stage lopen op een basisschool (niet zomaar een)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

stage lopen op een basisschool (niet zomaar een)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 22:03

ow jee, nou voor school moeten we 2 periodes lang, (van februari tot de zomervakantie) met 2 personen ergens gaan stage lopen, alle 1ste jaars moeten dat. Nou hebben een meisje en ik weer een basisschool uitgekozen hoor, ja wisten wij veel, als we dat van tevoren hadden geweten, hadden we wat anders gekozen. Nou zitten we dus op een basisschool waar gemiddeld 2 of 3 nederlandse kinderen in 1 klas zitten, de rest allemaal buitenlanders, nou vind ik dat niet zo erg, ik heb niks tegen buitenlanders. Maar ongeveer de helft van de vaders van die kinderen zitten in de gevangenis Scheve mond ja inderdaad, ik zit in de achterbuurt van de plaats waar ik stage loop. Heb ik dit nu weer?

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:13

ach je moet er wat voor overhebben
ik doe de IPABO en loop dus elke week stage, donderdag voor het laatst bij de kleuters!
en dan naar de middenbouw!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:38

Merk je niets van hoor, met die vaders heb je alleen te maken op ouder avonden en als ze in de gevangenis zitten zul je ze helemaal niet tegen komen Haha!
Dus daar hoef je je ook weer geen zorgen over te maken, het lijkt mij juist een super uitdaging, vooral met de kinderen (beter) nederlands leren, is denk dat je daar heel veel leerd, ook met het orde houden }> Haha! haha
Ik ga ook stage lopen op een basisschool ben benieuwd hoe dat gaat. Ik zal je maar niet te veel zorgen maken hoor Lachen eerst maar eens kijken hoe het daar is.
Nou veel succes op je stage! Het word waarschijnlijk hartikke leuk joh!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:41

Ja ik ga wel mee als bodyguard. Maar das toch een veilig gevoel. Als de vaders achter de tralies zitten kunnen ze je in ieder geval niets meer doen. Haha! *LOL*

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 22:43

nee maar ze zullen gegarandeerd familie hebben, toen mijn klasgenootje en ik weg liepen was er net pauze, en zo'n meisjes zeiden wat tegen ons, maar we zeiden niks terug, werden we gelijk uitgescholden, maarja ok, ik vind het ook wel een uitdaging, en ik leer er ontzettend veel van maar toch...

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:44

je zal er inderdaad veel van leren,
die kinderen zijn meestal niet de makkelijkste!!
heel veel succes met je stage!!

.....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:47

Ja moet trouwens bij die kinderen wel heel streng en consequent zijn net paarden Tong uitsteken haha
Ja moet je echt niets laten zeggen, bij mijn zus was het helemaal goed gegaan dat was in echt een hele achterbuurt niet over je heen laten lopen.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:20

nou meestal staan in een gymzaal van die stokken. Dus als ze vervelend zijn vol met de stok op de kop dus als ze beginnen te schelden ofzo, dan leren ze het gegarandeerd af. Of net zo onvoorzichtig doen als je wel eens ij mij doet. PER ONGELUK EEN KNIETJE GEVEN. Of met je heupbeen er vol op springen auw auw auw

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:47

Ik ga in februari beginnen met de PABO en omdat ik februari-instroom doe zal ik snel moeten beginnen met stagelopen. Ik heb er heel veel zin in, maar vind het ook doodeng!

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:56

Ik vind de Pabo toch een behoorlijk andere opleiding dan de CIOS.
Op de Pabo wordt het geleerd om met moeilijkere kinderen om te gaan, ik denk dat dit bij de CIOS niet gebeurt. Het is dus toch een stuk moeilijker en pittiger!

Maar... je slaat jezelf er vast doorheen. Grote mond opzetten, doen ze zelf ook. Even goed duidelijk maken dat jij boven hun staat en dat ze je maar moeten accepteren! Als dat is gelukt dan wordt het een topstage!

Succes!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:54

Je moet je meteen vanaf het begin profileren. Neem een fluitje mee, anders schreeuw je je schor. Qua kinderen is er niet zoveel verschil hoor. Veel plezier in je stage.

Maart

Berichten: 83
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:08

Ik denk dat het zeker een uitdaging is! En omdat je gymles geeft heb je het denk ik makkelijker dan iemand van de PABO die een leervak moet geven, want voor die kinderen in gym waarschijnlijk makkelijker te volgen en kunnen ze zich beter in uit drukken.
Waarschijnlijk zal die school wel mee vallen hoor. Als ik even vergelijk met die school van Sevda (1 nederlander op 33 buitenlanders), zij had ook een stagiere voor gym en iedereen vond dat superleuk.
Dus maak je niet druk!!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:10

ik heb vorig jaar een stage gehad een heel jaar, 3 dagen ind e week, op een basisschool in een achterstandsbuurt, waar ong. 90% buitenlands was en niet zo'n beetje ook, ook daar moet je mee leren omgaan!

....

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:45

auk schreef:
ik vind het ook wel een uitdaging, en ik leer er ontzettend veel van maar toch...

Ik denk dat je het zo moet zien. Het zal wel even doorbijten zijn, maar je zal goede begeleiding krijgen, dat weet ik zeker!
En als je hiermee klaar bent kan je ook echt trots op jezelf zijn dat het gelukt is. Later in je klas zul je ook kinderen krijgen met probleemgedrag of vreemde thuissituaties en daar heb jij dan al mooi een stuk ervaring mee.
En je bent met een klasgenootje natuurlijk ... dat scheelt ook.
Suc6!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:26

Bij ons is het moeilijk om aan genoeg stageplaatsen te komen. Bij mij op school hadden we ook geen plek omdat ik en een collegatje net zijn begonnen en zelf nog te veel moeten leren, en we hebben maar 3 groepen... We zijn tig keer gebeld. Wees dus blij met je stageplaats! Je kunt met een positieve begeleider echt veel leren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fransje23, hagelslag, Kirrietje, Marocje, Nustice, perdjes, Selina, xHaithi en 173 bezoekers