"Bonten"concours organiseren?Tis ook nooit goed...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

"Bonten"concours organiseren?Tis ook nooit goed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 16:58

Hallo Toppertjes van Bokt!
Zoals sommigen van jullie weten run ik een website voor het "bont gefokte warmbloed paard" met nakomelingen van bv Samber, Ed King Hill, Ico Sun etc etc etc. De bonte fanaten onder ons weten wel dat wij een beetje een aparte tak zijn met deze liefhebberij. Via mijn site vragen talloze mensen die in bezit zijn van nakomelingen van deze hengsten, vaak of wij niet iets kunnen organiseren voor "hun doelgroep."

In 2001 hebben wij een oproep gedaan dat alle bonte paarden fanaten mee mochten doen aan een bonten buitenrit (tinkers,ponys etc). Er kwamen hoofdzakelijk warmbloed paarden opdraven en slechts 1 appaloosa. Het was een hele geslaagde dag en wij wilden dit in ere houden.

Wel nu, samen met een hengstenhouder en bezoekers van onze site, hebben wij het voor elkaar gekregen om een bonten concours op te zetten. Er gaat nog een hele organisatie vooraf, maar wij zijn op de goede weg. *LOL*

Het is GEEN officiele wedstrijd waar je winstpunten enzo mee kunt behalen, het is echt voor fun en om eens samen te kunnen zijn met deze "doelgroep" Nu hebben al een hoop fanatieke bonten liefhebbers zich opgegeven. We hebben nu eerst nog maar reclame gemaakt via emial. Maar mensen mailen snel iets door. Nu kreeg ik vandaag wat boze emailtjes van wat Tinker fanaten die zich buiten gesloten voelde. Mede omdat in de email geadverteerd werd met dit Bonten Spektakel, waar oa.tinkers uitgesloten zijn (bekijk de adv. op onze site www.geocities.com/stablerubywhite onder bonten festijn)

Nu vind ik het echter wel onterecht dat men dit dmv een boze en onbeschofte mail (je wordt letterlijk door een onbekende de huid vol gescholden) laat weten. De opzet is duidelijk, de doelgroep waar hij voor bestemd is is duidelijk, waarom is dit dan toch zo erg dat Tinkers niet mee mogen doen?

Voor jullie gaan vragen waarom Tinkers niet mee mogen doen, omdat die toch ook bont zijn. Geef ik jullie alvast het antwoord. De bont gefokte warmbloed paarden zijn vrij kleinschalig in Nederland, juist voor die mensen willen wij dit organiseren. Doordat het een kleinere groep is, is zo`n organisatie overzichtelijk en wij delen dezelfde liefde. Wij zien Tinkers dan ook weer een hele andere doelgroep (ondanks het feit dat ze bont zijn). Voor hun wordt er al veel georganiseerd waar wij ook niet heftig op reageren omdat wij ons buitengesloten voelen....

Wat vinden jullie als bonten liefhebbers hier van??? (svp wel serieuze reacties en geen verwijten naar elkaar toe, dat is niet mijn opzet).

Groetjes wendy

PS overigens diegene die met een Bonte gefokte Warmbloed paard wil mee doen aan dit concours, geef je snel op (dmv email)! oa. de dekhengsten Pedro en Cool Cracker S zijn ook van de PARTIJ!

Haha!


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:02

mmm, als jullie dit iets duidelijker op de website hadden gezet, had je het vast een hele berg boze mailtjes bespaard! Ik begrijp jullie argumenten volkomen, maar andersom is het ook zo dat veel mensen met een Tinker die ook serieus rijden (en nu krijg ik ook vast een heleboel over me heen) en wedstrijden (willen) rijden vaker het gevoel hebben niet gewaardeerd te worden. Door jullie uitsluiting werd dat gevoel waarschijnlijk nog eens bevestigd, denk ik...

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 17:02

Het woord "doelgroep" heb ik voor het gemak maar even gebruikt als aanduiding,,,,

Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 17:06

Er staat op de website dmv * vermeld, met een verwijzing onder aan de pagina, dat Tinkers uitgesloten zijn. Mensen die onze site bezoeken, zien en vinden ook alleen informatie over het bonten warmbloed paard. Daarnaast zijn er van onze kant uit, geen mailingen verstuurd naar Tinker-mensen. Ik kan jou argument heel goed begrijpen, maar zij bezoeken onze site, en weten toch voor wie deze bestemd is?

Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:08

Ik sluit me bij jou aan, Rubywhite!
Ik zie het probleem ook eigenlijk niet. Speciaal voor tinkers worden er ook regelmatig leuke dingen georganiseerd. Jullie hebben duidelijk een andere doelgroep. Dus imo logisch dat tinkers niet meedoen.

