Paarden uit Roemenie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Paarden uit Roemenie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 18:32

Iemand hier uit de buurt importeert sinds kort paarden uit Roemenie. Ik had echt zoiets van 'Tjeezzz, of all places!'. Iemand ervaring met zulke paarden? (gezondheid, type, kwaliteit, noem maar op!)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:45

uuuhm neu, nog nooit van gehoord. Maar wie weet, soms komt kwaliteit uit heel onverwachte hoek.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:45

Ik ken wel wat paarden uit Polen en Letland, leuke paarden van verschillende types, een paar waar de gemiddelde KWPNer niet voor onder doet en ook eente waarvan je zou zweren dat het een andalusier was. Super bewegen allemaal. Maar ja het is zo'n grote groep dat er natuurlijk altijd een paar super paarden, een paar erg slechte paarden en een hoop er tussen in zijn.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:08

Ik heb stage gelopen bij Onder de Kastanje en die ging afgelopen zomer ook naar hongarije en roemenie om bij een paardenras te kijken.. Hun importeren "speciale" paardenrassen die makkelijk in de omgang zijn en goed voor de kar kunnen. (zo hadden ze eerst de tinker, toen de freiberger en nu die hongaarse/roemeense) . Dus t schijnt dat er in die buurt toch nog wel leuke beesies rondlopen Haha!
In polen heb ik ook gewerkt mer Wielkopolski's en die doen idd niet onder voor "onze" KWPN-ers! In mn profiel vind je wel wat foto's van de Wielkopolski's!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers