Vriendschap met je ex, maar omgeving doet moeilijk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Vriendschap met je ex, maar omgeving doet moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 19:38

Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik moet beginnen want het is een lang verhaal en daar wil ik jullie niet mee lastig vallen Haha!.

Het komt er dus op neer dat ik nog best veel contact heb met mijn ex, waarmee het 4 maanden uit is. (we hadden een relatie van 2 3/4 jaar)
De vriendschap is gewoon heel goed, maar het probleem is dus dat de mensen in zijn omgeving het maar niks vinden dat ie nog omgaat met zijn ex.

Ze zeggen dat een vriendschap met een ex niet mogelijk is, etc.
Er wordt dan meteen gedacht dat je weer iets met elkaar hebt.

Het jammere vind ik gewoon dat alles van zijn kant zo stiekem moet gaan.
Als hij mij bijvoorbeeld aan de telefoon heeft en er komt iemand van zijn familie aan, dan hangt ie meteen op, om vervolgens als de kust weer veilig is, mij weer terug te bellen.
Hij is namelijk bang dat ze erachter komen dat ie met mij belt en dat ze dan meteen weer denken dat we iets hebben.
Ik word hier echt zoo moe van. Gaaaap

Het was bij het telefoongesprek van net zelfs zo erg dat ik twee keer werd opgehangen, 1 keer omdat zijn moeder eraan kwam en 1 keer omdat zijn broer binnenkwam.

Ben toen heel boos geworden en heb gezegd dat ik het ouderwets gedoe vind. Dat ik geen zin meer heb in dat stiekeme gedoe en dat ik het stom vind, dat ie met andere vrienden wel durft te bellen in het bijzijn van zijn familie en niet met mij.

Kreeg vandaag ook ineens te horen dat zijn broer en neef mij niet meer mogen, alleen omdat ik een ex ben. 'Exen moeten oprotten', is hun motto...

Hoe denken jullie hierover?

Ik weet wel dat ik het helemaal zat begin te worden op deze manier.
Ik wil gewoon een normale vriendschap en geen stiekeme.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:47

Ik vind dat er op een normale manier mee om gegaan moet worden.
Zelf heb ik dit ook eens mee gemaakt en stond toen in dezelfde positie als jou. Ik heb toen ook aangegeven dat ik dat geheimzinnige gedoe goed zat was en heb er met mijn toenmalige vriend een goed gesprek over gehad. Hij was zelf bang dat zijn ouders het niet zouden goedkeuren en moeilijk gingen doen. Uiteindelijk heeft hij toch maar gedaan alsof zijn neus bloedde. Dit heeft bij hem thuis zo'n twee weken voor strubbelingen gezorgd, maar daarna is iedereen het maar gaan accepteren en zijn er nooit meer problemen geweest.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:56

Lautje schreef:
Ik weet wel dat ik het helemaal zat begin te worden op deze manier.
Ik wil gewoon een normale vriendschap en geen stiekeme.

Als ik eerlijk en bot mag zijn ... dit is geen vriendschap vanaf zijn kant. Op je vrienden ben je trots en die hou je er niet stiekem op na.

Ik ben met mijn ex ook nog steeds vrienden. We hebben wel mindere perioden af en toe, maar dat is iets wat tussen ons speelt, niet omdat iemand anders vind dat het niet kan.

Niemand behalve ik zelf, ook niet mijn (potentiele) vriendin, komt tussen mij en mijn vrienden ... ook niet als het een ex is. Accepteer je mijn vrienden niet, dan accepteer je mij niet. Vind je ze zelf niet leuk of aardig, dat maakt me niet uit, ik ben degene die met ze om moet gaan. Daarom heb ik ook een sterkere band met mijn vrienden als met mijn familie. Ik hou van mijn familie omdat het mijn familie is, maar voor mijn vrienden heb ik gekozen.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 20:01

Maxx schreef:
Als ik eerlijk en bot mag zijn ... dit is geen vriendschap vanaf zijn kant. Op je vrienden ben je trots en die hou je er niet stiekem op na.


