speciale clinic voor western paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

mahe
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: vierhouten

speciale clinic voor western paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 00:07

Ik vind het jammer dat er door manege "nieuw hagenauwe"een clinic fysio voor western paarden gegeven gaat worden op 19 jan. as en dat ik dat niet kan vinden op de western side van Bokt.
Uiteraard hoort een dergelijke vermelding OOK bij medisch vermeld te staan maar een dergelijke specifiek op western gereden paarden georienteerde clinic, mag mi de western ruiters niet ontgaan.
Ik heb Addy van de Burgt een keer aan het werk gezien en mag zeggen dat hij heel veel heeft toe te voegen aan de dagelijkse training.
De man kijkt niet alleen naar het aktueel probleem van een specifiek paard maar geeft daarnaast ook nog goed preventief advies, om problemen te voorkomen.
Het lijkt mij niet verkeerd om een paard in goede conditie te houden en problemen te voorkomen.


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:24

Gaat dit over die westernmanege in Leusden (ben er maar één keer geweest en weet helaas niet of die manege Nieuwe Hagenauwe heet)? Ik was daar namelijk laatst en toen zag ik op het chalkboard op de deur dat ze binnenkort ook reining en showmanship at halter clinics houden. Weet iemand wanneer die gehouden worden, of is deze fysio clinic er ook een onderdeel van?

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 07:52

mahe schreef:
Ik vind het jammer dat er door manege "nieuw hagenauwe"een clinic fysio voor western paarden gegeven gaat worden op 19 jan. as en dat ik dat niet kan vinden op de western side van Bokt.

Meld ze aan! Ik ben er de 19e ook maar ik ben gebeld. Over de andere clinics weet ik ook niet.
Het moet natuurlijk wel onder de aandacht gebracht worden.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 08:07

N.a.v. eerder overleg in het Moderatorteam is dit besloten.
Dit is de link naar Medisch:
[MD] clinic fysiotherapie 29 dec dres, 19 jan western
en verder staat de link ook in het wedstrijdoverzicht, waar overigens ook alle andere wedstrijden en clinics die aangemeld zijn komen te staan.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:03

Ook ik ben gebeld door Ingrid van manege Nieuw Hagenauwe. Ik kom alleen maar kijken volgende week zondag. Daar Addy regelmatig bij mij en m'n paard langs komt, doe ik niet mee. Ik leer er in mijn ogen meer van wanneer hij er alleen voor mij en m'n paard is. Dan betaal ik wel wat meer maar heb ik er graag voor over.
Wel een goed initiatief, het organiseren van zo'n clinic.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:33

Ik ben geweest met mijn paard Mandy. Addy kan echt heel goed uitleggen en ook luisteren. Ik heb gemerkt dat dat er bij sommige clinic-gevers nogal eens aan ontbreekt, die praten liever. Bij alles wat er in de bak gebeurt, koppelt hij het terug aan het publiek, dat heb ik bij de vorige clinic ook ervaren.
Aan deze clinic heb een heel goed gevoel overgehouden en kwam ook zeer enthousiast thuis.
Helaas moest ik direkt naar huis omdat Mandy niet op een box kon staan en op de trailer de tent afbreekt als ze alleen is. Waarschijnlijk heb ik dus nog heel wat informatie gemist.
Tribune-ridders, vertel verder.....

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 19:57

Nou, ik was dus een van die tribune-ridders en vond het een uiterst interessante middag. Hoe naar een paard te kijken en zijn specifieke problemen te kunnen begrijpen; lichaamsbouw en training op elkaar af te stemmen en de uitleg over balans en gewichtbelasting voor een paard vond ik heel verhelderend. Ik ga hem zeker vragen een keer bij mij langs te komen, niet omdat er direkt een aanleiding (lees probleem) is maar meer omdat ik wil weten welke trainingselementen mijn paard ten goede zouden kunnen komen. Wat mij betreft zijn dit soort clinics heel leerzaam, en deze manege is gelukkig ook maar 20 minuutjes rijden voor mij, dus ik ben blij met dit initiatief!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers