kindervrij (anders dan kinderloos)/ feest voorbij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

kindervrij (anders dan kinderloos)/ feest voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 15:37

Heb afgelopen zaterdag een artikel gelezen in de Telegraaf dat er nog een paar meer vrouwen rondlopen ZONDER kinderwens. Gelijk lezen natuurlijk en het was echt een verademing. Ben ik toch niet de enigste, want ik voel me vaak wel heel afwijkend, alleen staan hierin. Vooral als ik opmerkingen krijg "och, dat zal dan nog wel veranderen", want dat duidt toch op respectloosheid voor mijn mening. Nu stond er ook een site bij vernoemd en daar ben ik natuurlijk ook naar gaan kijken, en dezelfde irritaties herkennen die ik ook altijd ondervind. De huisregels vond ik ook prachtig:

Huisregels Kindervrij* Prikbord



* Kindervrij = ervoor kiezen om geen kinderen te krijgen. Ook wel genoemd: bewust of vrijwillig kinderloos. Een kindervrij iemand ervaart het niet hebben van kinderen vaak als een groot geluk (bron: http://www.kindervrij.nl/).



Wegens herhaaldelijke invasies van ouders die niet kunnen of willen begrijpen waar kindervrij-zijn voor staat en allerlei vooroordelen koesteren jegens mensen die bewust niet voor kinderen gekozen hebben, zijn deze aanvullende huisregels opgesteld.



Iedereen wordt verzocht het fatsoen op te brengen zich hieraan te houden of zich anders liever niet op dit prikbord te begeven.



Wat wel mag op het kindervrije prikbord:



Kort gezegd moeten alle berichten in de geest van kindervrijheid zijn. Zie hierboven voor een definitie van dit begrip. Voorbeelden van berichten die de kindervrije gedachte uitdragen zijn:



- Het plaatsen van persoonlijke verhalen over kindervrij-zijn

- Het uitwisselen van informatie of ervaringen met betrekking tot anti-conceptie of sterilisatie

- Het plaatsen van ergernissen en frustraties over kinderen en/of ouders

- Het plaatsen van interessante link- of boekentips die met kindervrij-zijn te maken hebben



Wat niet mag op het kindervrije prikbord:



- Het ondernemen van pogingen om kindervrijen te bekeren tot het wel nemen van kinderen.

- Het plaatsen van berichten waaruit een duidelijk onbegrip voor kindervrij-zijn blijkt.

- Het plaatsen van opzettelijk kwetsende berichten over kindervrij-zijn.

- Het uitmaken van kindervrijen voor alles wat slecht is, zoals bijvoorbeeld “gevoelloos”, “anti-sociaal”, “zielig”, “bekrompen”, etcetera. Deze lijst is niet uitputtelijk en wordt zonodig aangevuld.

- Het plaatsen van berichten waarbij het kind op een voetstuk wordt geplaatst. Misschien overbodig om op te merken, maar ook berichten over bevallen en opvoeden (tenzij in de sfeer van “normen en waarden”) zijn niet toegestaan op dit prikbord.

- Het op wat voor wijze dan ook aanzetten tot rotzooi op het prikbord, te beoordelen aan de abuse complaints naar aanleiding daarvan die naar de wemaster gestuurd worden.



Naast deze aanvullende huisregels die speciaal voor het kindervrije prikbord zijn opgesteld, worden uiteraard ook de standaard huisregels afkomstig van het Startpagina team gehandhaafd.



Mensen die zich met het bovenstaande niet kunnen verenigen worden verzocht geen berichten te posten op dit prikbord.



DISCLAIMER: Dit prikbord is niet verboden voor ouders, maar tevens niet bedoeld voor ouders. Ouders worden ervoor gewaarschuwd dat sommige berichten mogelijk kwetsend voor hen zijn.

LET OP: De aanvullende huisregels zijn vanwege hun prille bestaan onderhevig aan verandering. Indien nodig worden in de loop der tijd verdere aanvullingen gedaan en verfijningen in de regels aangebracht. U wordt verzocht regelmatig terug te keren naar dit document om u ervan te vergewissen dat uw berichten nog steeds in overeenstemming zijn met de huisregels.