Bij hem in de familie trekken ze heel erg naar elkaar toe. Het is echt zo'n kliekje, dat alles van elkaar aanneemt en weinig een eigen mening hebben.
Aan de ene kant vind ik dat ik hem daarop niet mag beoordelen, maar het maakt er onze vriendschap ook niet makkelijker op.

Ik bedoel, hij is 22, dan vind ik dat je toch wel een eigen mening moet hebben en niet stom achter de mening van je familie aan moet lopen, alleen omdat het je familie is.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:01

Ik vind het kinderachtig. Van wie het meeste daar ben ik nog niet uit, maar die broer en die neef zijn echt super kinderachtig, je ex nog het minst denk ik, hoewel ik het zwak vind dat hij niet gewoon voor 'z'n eige' opkomt. Het is toch ZIJN keus, ZIJN wens, ZIJN mening etc etc om jou nog aardig te vinden? Waar bemoeit de rest zich dan mee? Als hij voor 'z'n eige' opkomt denk ik dat het probleem al een stuk opgelost is, ze hebben het gewoon te accepteren, en als het ze niet aanstaat: fijn dan. Misschien een beetje hard, maar dan is in één klap duidelijk waar hij staat. 'Mijn vrienden zijn niet jouw vrienden', klaar uit. Waarom moet zijn omgeving zonodig zijn leven bepalen? Ik neem aan dat hij volwassen genoeg is om dat helemaal zelf uit te maken, en als hij het leuk vindt om met zijn ex te bellen: nou, dan is dat toch helemaal ZIJN feestje? Kan me niet voorstellen dat z'n omgeving daar IETS over te zeggen heeft. Hebben ze dat wel, dan laat hij over zich heenlopen. En dat is dan weer ZIJN probleem, en niet het jouwe... hoewel het wel knap lastig is natuurlijk...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:10

Lautje"]
Het is echt zo'n kliekje, dat alles van elkaar aanneemt en weinig een eigen mening hebben.
[/quote]
Blijkbaar niet helemaal, anders zou hij je links laten liggen. Misschien moet hij gewoon zeggen dat hij het nog steeds leuk vind om met je om te gaan ... wie weet volgt de kliek hem dan (kliekjes willen namelijk nogal eens achter een besluitvaardig iemand aan lopen).

[quote="Laui! schreef:
En dat is dan weer ZIJN probleem, en niet het jouwe... hoewel het wel knap lastig is natuurlijk...

Lautje heeft er duidelijk wel problemen mee. Persoonlijk zou ik het probleem inderdaad weer bij hem terugleggen, Lautje, hangt hij op in het midden van een gesprek (wat ik behoorlijk onbeschoft vind) en belt hij daarna terug ... gewoon zeggen dat je dan geen zin hebt om te praten ... leer hem maar een gesprek netjes af te sluiten, anders hoeft hij niet te bellen. Maar ja ... da's mijn mening hoor.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:20

Weet je zeker dat het alleen zijn familie is die er zo over denkt? Dat hij niet voor zijn vrienden opkomt, vind ik meer over hem zeggen dan over zijn familie eigenlijk.
Verder ga ik wel met Maxx mee. Wat hij doet is onbeschoft en daar zou ik hem zeker op aanspreken!

* To Belg, or not to Belg *

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:25

zo hoort hij niet met jou om te gaan. het is idd niet erg netjes om steeds op te hangen in een telefoongesprek. zoals maxx al zegt, als ie dat weer eens doet en terugbelt gewoon zeggen dat je geen zin meer hebt om te praten of dat je druk bent.
ik vind dat je gewoon met je ex om moet kunnen gaan, ongeacht wat zijn familie ervan vindt.
ikzelf ga met mijn ex (en zijn vriendin) nog goed om. kan ook overweg met zijn pa.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:59

Is dat diezelfde broer die destijds zei dat als zijn vriendin op een feestje zou blijven slapen waar ook jongens waren, dat ze dan kon inpakken en wegwezen? Verward

Je weet dat ik ze daar thuis niet echt kan volgen. Ik probeer me in hun gedachtenwereld te verplaatsen, omdat ik weet dat jullie echt graag met elkaar willen blijven omgaan. Maar als het hem zo onmogelijk wordt gemaakt... Bij jou leidt het zo ook elke keer weer tot frustratie, het kost zoveel negatieve energie en heb je dat over voor een vriendschap zoals je die zou willen hebben? Aan de andere kant heb je absoluut gelijk als je zegt dat hij er op z'n 22e maar eens een eigen mening op na moet gaan houden. Maar ja, je weet ook hoe erg hij te beïnvloeden is door zijn familie en vrienden.

Maar iig heel goed van je dat je er nu echt wat van hebt gezegd. Nu is het aan hem om er wat mee te doen. En zo niet... eerlijk is eerlijk: dan weet je ook zo ongeveer wat jullie vriendschap hem waard is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:41

Wat mij vooral tegen de borst stuit is dat hij, door zich zo stiekem te gedragen, de 'vriendschap' verloochent en ik zou als ik jou was hem maar eens vragen of jullie echt nog wel vrienden zijn, want echte vrienden behandel je niet zo Vind dit heel jammer om te lezen Lau, dat ie je zo in de steek laat Scheve mond

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:45

Sja, ook ik heb nog steeds contact met mijn ex.
We hebben ruim 2 jaar iets gehad (volgens mij + 3 maanden).
Het is nu al bijna 3 jaar uit, maar hij staat me nog erg naar het hart.
Het blijft mijn lieverdje en ik wil dat hij het goed heeft.

Voor mij was het makkelijker om vriendschap met hem te hebben omdat ik de persoon was die de knoop echt heeft doorgehakt, omdat ik een ander had en ik ben degene die niet alleen is geweest.

Vrienden van mijn vriend vonden het ook raar. Maar het enige wat ik dan zei was dat ik het raar vond dat als je zoveel lief en leed met elkaar hebt gedeeld dat je dan opeens geen contact meer hebt.

Hij is mijn ex-lover, niet mijn ex-vriend.

Ik denk dat jouw ex ditzelfde duidelijk moet maken aan zijn familie!
Ik bedoel... ooit was je verliefd op elkaar. Dan kan je elkaar toch niet opeens haten? Dan kan het best zijn dat er nog houden van is, maar dat je allebei weet dat het verder niet meer kan.

Hij moet dus een keuze maken. Een vriendschap is niet stiekem. Daar moet je voor uit kunnen komen. Als hun gelijk meer denken dan zegt het meer over hun dan over hem!

Sterkte in ieder geval! Dit is niet makkelijk!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:21

Lautje schreef:
Kreeg vandaag ook ineens te horen dat zijn broer en neef mij niet meer mogen, alleen omdat ik een ex ben. 'Exen moeten oprotten', is hun motto...


Wat is dat voor een achtergebleven-gebied-opvatting?
Ik heb nog af en toe contact met een enkele ex-lover, eentje zit hier zelfs op Bokt. Ik zie het probleem niet hoor. Het feit dat opvattingen te ver uit elkaar blijken te liggen om onder een dak te wonen wil nog niet zeggen dat je dan ook maar gelijk een hekel aan elkaar moet hebben.
De andere kant is namelijk dat als je een vaste relatie hebt je niet meer om mag kijken naar andere vrouwen (in mijn geval)? Dat is wel erg moeilijk als je lid bent van een vereniging die voor een belangrijk deel uit vrouwen bestaat die ook nog eens zeer gezellig zijn. Daarbij is mijn vriendin lid van diezelfde club, jawel, wij zijn een NVVR-stel *LOL*
Maar ik begrijp je frustratie, ik denk dat ik op een soortgelijke manier gereageerd zou hebben. Sucses.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:25

ikke schreef:
Wat is dat voor een achtergebleven-gebied-opvatting?


