedrijven is het inderdaad heel duur om te huren.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:22

Het is best goedkoop. Huren bij een verhuurbedrijf is veel duurder, en reken maar uit hoeveel weken je deze trailer kan huren voor het bedrag wat je voor een nieuwe trailer moet neerleggen!
Dat hij de trailer gratis uitleent aan degene die op zijn eigen paard rijdt moet hij zelf weten. Dat staat los van jouw afspraak met hem over de huur van de trailer!

Pas op als je zelf een trailer koopt. Het kan best zijn dat je, als je hem bij die man stalt, huur voor de stalling moet betalen! Dus het is maar de vraag of het dan wel goedkoop blijft!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 12:32

Volgens mij probeert hij mij gewoon tegen te zitten met dit soort dingen. Hij heeft me altijd al een rare gevonden, geloof ik. Het komt hem alleen maar goed uit als ik stop om die trailer te huren.
In het begin deed hij nooit moeilijk, maar hij doet graag moeilijk om moeilijk te doen. En als we een trailer kopen zet ik die niet daar nee want dan word ik afgezet bij het leven.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:59

als je bij ons de trailer zounwillen lenen van de eigenaar voor ene dagje dan ben je bij on 25 gulden kwijt hoor...dus ik vin ut allemala wel meevallen..

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 13:14

Het valt ook allemaal wel mee....
Maar als je altijd gezeur hebt.. Ik betaal liever iets meer en dat ik dan geen gezeur heb, maar dat heb je nu eenmaal als je van iemand afhankelijk bent..

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:36

Als iemand mijn trailer wil lenen betaald ie per keer.
Bij de trailer van de stal is dat ook je zet op de kalender wanneer je 'm mee wilt hebben (als je pech hebt staat er al een ander op) en na die dag betaal je 10 euro

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:38

Als je er erg tegenop kijkt enzo kan je denk ik beter een andere mogelijkheid kiezen zoals...een eigen trailer kopen ( desnoods tweedehands) als je hem echt elke week nodig hebt...dan ben je ook van niemand afhankelijk!! of gewoon huren....

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 15:49

Misschien dat we dat ook wel doen.. Maar dan moet ik mijn papa lief aan kijken, want tja arme studente heeft niks te makken!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:07

hier betaal je tussen de 20 en 50 euro als je een trailer een dag wil huren!
Dat is ook de reden dat we zelf een trailer aangeschaft hebben.
Je hebt het heel goedkoop!
Maar als je regelmatig de trailer nodig hebt, zou ik een eigen aanschaffen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:50

Jij hebt je trailer elke week nodig. Lijkt mij dat je de aanschafprijs van een eigen (nieuw of tweedehands) er wel uit haalt.
Krijg je je vader niet zover, dan kun je misschien met de eigenaar afspreken dat je een bedrag per keer betaald. Ik vind trouwens dat je nu erg goedkoop uit bent!