* To Belg, or not to Belg *

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:14

Scheldmailtjes zijn in elk geval al nooit goed te praten natuurlijk en als jullie een bontenwedstrijd voor kwpn/nprs gefokte paarden willen organiseren is dat jullie goed recht en daar hoef je uiteraard geen verantwoording over af te leggen. Ik persoonlijk zit er ook helemaal niet mee.

Misschien had je het iets anders kunnen formuleren door meteen in het verhaal te schrijven dat het alleen voor kwpn/nrps is dan had je er niet hoeven te schrijven dat Tinkers uitesloten zijn want dat is dan uiteraard logisch. Nu zou je kunnen gaan twijfelen of je wel mee mag doen met een Appaloosa bijvoorbeeld.

Maar goed, dat is nog geen reden om als tinkereigenaar beledigd te zijn vind ik.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:19

Ik dacht dat het een grapje was, dus het is écht zo? Het is me zo wel duidelijk wáarom Tinkers etc. niet mee kunnen doen. Prima toch?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:20

Begrijp me niet verkeerd: ik val helemaal niemand aan, ik probeer alleen maar aan te geven waar ik denk dat het probleem zit.

Je kunt er niet zondermeer vanuit gaan dat iedereen dat sterretje heeft opgevat als een verwijzing, of dat iedereen die kleine lettertjes heeft gezien, laat staan gelezen. Vooral de zin die begint met '' Elke bonten paardenliefhebber mag zich hiervoor opgeven' is een beetje misleidend. Het zou toch kunnen zijn dat jullie ondanks jullie 'warmbloed-inslag' iets organiseren voor echt alle bonte paarden?

nogmaals, ik heb er alle begrip voor en ik vind het vervelend dat jullie lastig gevallen worden met onbehoorlijke mailtjes en berichten, maar ik denk dat een stukje duidelijker communicatie het enigszins had kunnen voorkomen...

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 17:21

Nee t is geen grapje, ik heb zelfs wat tinker sites bezocht, en die zijn echt puur op tinkers gericht. Er staan dingen op die ik geen eens over deze beesies wist. Ook zij organiseren veel voor tinkers en daar wordt ik zelfs jaloers op! Ik ga zo direct de site aanpassen en vermeld er direct bij dat het alleen voor de warmbloed paarden geldt....

Haha!


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:39

ik ben zelf tinkereigenaresse en kan me heel goed voorstellen dat mensen zich buiten gesloten voelen. Eerst zeggen dat het voor ALLE bonte paarden is en dan opeens een deel van die groep weer buitensluiten. Het is wel begrijpelijk dat je richting warmbloed paarden wil maar zet dat dan duidelijk in de tekst.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:46

Ruby bij deze wil ik je dan uitnodigen om een keer een tinkerrit mee te maken als je dat zo graag wilt, verder zal je het allemaal wel goed bedoelen. Maar ik snap ook best dat sommige mensen zich hierdoor aangevallen voelen. Want waarom geen tinkers, zijn die minder? nu ik je uitleg heb gelezen snap ik je, maar als ik dat niet had gelezen had ik mischien ook raar gekeken!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 18:03

Hoi Irish Lady
Bedankt voor je uitnodiging, het is niet mijn bedoeling om tinker mensen aan te vallen, en ik snap ook niet dat mensen denken, dat wij er vanuit gaan dat zij minder zijn. Minder komt bij ons niet voor. Onze site gaat puur over warmbloed bonte paarden (de sambers om zo maar te zeggen). Ik was er dan ook van uit gegaan dat men die onze site bezocht dit wel begreep. Maar dat er zoveel tinker mensen onze site bezoeken...daar heb ik geen inzicht in gehad (nu wel).

Het is inderdaad "misleident" dat er staat voor ALLE BONTEN fanaten. Maar het is ook puur gebasseerd op onze site voor onze paarden (om het zo maar even bot te zeggen). Ik zal er nu direct en duidelijk bij vermelden voor wie t wel betreft...

Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:36

He hallo
Toch jammer dat sam pas 1,5 is anders had ik toch mooi meegedaan !!!!
Maar lekker die scheldmailtjes ! Je hebt toch wel wat terug gestuurd he !
Als je nog hulp nodig hebt op de dag van de wedstrijd laat het me dan weten dan help ik Haha!
Ik denk zowieso dat ik er ben !!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:45

Ik vind het erg duidelijk en snap het "gezeur" ook niet echt.
Ik ga toch ook niet lopen klagen dat ik niet mee mag doen omdat m´n paard net niet bont is maar wel heel veel wit heeft (hij is trouwens pas 2 Haha! ).
Wat me weer op de vraag brengt wanneer is een paard bont en wanneer heeft hij gewoon veel wit Verward
Afbeelding
Een bijna bonte Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:49

Ilindra schreef:
Wat me weer op de vraag brengt wanneer is een paard bont en wanneer heeft hij gewoon veel wit Verward


Daar zijn toch ook regels voor? Dat heb ik tenminste ooit eens ergens gelezen, maar weet de precieze regels niet meer

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:41

Hai Rubywhite,

Ik vind het jammer dat je een boze meel hebt ontvangen...je hebt gelijk er wordt genoeg georganiseerd voor Tinkerliefhebbers. Wij zijn gek op het woordje bont! En als er iets staat met BONT erin dan voelen we ons aangesproken! Je zal vast menigmaal door het woordje bont op een tinkersite terecht zijn gekomen en hebben gedacht verdorie....weer tinkers! Lachen

Ik hoop dat je de bozemeelschrijver kunt vergeven ( waarschijnlijk had ze haar dag niet)

Ik gun jullie bonte warmbloed paarden liefhebbers een heel fijn concours toe!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 00:14

Als je aan mij, een KWPN-liefhebber, vraagt wat een bont paard is, dan is dat inderdaad een warmbloedpaard dat gevlekt is. Geen tinker dus, die is wel bont gekleurd, maar dat is duidelijk een tinker.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 01:28

Ik snap het probleem ook niet helemaal, het is gewoon een wedstrijd voor bonte warmbloedpaarden, punt uit.
Dat er dan mensen zijn die zich geroepen voelen om jou te bestoken met boze e-mailtjes is ronduit belachelijk, waar bemoeien ze zich mee!!!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 02:16

Ik heb je geen scheld mail gestuurd dat even voorop gesteld.(dus de scheld mail kwam niet van mij)!!!!
Ik heb je een nette mail gestuurd waarin ik vraag en uitleg wilde over je site evenement en het *Tinkers uitgesloten.....enz

Mijn mening was om de naam van het evenement anders te formuleren, bonte warmbloed dag bv Dan hoef je niet eens * Tinker uitgesloten er bij te zetten..

Daarop heb ik een nette mail terug gekregen.

Het is nu eenmaal dat de Tinker veel aan vaak wordt afgezeikt in de paarden wereld, en een eigenaar van deze paarden voelen zich daar door aan getrokken en menen het te moeten opnemen voor hun paard(en), omdat wij tinker eigenaren weten dat het tegen over gestelde waar is. Maar dat weet je alleen waneer je zo'n paard als vriend hebt.
Eerlijk is eerlijk er zijn paarden rassen die ik ook niks aan vind.
Iedereen zijn eigen smaak...Maar ik ga ook niet zo op ze afgeven als ik ze zie, laat paard en eigenaar in hun eigenwaarde.

Je vroeg in je mail mijn web adres http://www.tinkerwereld.com
Aldaar op het forum kwam er ook een kleine discussie.

Mensen(tinker eigenaren die daar komen komen ook hier) dus ik denk dat het on nodig is om aldaar weer een discussie te starten.

Zo zie je maar weer dat duidelijk je verwoorden soms heel belangrijk is.

Ik wens jullie een hele Bonte dag.............

Maar het mooiste en liefste bontje staat in mijn stal......wahhhhhhhhhhaahah

Groetjes Monique
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 08-01-03 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:13

Ik ben zelf dus ook een Tinker eigenaar en vind het heel normaal dat jullie Tinkers uitgesloten hebben want jullie richten je op de warmbloedpaarden en dat zijn dus niet de Tinkers. Als mensen naar jullie site kijken dan zien ze toch dat het om warmbloeden gaat. IN ieder geval
succes met je concours.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:03

Hmmm het is je goed recht om neer te zetten tinkers uitgesloten, ik zou niet weten waarom dat niet neergezet mag worden en waarom je dat nog duidelijker toe moet lichten. Geen tinkers punt uit. is toch heel duidelijk. Jij mag met je warmbloedpaarden ook niet meedoen aan tinkerwedstrijden en dat is dan niet discriminatie ofzo en dan reageer je ook niet zo belachelijk.
Het is mij volkomen duidelijk, en ik zie niet in waarom iemand zo'n belachelijk mailtje heeft moeten sturen. Dit is gewoon kinderachtig.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:46

Ik vind dat je het duidelijk over de "doelgroep" bonte warmbloedpaarden hebt en snap dan best dat tinkers worden uitgesloten. Een bont warmbloedpaard doet toch ook niet mee aan tinkerwedstrijden en evenementen en die zijn er heel wat meer...
Er zijn alleen echter ook wat onduidelijkheden... je hebt het over 'sambers' echt niet alle bonten zijn sambers, al snap ik wel dat je hem aanhaalt.. Het lijkt echter alsof alle bonte warmbloeden moeten aantonen dat ze 'zuiver' zijn, dat zal toch niet jullie bedoeling zijn?
Ik bedoel, als ik zou willen meedoen met mijn bonte (hij is nog te jocg, dus het kan niet, maar als voorbeeld). Hij heeft (nog) geen papier, maar is wel warmbloed.. zou hij dan worden uitgeloten omdat ik niet kan aantonen dat hij warmbloed gefokt is? Nogmaals, het is een voorbeeld, maar dat is me dus niet helemaal duidelijk.