Je slaat de spijker op z'n kop Ikke, hier waren we het thuis al roerend over eens... Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 08:37

Jullie hebben helemaal geen vriendschap, anders ging hij er wel anders mee om. Voor een vriendschap schaam je je niet, daar STA je voor!


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 09:38

Kleintje"]
Voor mij was het makkelijker om vriendschap met hem te hebben omdat ik de persoon was die de knoop echt heeft doorgehakt, omdat ik een ander had en ik ben degene die niet alleen is geweest.
[/quote]
Voor degene die achterblijft is het idd vaak het moeilijkst. Ik weet niet wie bij Lautje de knoop heeft doorgehakt?

[quote="Kleintje schreef:
Hij is mijn ex-lover, niet mijn ex-vriend.


Da's een mooie, die moet ik onthouden Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 09:46

Romkabouter"]
[quote="Kleintje schreef:
Voor mij was het makkelijker om vriendschap met hem te hebben omdat ik de persoon was die de knoop echt heeft doorgehakt, omdat ik een ander had en ik ben degene die niet alleen is geweest.

Voor degene die achterblijft is het idd vaak het moeilijkst. Ik weet niet wie bij Lautje de knoop heeft doorgehakt?
[/quote]
Ligt er denk ik ook aan of je al dan niet met ruzie uit elkaar gaat. Het zal uiteraard altijd moeilijker zijn voor degene die 'achterblijft', maar als je de vriendschap van je ex-partnernog hebt kan dat je ook heel erg steunen. Persoonlijk vind ik dat als je met ruzie uit elkaar gaat, dat je dan ook de tijd die je samen hebt doorgebracht weggooit en dat is zonde ... in mijn geval ben ik blij die tijd meegemaakt te hebben.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 11:08

Kleintje schreef:
Sja, ook ik heb nog steeds contact met mijn ex.
We hebben ruim 2 jaar iets gehad (volgens mij + 3 maanden).
Het is nu al bijna 3 jaar uit, maar hij staat me nog erg naar het hart.
Het blijft mijn lieverdje en ik wil dat hij het goed heeft.

Voor mij was het makkelijker om vriendschap met hem te hebben omdat ik de persoon was die de knoop echt heeft doorgehakt, omdat ik een ander had en ik ben degene die niet alleen is geweest.

Vrienden van mijn vriend vonden het ook raar. Maar het enige wat ik dan zei was dat ik het raar vond dat als je zoveel lief en leed met elkaar hebt gedeeld dat je dan opeens geen contact meer hebt.

Hij is mijn ex-lover, niet mijn ex-vriend.



Nou Kleintje, dit zou ik nu dus ook geschreven kunnen hebben.
Ik geef nog heel veel om mijn ex-vriend, wil gewoon dat ie het leuk heeft, maar ook leuk met mij.

Ik ben degene geweest die er uiteindelijk een punt achter heeft gezet. Hij was het er ook over eens dat het niet verder meer ging, maar ik was degene die er over begon.

Vanaf toen (begin september) heeft hij best wel een klap gekregen.
Dit kwam (ik zal gewoon eerlijk zijn) door mij. Ik had een oude vriend al een aantal jaar niet meer gezien en net in die periode kwam hij ineens vanuit het niets, zeg maar.
Ik was kapot van de breuk en kreeg steun van die oude vriend.
We spraken wat vaker af en op een avond was hij bij mij thuis.
Ik was zo stom geweest om de luiken niet dicht te doen, want opeens zaten we te zoenen.
Op dat moment kwam mijn ex terug van het cafe en die heeft ons daar dus zien zitten.

En vanaf dat moment kon ik niks meer goed doen.
Er werd gezegd dat ik hem al die tijd had gebruikt, dat ik al wat voelde voor die vriend toen wij nog een relatie hadden, dat ik nooit eerlijk ben geweest, etc..
Dit is gewoon allemaal niet waar.