Hier op bokt zitten veel moeders. het is niet de bedoeling om ze te kwetsen natuurlijk. Er moeten mensen zijn die kinderen willen. En ik heb liever dat een ander het doet, dan hoef ik het niet te doen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 13-01-03 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:41

Amen! Maar ik wist al dat jij en ik het eens waren hierover.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:42

Ik zou zelf ook geen kinderen willen. Ik heb daar mijn redenen voor.
Idd stuit je vaak op een groot vraagteken.

Ik zeg altijd: Ik ga er niet voor aan het werk, ik blijf gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken, mocht het dan toch onverhoopt gebeuren. Dan zal het wel zo moeten zijn.
Maar zelf zou ik er niet voor kiezen.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:51

Mijn mening weet je al.
Ik zie mezelf ook nog geenn kinderen opvoeden, 9 maanden last voordat je ze hebt, dan 9 maanden ontzwangeren zoals moeders dat noemen.
Ik ben niet anti-kind, maar heb op dit moment geen behoeft eraan (kan financieel ook niet).
Ik heb nog geen keuze moeten maken over wel of geen kind, dus voorlopig blijf ik kindervrij.
M'n vriend wil wel kinderen, tja, hij draagt ze niet zeg ik altijd. Als hij ze draagt, de borst geeft enz, dan wordt het wat anders.
Ik vind altijd dat alles bij de vrouw terecht komt. En ik heb nu al tijd tekort, laat staan dat ik tijd heb voor een kind.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:53

Ook ik heb er geen behoefte aan en kan me ook niet voorstellen dat ik dat wel ga krijgen, maar zeg nooit nooit.

Whahahaa, die site is echt cool! Het klinkt zo logisch allemaal, vooral dat stukje 'veel voorkomende vragen'.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:55

VAlt me mee dat het niet alleen vrouwen zijn die kindervrij zijn.

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:57

Ik heb echt nooit kinderen willen hebben, is een bijzonder bewuste keuze geweest. Andere mensen lijken altijd meer moeite te hebben met mijn keuze dan ikzelf...

Extremely rare and Beyond Compare

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:58

idd, prompertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:00

Dees, you're not alone....
Schijnt alleen vreselijk moeilijk te accepteren te zijn voor de buitenwereld...

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:07

Mijn vriend wil wel kinderen, ik weet het nog niet.
Nu heb ik er in elk geval geen behoefte aan.
Ik ben niet anti-kind, maar ik heb nu ook niet de drang om aan kinderen te beginnen.

Ik heb het druk genoeg met mijn paard, eigen bedrijf, tekenen, vriend en veertigurige baan en ik was eigenlijk nog niet van plan dat op te geven voor een kind.
Bovendien lijkt het mij erg vervelend om zo'n tijd met een bolle buik rond te moeten lopen en de bevalling lijkt me al helemaal pijnlijk.
En daarna ben je ook nog eens al je vrije tijd kwijt.

Ik zie er op dit moment meer nadelen dan voordelen aan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:10

promptertje schreef:
Ik heb echt nooit kinderen willen hebben, is een bijzonder bewuste keuze geweest. Andere mensen lijken altijd meer moeite te hebben met mijn keuze dan ikzelf...


Juist, anderen kijken je altijd meewarrig aan, alsof het ontbreken van een kinderwens iets onbegrijpelijks is? Voor sommigen is het misschien vanzelfsprekend om er een kleintje bij te fokken, maar voor mij is het dat dus niet. Allereerst vind ik dat je moet weten wat je doet als je een nieuw mensje op de wereld zet, dat doe je niet zomaar omdat het bij het leven zou horen. In onze wereld van tegenwoordig is alles wankel en vooral de toekomst.

Overigens luister ik niet meer naar de onheilspellende berichten dat er ooit een dag komt dat je smorgens opstaat en ineens een kinderwens zult hebben, ik hoor het niet eens meer en de verwijtende ondertoon ook niet.

Helaas, geen kleinkinderen.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:10

Ik wil andere dingen bereiken in mijn leven, en daar horen voor mij geen kinderen bij. Gelukkig denkt mijn vriend (aanstaande man *LOL*) daar net zo over, anders heb je wel een probleem. Overigens heb ik er in de praktijk niet zo'n last van dat iedereen dat raar vindt, heb wel meer vrienden die geen kinderen willen.


toevoeging:
die site is briljant, mn de veelgestelde vragen (en de antwoorden!)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 16:19

germie"]
VAlt me mee dat het niet alleen vrouwen zijn die kindervrij zijn.
[/quote]
nou, bij mannen hoor je veel vaker dat ze geen kinderen willen maar bij hen wordt dat gedoogd. Vrouwen worden er echter op veroordeeld, je zou immers geen echte vrouw zijn als je dat moeder instinct niet in je hebt.


[quote="promptertje schreef:
Ik heb echt nooit kinderen willen hebben, is een bijzonder bewuste keuze geweest. Andere mensen lijken altijd meer moeite te hebben met mijn keuze dan ikzelf...

Precies, en dat ben ik toch wel spuugzat hoor. En inderdaad wat Lovely ook zegt, dat het veel te veel als iets wordt gezien dat erbij hoort, dus vanzelfsprekend. Met het nadelige gevolg dat de wereld instort voor een echtpaar als deze geen kinderen kunnen krijgen. Of met het gevolg dat kinderen verwaarloosd worden omdat de ouders kinderen vanzelfsprekend vinden maar niet bereid zijn om er iets voor in te leveren.

De hond is de betere mens

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:23

Eigenlijk moest ik wel een beetje lachten bij het lezen van die huisregels Haha!

Kindervrij klinkt al een stuk beter als vrijwillig of bewust kinderloos. Dat vind ik altijd zo'n stomme aanduiding.

Ik weet alleen nog niet of ik als moeder op die site durf te gaan kijken Knipoog

Dat mensen behoorlijk irritante opmerkingen kunnen maken heb ik ook mogen ervaren omdat ik niet zo heel jong mijn eerste kreeg. Maar dat geldt ook voor mensen die ervoor kiezen om een tijdje alleen door het leven te gaan Lips are sealed

Wees gerust, ik ga jullie niet overhalen hoor, des te meer plek hebben die van mij straks Extreme duivel

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 16:33

Percy schreef:
Wees gerust, ik ga jullie niet overhalen hoor, des te meer plek hebben die van mij straks Extreme duivel

Good point!
daarbij hoop ik ook niet dat veel mensen als een vrijbrief zien om dan zelf als compensatie maar een groot gezin te beginnen. WAnt ze schepen hun eigen kinderen daarmee op met een probleem: ruimte gebrek! De bevolking neemt namelijk toe, maar de oppervlakte helaas niet.
Overigens kun je er gerust gaan kijken hoor Percy, het is niet zozeer dat vrouwen met kinderen aangevallen worden, het is meer dat mensen zeggen waarom ze ze niet willen en wat zij daarop altijd te horen krijgen. Ook wat ze ondervinden, misschien kun je je er wel in herkennen. Als moeder zijnde kom je niet alleen met je eigen kinderen in aanraking maar ook die van anderen, zoals mensen zonder kinderen met kinderen van anderen in aanraking komen. en die worden vaak opgevoed met heel andere (of geen) principes en dat wekt ook ergernis op.

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:44

Percy schreef:
Ik weet alleen nog niet of ik als moeder op die site durf te gaan kijken Knipoog


Doe maar niet, ik ben er ook wel eens gaan kijken en de kindervrijen zijn niet erg genuanceerd. Dat hoeft ook niet, het is tenslotte hun prikbord. Maar daarom lees ik er niet meer, ik voel me aangevallen omdat alle MOEDERS over één kam geschoren worden. Het gaat op dat prikbord vooral over moeders en de slechte opvoeding die zij hun kinderen geven en de bewoordingen die gebruikt worden voor moeders zit ik niet op te wachten. 'Zeug' en dat soort benamingen.

Ik kan me overigens best voorstellen dat mensen ervoor kiezen geen kinderen te 'nemen'. Het leven is toch een stuk eenvoudiger (vrijer?) zonder kinderen.

זכור

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:46

Inmiddels heb ik al gekeken, ik kon het natuurlijk toch niet laten en ik herken inderdaad veel. Maar ik heb dan ook een tijd zelf geen kinderen gewild en kreeg dezelfde opmerkingen.

Maar ook als je ze wel hebt ben je nog niet vrij van opmerkingen hoor. Had je sommige moeders moeten horen toen ik hoera riep omdat mijn dochter oud genoeg was om naar school te mogen. Jippie, weer tijd voor mezelf dacht ik maar volgens een paar moeders hoor je je kinderen dan heel erg te gaan missen. Ook het feit dat ze op een school zitten waar ze verplicht overblijven vinden sommigen maar niets want het is zo gezellig om tussen de middag met de kinderen te eten.
Ik rij persoonlijk liever twee keer dan vier keer op een dag op en neer zodat ik niet steeds op mijn horloge hoef te kijken als ik lekker ergens mee bezig ben.

Ik ga de link straks maar eens opsturen naar mijn kindervrije vrienden, die zullen deze site vast kunnen waarderen Haha!

Dat over "zeug" heb ik trouwens niet gezien, dat is inderdaad wel weer heel erg de andere kant op.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 16:49

Nou lis, heb er nog geen scheldkannonades gezien zoals "zeug", dat zou me wat zijn zeg. Ik weet wel dat veel moeders veroordeeld worden op het gedrag dat alles moet wijken voor hun kinderen. maar misschien is het juist goed dat sommige moeders dat zien. DAn zien ze het eens van de andere kant. maar nu zie ik van Percy dat moeders onderling elkaar ook van alles opleggen. Kennelijk verwachten mensen toch dat iedereen is zoals ze zelf zijn, en dan is dus niemand uniek..........

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:54

Ik zal het even opzoeken, het is zeker vaker voorbij gekomen.. momentje.

...even later....
Ik moet toegeven dat er maar één of twee zo grof zijn, vooral Michael maar volgens mij is dat nogal een zielig mannetje. Hij gebruikt wel meer benamingen die imo nogal bedenkelijk zijn. Wrs een moedercomplex *LOL*

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=841 ... t=6366&v=t
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=841&i=6440&t=6366

Dit topic is trouwens verwijderd, geloof ik, maar kennelijk is het met de zoekfunctie nog wel opvraagbaar. Als je ze niet aan kan klikken, moet je eens zoeken op de naam Michael. Kom je gekke dingen tegen!
Laatst bijgewerkt door lies op 07-01-03 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

זכור

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:02

Ik vind dit een beetje overkomen als 'kinderen zijn hinderen'. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook geen kinderwens en weet ook niet of die ooit nog zal komen. Maar om nou kinderen per definitie als een last te zien… Ik ben blij dat mijn ouders mij gewenst hebben. Je zult toch een ongewenst kind zijn, dan draag je pas een last met je mee. Nee, ik ben blij dat je als mens de keuzevrijheid hebt als het gaat om kinderen krijgen (even de mensen buiten beschouwing gelaten die graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen). Ik veroordeel niemand: noch de mensen die kinderen willen, noch de mensen die ze niet willen. Maar nogmaals: om kinderen per definitie als een last te zien, dat gaat me echt te ver.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:08

Inderdaad Karin, dat stoort mij ook op dat prikbord. Er is op dat prikbord wel eens een discussie geweest over kindervrije uren in supermarkten, zwembaden, etc.. Dat gaat mij veel te ver.

זכור

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 17:15

lis schreef:
Inderdaad Karin, dat stoort mij ook op dat prikbord. Er is op dat prikbord wel eens een discussie geweest over kindervrije uren in supermarkten, zwembaden, etc.. Dat gaat mij veel te ver.

jullie gaat het te ver, kennelijk heb je helemaal geen begrip voor mensen die van rust houden. Nou gaat het wel wat te ver in de supermarkt (lijkt mij ook niet waarschijnlijk) maar in het zwembad lijkt me wel begrijpelijk voor sommige mensen. Zelf heb ik er geen behoefte aan. Kinderen mogen van mij ook gerust in restaurants, maar ik vraag wel aan de ober een andere tafel als er in de buurt een kind keihard zit te janken en te krijsen. effe die topics van Lis bekijken.

Oke, heb effe de reactie hierheen gehaald (door censuur zal niet alles overkomen) maar je kunt wel uit de woorden halen dat de persoon ZELf door een moeder of kinderliefhebber is aangevallen:

ha die joepze, staat dat gelijk aan bevrucht me?

Tuurlijk zijn hier aleen maar dikke vieze oude wijven die geen kerel kunnen krijgen. Ben zelf uiteraard een hele oude kerel van 80 en 300 kilo die geen enkel "wijf" kan krijgen om ff lekker uit te scheuren met de bevalling, maar geen nood ik heb nog een nietmachien met roestige nietjes.

Daarbij heb ik liever een vies oud vet wijf met nog wat hersens dan een smerig heroine hoertje, niet zo moeilijk om slank te zijn met een heroine verslaving. Jij hebt ws niet eens genoeg hersen om je instincten in controle te houden, alleen maar denken aan zaad, zaad, zaad? en dan werpen, werpen, werpen? dan weer zaad, zaad, zaad?

Trouwens, nu we het over ons als vieze smerige oude vette wijven/kerels hebben, hoe denk jij dat je eruitziet nadat je volgepompt bent en je pens staat op scheuren, je ogen puilen uit vanwege de werpdruk, je hersens lopen je neus uit, je haar heb je maar afgeschoren "omdat het zo makkelijk is"? en de hele dag lopen te winchen en te puffen?, niet zeiken wijffie dat is toch lekker zo'n poliep eruit poepen? fantaaaastisch, ben je er in ieder geval van verzekerd dat die kerel die je bevrucht heeft uit je buurt blijft voor de komende maanden, die heb geen zin in een jankende scheitende koter EN dito zeug.

Je wilt het hebben, je kan het krijgen.

Michael, lid van het MZAG ( militante zeugen afslacht groep) en het BIDHV (babies in de hakselaar vereniging) leuk he lid zijn van een kluppie!!


ze zou kennelijk geen vent kunnen krijgen en daarom wil ze geen kinderen. Dat vind ik nogal een belediging hoor. Er is dus wel wat aan vooraf gegaan. Die laatste opmerking (lid van een kluppie) vond ik trouwens wel erg grappig, grinnik.

De hond is de betere mens

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:25

Ik ben (als moeder) zijnde ook eens even weze kijken op die site.
Ik heb er in ieder geval weer een heleboel vooroordelen over het hebben van kinderen bijgeleerd Haha!


Respect moet van 2 kanten komen, dus respect voor degenen die geen kinderen willen, maar ook respect voor degenen die dat wel willen.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 17:28

He, de censuur werkte niet hierboven! nou, heb de topics bekeken en heb smakelijk moeten lachen hoor, om die reacties. Kon overigens beide kanten inkomen, zowel moeders de de borst geven als mensen die het niet prettig te vinden om er in het openbaar mee geconfronteerd te worden.

De hond is de betere mens

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:02

Desiree schreef:
jullie gaat het te ver, kennelijk heb je helemaal geen begrip voor mensen die van rust houden.


Ik vraag me af waar je dat nu weer op baseert. Ik vind het ook te ver gaan om te stellen dat ik dan 'kennelijk geen begrip heb voor mensen die van rust houden'. Ik houd namelijk ook van rust. Heerlijk, stilte om me heen. Blaffende honden kunnen ook voor overlast zorgen, vooral die kleine keffertjes. Verkeersgeluiden kunnen ook erg irritant zijn, om maar te zwijgen van harde muziek. Overlast hoeft dus echt niet altijd van kinderen afkomstig te zijn. En dat is dus wat ik bedoel met 'kinderen zijn hinderen', en zo zie IK het dus niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, GoogleAdsense, kaatje89 en 156 bezoekers