Waar in NL leuke stallen (hengst) en uitrijmog.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Waar in NL leuke stallen (hengst) en uitrijmog.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 22:56

Hoe is de omgeving daar, kun je daar een beetje leuk buiten rijden? Ik woon nu nog in Spanje maar ben van plan dit jaar naar Nederland te komen met mijn vriend en andalusische hengst.

Ik weet nog absoluut niet waar ik wil gaan wonen maar de voorwaarden moeten zijn:

-Er moet een station zijn Haha!
-Je moet er leuk buiten kunnen rijden, bij voorkeur bos en/of heide
-Er moeten hengsten mogen staan?

Het zou leuk zijn als er ook nog andere andalusiers staan maar dat hoeft natuurlijk niet.

Ik weet mijn hemel niet waar ik moet beginnen, ik zat net toevallig op de website van Enschede omdat ik daar leuk werk kan krijgen in de telecommunicatie dus Enschedeers (of hoe je dat ook schrijft haha): vertel op, ik ben benieuwd! Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:21

Hoi!

Kom naar de duinen en het strand zou ik zeggen! Rondom Haarlem, Santpoort, Castricum heb je erg mooie stallen met goede uitrijmogelijkheden. En Amsterdam om de hoek voor werk!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 23:26

Hoe hoog liggen de prijzen van een volpension stal daar dan? Ik zat zelf meer aan het Oosten oid te denken, ivm mogelijk een lagere stalhuur. Als ik kijk waar mijn ouders wonen, omg Rotterdam, dan vind ik de huur daar (Rond de 300, 320 euro) voor een volpension stal met binnenbak toch vrij hoog Boos!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 01:15

Ja, dat is wel hoog, maar ik weet wel stallen die lager vragen. Ikzelf sta volpension voor 215 euro.....maar goed, dan heb ik geen uitrijmogelijkheden. Maar dan zou je een trailertje kunnen kopen ofzo. Ik weet zeker dat er wel stallen zijn van rond de 250 euro in de buurt van de duinen! Ik ken mensen die in Castricum staan voor 180 euro, maar dan moet je wel mesten en heb je geen binnenbak. Maar een binnenbak is ook niet noodzakelijk, toch?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:31

Als je in België komt wonen, kom dan maar naar mijn buurt! Ik sta half pension met buitenpiste voor 50 EUR met mijn Andalusier (die er volgedneweek aankomt). Kunnen we samen buiten rijden!

Ik neem aan dat je in Nederland wil blijven... Lachen Let wel, dat je hem hengst mag houden daar, want in vele manèges mag dat niet! En dat zou zonde zijn!!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:36

Ik ben trouwens vorige week in Nederland in Hengelo naar een manège gaan kijken waar ze een andalusiër verkochten? Daar staan er ook nog andere. Als je even naar Marktplaats surft, dan zoek je even onder de rubriek 'paarden' naar "donkerbruine andalusier", en dan zal je zien dat er ook een emailadres bij de advertentie staat. Ik denk dat het dit is: tiquaonline@hotmail.com
Das dus in het Oosten, niet waar?
Veel succes!!!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:31

Ik sta bij het A'damsebos met renbaan *LOL* (een hele leuke uitrijmogelijkheid) met 2 binnenbakken een overdekte bak 20x60 een overdekte longeerkraal en 2 buitenlongeerkralen en een buitenbak 20x60. Die van mij is hengst en er staat een andalusiesche hengst naast mij.
Er is ook nog een stuk dijk voor algemeen gebruik om op los te gooien. En uiteraard een kantine voor de warme drank (of juist de verkoelende drank).

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:59

Klinkt als Wennekes of de Jong???

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:57

Klopt als een bus De Jong. Bekend?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:57

Friesland Knipoog
Stallen genoeg hiero, onderandere onze, of daar plek voor een hengst is weet ik niet.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 13:02

Limburg natuurlijk Lachen

Heel veel stallen, redelijke prijzen en een hengst moet je hier vast ook wel ergens kunnen stallen.
Qua werk zal het wel iets minder riant zijn dan in de randstad maar wat betreft uitrijmogelijkheden is het hier fantastisch.

Mijn hoefsmid heeft twee Andalusiers waarvan een hengst is.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:07

Op de leeuwardermanege (leeuwarden dus Haha! ) staat of stond ook een andalusische hengst. Voor die tijd heb ik er nog met een hengst gestaan, dus dat is geen probleem. Er zijn veel maneges die het niet uitmaakt dat het een hengst is... maar ook wel een aantal die gewoon uit voorzorg geen hengst willen hebben staan.
Ik weet hier in de buurt nog een stalling (volpension met binnenbak) voor 180 euro voor een paard. Hengst geen probleem als hij niet de boel afbreekt

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:18


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:18

Ik weet niet waar in Noord- Holland je dan gaat wonen. Maar hier bij mij is het niet zo gemakkelijk om een echt goede stal te vinden

Tenminste iets wat nog wel aardig bereikbaar is (zeg max 20 min met auto), goede accomodatie en redelijke prijs.
Had ik eindelijk een mooie stal en niet heel verweg kostte het: 300 euro Bloos
En dan kwam er nog 35 euro stapmolen bij, per maand. Oh en stalling trailer enz

Ik sta nu op een stal, niet echt luxe, wel 2 binnenbanen. Maar geen weiland en geen uitrij mogelijkheden: en dat kost 285 euro p/m.