Hij stuurde zelfs mails naar mijn beste vriendin om haar te vertellen wat ik wel niet allemaal fout had gedaan, dat ik hem bedonderd had en niet alleen hem, maar ook zijn moeder Verward .
Zijn broers en vrienden hadden gezegd dat ze me maar een trut vonden en als ik ooit een stap binnen 'ons' cafe zou zetten (met of zonder die vriend), dan zouden ze me er persoonlijk weer uitzetten..
Allemaal van dat soort dingen.
Ben hier toen helemaal kapot van geweest.

Dat was niet de eerste klap, want opeens na een maand, wilde die oude vriend ineens geen contact meer. HIj vond het allemaal maar te snel gaan (dat hoorde ik dus pas achteraf) en hij heeft me gewoon dingen geflikt die niet door de beugel konden.

Ik heb gewoon heel erg spijt van mijn actie, door zo snel weer met een ander te zoenen en ben ook blij dat mijn ex me dat heeft vergeven.
Op dat moment ging het contact tussen mijn ex en mij weer iets beter en hij heeft me op dat moment weer gesteund.

Toen hebben we rustig aan gedaan, maar ik merkte gewoon dat het van zijn kant (familie, vrienden, etc) niet werd goedgekeurd dat wij weer contact hadden. Er werd gezegd dat het niet kon, want ik had hem dingen geflikt enzo.
Maar mijn ex heeft daar toen niet naar geluisterd en heeft gewoon contact met mij gehouden. Op zich al heel wat dat ie zich daar niks van die anderen heeft aangetrokken, maar ik baal gewoon dat het zo stiekem moet aan de telefoon.
Ik bedoel, uitgaan en dingen afspreken dat mogen ze wel allemaal weten en dat weten ze ook. Zeggen ze ook weinig van.

Maar het is met dat bellen altijd zo'n gedoe.
Nu sprak ik hem gisteren en vertelde ik hem dus dat ik het onbeschoft vind, dat ie zo midden in een gesprek opgooit.
Kreeg ik als antwoord dat ie dat ook bij zijn andere vrienden doet en dat die dat wel accepteren dus dat ik dat ook maar moet accepteren. Ik ben tenslotte nu een vriendin van hem en niet meer 'zijn vriendin'.
Ik heb hem gezegd dat ik me niet ga aanpassen aan hem en dat niet iedereen hetzelfde is en dus ook niet iedereen het maar accepteert hoe hij doet.
Heb hem dus gevraagd of ie daar voortaan rekening mee wil houden.
Hij zou het proberen maar kon niks beloven, want hij was nou eenmaal zoals ie was...

Zucht...

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:37

Lautje schreef:
Ik ben degene geweest die er uiteindelijk een punt achter heeft gezet. Hij was het er ook over eens dat het niet verder meer ging, maar ik was degene die er over begon.

Ook mijn ex-lover was het er mee eens. Ik begon, maar hij kon zich overal wel in vinden. We hadden het al zo vaak geprobeerd. Als ik niet verliefd was geworden hadden we het vast weer geprobeerd.
Sta je zelf echt nog volledig achter je beslissing en hij ook?


Citaat:
En vanaf dat moment kon ik niks meer goed doen.
Er werd gezegd dat ik hem al die tijd had gebruikt, dat ik al wat voelde voor die vriend toen wij nog een relatie hadden, dat ik nooit eerlijk ben geweest, etc..
Dit is gewoon allemaal niet waar.

Ik denk dat dit gewoon makkelijker voor hem was. Het deed pijn om jou met een ander te zien. Tot die tijd was er nog vriendschap en dan kan het een rustpauze lijken. Nu drong het keihard tot hem door. Het is echt over. Dat kan ontzettend pijn doen. Ik denk hierbij even aan een stukje van de serie Friends. Stukje van Ross en Rachel "We were on a break".
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Hij legt de schuld van zijn pijn graag bij jou en niet bij zichzelf.