Daarnaast, wat is een bonte? Je hebt minimaal bont en onvolledig bont, dat zijn paarden die er effen uitzien, op een paar aftekeningen na.. maar wel uit twee bonte ouders komen en volgens dominante vererving niets anders kunnen zijn dan bont, hoe ga je daar onderscheidt in maken?

gewoon wat dingen die ik me afvraag, absoluut geen aanval hoor!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 21:15

kojack schreef:
He hallo

Maar lekker die scheldmailtjes ! Je hebt toch wel wat terug gestuurd he !
Als je nog hulp nodig hebt op de dag van de wedstrijd laat het me dan weten dan help ik Haha!
Ik denk zowieso dat ik er ben !!



Hey Gekkie! Ik heb niks meer van dit persoontje gehoord hoor. Ik kan helaas mensen geen boze scheld mail terug sturen om het feit dat zij mij op zoiets aanvallen. Ik heb een nette mail terug gestuurd met teks en uitleg en denk dat ze het nu wel begrijpt. Als je deze dag wilt helpen, TOPPIE! Jij met je stal kan ons vast wel sponsoren??

Bedankt voor jullie reacties.

Nalv Tinkernikky haar mailtje heb ik het eea aangepast op onze site. Het is voor ons heel normaal als wij over een "bonte" praten dat wij het over de bonte warmbloed paarden hebben. Voor ons een logisch begrip, maar er is inderdaad ook onderscheid tussen te maken. Daar hadden wij geen rekening mee gehouden (nogmaals excusses). Niet in die zin dat iemand met een Tinker, of een bonte shet of noem maar op, blijk zou reageren en inderdaad dan leest dat ze niet mee mogen doen. De reden waarom is inmiddels wel duidelijk en ook op de site terug te vinden. Ik vind het jammer dat mensen met een Tinker denken dat zij direct de minderheid zijn. Dat bewijst toch hoe hard zij ervoor moeten (en willen) vechten om te laten zien dat dit niet zo is. Daarbij kunnen wij elkaar toch de handschudden...ook als wij met een bonte op de keuring of wedstrijd komen ervaren wij dit zelfde gevoel.

Om even terug te komen op Ilindra, als ik jou paardje zo bekijk, mag ie wel bont genoemt worden. Er zijn geen stelregels voor zover ik weet dat een bont paard zoveel % wit moet zijn/hebben. Voor alle duidelijkheid, "bont" staat voor "wit". Er zit natuurlijk wel verschil tussen mooie bonten (bv Samber, evenwichtig donker en licht) en ook minder "mooie" bonten, met heel veel donker en weinig wit of juist andersom. Het is maar net waar je van houd, maar laten we eerlijk zijn...een goed paard heeft geen kleur.

Groetjes wendy

Haha!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:32

Ik vind dat je de mensen die jou zulke mails sturen geen eens een verandwoording schuldig bent. Het gaat toch om de warmbloeden, dan is het toch logisch dat tinkers niet mee mogen doen?
En als er een tinkerdag wordt georganiseerd en je vraagt of je met je bonte warmbloed mag komen, kijken ze je ook met grote ogen aan.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 22:04

littleroosie schreef:
Ik vind dat je de mensen die jou zulke mails sturen geen eens een verandwoording schuldig bent. Het gaat toch om de warmbloeden, dan is het toch logisch dat tinkers niet mee mogen doen?
En als er een tinkerdag wordt georganiseerd en je vraagt of je met je bonte warmbloed mag komen, kijken ze je ook met grote ogen aan.


Is niet helemaal waar wat je nu schrijft!
Wat op onze site "Tinkerwereld"worden wel eens Tinkerwereld Ritten georganiseert en juist je raad het niet dus! Er mogen ook andere paardjes mee, lijktje dat nou niet gezellig.
Want Mensen die van Tinkers houden houden ook van andere paarden.
En hebben ook vrienden en vriendinnen en of familie met andere paarden, en die mogen dus lekker mee!
Hoe meer mensen hoe meer vreugde.

Maar wat maakt het uit!
het is helemaal niet verkeerd om eens je mening te mogen geven, vaak lost het heel veel dingen op.

Monique


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Angeladh, Benita, bente_sat, Cjuan, desireeee_x, Exorcizamus, Getty_Maan, Hanjan, KaasSouffle_, lina1998, LotusT, nafkedemi, Patriesje, Syb_sem en 119 bezoekers