Citaat:
Maar mijn ex heeft daar toen niet naar geluisterd en heeft gewoon contact met mij gehouden. Op zich al heel wat dat ie zich daar niks van die anderen heeft aangetrokken, maar ik baal gewoon dat het zo stiekem moet aan de telefoon.
Ik bedoel, uitgaan en dingen afspreken dat mogen ze wel allemaal weten en dat weten ze ook. Zeggen ze ook weinig van.

Dit snap ik even niet. Hoe stom is die familie? Hij mag wel met je uitgaan maar bellen...
Sja... volgens mij kan het via samen stappen wel weer aangaan, de relatie, maar via de telefoon zoenen enzo gaat volgens mij verdomd moeilijk. Ik zou dan liever hebben dat mijn kind (niet dat ik die heb) eerst veel gaat bellen en dingen uitpraten en dan pas weer echt contact. Maar dan nog... denken ze dat het telepathie is dat jullie samen gaan stappen? Zonder afspraak, zonder elkaar eerst te spreken.... Verward Frusty

Citaat:
Maar het is met dat bellen altijd zo'n gedoe.
Nu sprak ik hem gisteren en vertelde ik hem dus dat ik het onbeschoft vind, dat ie zo midden in een gesprek opgooit.
Kreeg ik als antwoord dat ie dat ook bij zijn andere vrienden doet en dat die dat wel accepteren dus dat ik dat ook maar moet accepteren. Ik ben tenslotte nu een vriendin van hem en niet meer 'zijn vriendin'.
Ik heb hem gezegd dat ik me niet ga aanpassen aan hem en dat niet iedereen hetzelfde is en dus ook niet iedereen het maar accepteert hoe hij doet.
Heb hem dus gevraagd of ie daar voortaan rekening mee wil houden.
Hij zou het proberen maar kon niks beloven, want hij was nou eenmaal zoals ie was...

Zucht...

Hij heeft wel een beetje gelijk. Als hij zo is, dan moet je dat nu accepteren. Jullie zijn niet meer samen dus hij hoeft zich niet te veranderen zodat jij beter met hem kan leven. De knoop is destijds niet voor niets doorgehakt.

Maar wel goed dat je er wat van hebt gezegd. Zelf zou ik niet teveel hameren over het feit dat zijn familie het niet wil. Dan laat je hem kiezen tussen jou of zijn familie. En ja... de keuze heb jij gemaakt dat hij met zijn familie verder moest, dat jullie geen familie worden.

Als je hem de volgende keer belt, vraag dan: "komt het gelegen dat ik bel?" Als hij ja zegt, dan verlang je gewoon alle tijd.
Wees hard. Als hij toch wil verbreken zeg dan: "jammer, moet zo weg dus misschien spreken we elkaar niet meer".
Niet zeggen wat je gaat doen, dat maakt niet uit. Neem gewoon maar een keer niet op! Ik bedoel... als hij alleen wil praten wanneer het HEM uitkomt, wees er dan ook maar een keertje niet voor hem. Laat zien dat jouw leven ook verder gaat en dat het niet alleen om hem draait!

Succes, makkelijk zal het zeker niet zijn!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 14:33

Lautje"]
Ik heb gewoon heel erg spijt van mijn actie, door zo snel weer met een ander te zoenen en ben ook blij dat mijn ex me dat heeft vergeven.
Op dat moment ging het contact tussen mijn ex en mij weer iets beter en hij heeft me op dat moment weer gesteund.
[/quote]
Misschien moet hij zijn familie dit nog even duidelijk maken. Zo te merken heeft hij ze in eerste instantie het idee aangereikt dat je niet te vertrouwen bent en dat je zoveel hebt verkeerd gedaan (als hij dat soort dingen tegen jouw beste vriendin zegt, dan zal hij dat ook wel aan zijn vrienden en familie hebben verteld). Ik snap ook wel dat als het op zo'n manier uitgaat, dat er rotgevoelens bij hem zijn en dat hij het van zich afpraat tegen zijn vrienden en familie, maar als hij jou vergeeft en weer kiest voor je vriendschap, dan moet hij hier ook duidelijk over zijn tegen die mensen waar hij je in eerste instantie bij 'zwart' heeft gemaakt.

[quote="Kleintje schreef:
Hij heeft wel een beetje gelijk. Als hij zo is, dan moet je dat nu accepteren. Jullie zijn niet meer samen dus hij hoeft zich niet te veranderen zodat jij beter met hem kan leven. De knoop is destijds niet voor niets doorgehakt.

Lautje moet accepteren dat ze geen stel meer zijn, maar uit haar verhaal begrijp ik dat ze dat ook doet. Het feit dat iemand out-of-the-blue ophangt omdat er iemand de kamer in loopt zou ik nooit accepteren. Niet bij 'gewone' vrienden en dus ook niet van hem ... hij is nu toch immers een 'gewone' vriend?

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 19:00

Heel erg interessant om te lezen hoe jullie erover denken.
Vooral Kleintje en Maxx, in jullie verhalen kan ik me heel goed vinden.
Thanks.

Vanavond heb ik een heel goed gesprek met mijn ex gehad en we zijn het erover eens dat het geen zin heeft om op deze manier door te gaan.
Hij begon er uit zichzelf over dat hij zich niet meer druk maakt om het commentaar van zijn omgeving en gewoon doet wat hij zelf wil: omgaan met mij.

Ik vroeg hem of ie dat echt meende en toen zei hij dat onze vriendschap hem heel veel waard is en hij heeft ook gezegd dat hij de laatste tijd fout zat.

Van nu af aan gaan we opnieuw beginnen, gaat hij meer zijn eigen mening houden en hoop ik dat onze vriendschap eindelijk eens met rust gelaten wordt.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:16

Toppie Lautje!!!
Succes en ik hoop dat jullie vriendschap nog lang blijft bestaan!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:19

Super Lautje!!!
en idd, nu hopen dat het een mooie vriendschap blijft....

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:18

Mooi Lautje! Goed dat je hem hebt kunnen duidelijk maken hoe het richting jou over kwam. Succes!

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:45

Hé Lau,

Goed dat jullie gepraat hebben en ik hoop dat jullie nu echt als vrienden met elkaar om kunnen gaan! Ik heb een beetje hetzelfde gehad.....ik had het uitgemaakt en daarna vrij snel (2 dagen later Bloos) met een andere jongen gezoend.
Dat nam mijn ex me ook niet in dank af, maar dat is allemaal vergeten en vergeven.....zoals je gezien hebt (die jongen die even de stal inkwam) komt hij nog gewoon bij mij thuis en gaan we af en toe samen leuke dingen doen, ook nu ik een ander vriendje heb.
De omgeving vond dat eerst ook vreemd (en dan niet mijn familie maar de zijne) zijn ouders en zus dachten dat ik hem alleen maar weer zou kwetsen enzo....gelukkig staat hij wel volledig achter onze vriendschap en trekt zich niks van anderen aan.....dit heeft echter ook een tijdje geduurd!

Maar het kan zeker wel goed gaan en vreemd vind ik het ook niet! Sommige van mijn vriendinnen vinden het gek en zouden hun ex nooit meer willen zien als het uit zou gaan....ik kan me dat niet voorstellen dat dat zo makkelijk gaat als je zoals ik 3 jaar lang lief en leed met elkaar gedeeld hebt....

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:53

Vol verbazing heb ik je tweede uitleg gelezen en nu kan ik me ook een beetje beter voorstellen waarom die familie zulke uitspraken over jou doet ookal kloppen ze van geen kant. Het is denk ik zaak dat je ex heel goed uitlegt aan zijn familie dat hij zich niet kan vinden in hun gedachtengang en jou daden begrijpt. Als hij dat niet goed uitlegt dan zal zijn familie altijd negatief over je blijven denken gok ik.... Scheve mond

Ik hoop dat hij zo verstandig is om nu eindelijk eens zijn eigen weg te gaan en niets van de mening van anderen aantrekt en zijn eigen leven gaat leiden, want hij is tenslotte geen klein kind meer....

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift