Bij welke Verzekering kan je je paard terug kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Bij welke Verzekering kan je je paard terug kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 15:04

Hallo,

Nu vraag ik me af bij welke verzekeringen je je paard kunt terug kopen als deze af gekeurd is/word.

Niet bij alle verzekeringen is dit mogelijk.

Ik weet bijv. dat ze bij INTERPOLIS het paard dat afgekeurd word bijna ALTIJD laten "inslapen".

Ik heb mijn paard bij FAIRMOUNT paardenverzekering verzekerd.

Wie heeft hier ervaring mee en kan ik bij deze maatschappij mijn paardje wel terug kopen bij eventuele afkeuring??

Groetjes: Corina


rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 19:30

Bij de EFO geloof ik! :S

In memoriam ; Don Corleone S 29-7-08 * 7-11-08
Mijn geweldige mannetje ; [KS-ITP] Bonte Johnson ITP, je blijft lachen!
Rust zacht lieve Don, zo oneerlijk, ik mis je zo vriendje... Verdrietig

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:01

ik weet niet of mijn paard een uitzondering is maar wij hebben hem zonder veel moeite terug kunnen kopen tegen slachtwaarde..en Hij was verzekerd bij Interpolis!

Groetjes Nicole

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:28

Ik heb mijn paarden bij Amev/Hippo verzekerd en mij werd gevraagd of ik hem wilde houden of niet. De beslissing wat er met mijn paard gebeurde is in overleg met mij gebeurd, en voor de afhandeling konden we kiezen of we dit zelf wilden doen of door iemand van de verzekering wilden laten afhandelen. Ik ben heel erg te spreken over de nette afhandeling van het hele gebeuren. Het is allemaal al erg genoeg en dan zit je niet te wachten op haarkloverij van zo'n verzekering.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:36

idd amev-hippo dat was mijn motivatie om mabel daar te verzekeren dan kun je zelf bepalen wat er met je paard gebeurt.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 23:51

Bij Amev-Hippo zowiezo, ik heb een paar jaar geleden mijn toen 2 jarige merrie Romy van ze teruggekocht zonder problemen.
Bij Interpolis staat in de contractvoorwaarden dat het paard onder bepaalde voorwaarden kan worden teruggekocht (Hij mag bijv. niet meer in de sport lopen daarna).


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 11:15

Misschine een domme vraag, je paaard terug kopen dan van de verzekering???
wat heeft ze verzekring ermee te maken als je paard afgekeurd word???
zxou iemand dat uit kunnen leggen ,waar jullie het nu over hebben??

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:14

Voor Haffielover:

Als je je paard verzekerd hebt voor ongeschiktheid voor het doel waar je hem voor gebruikt. Dan wordt het paard in principe eigendom van de verzekering als je hem af laat keuren en dit bij de verzekering claimed.

Omdat sommige mensen hun paard nog een goede oude dag gunnen of hun sportmerrie nog kunnen gebruiken voor de fok, willen ze hem terug kopen van de verzekering. Niet alle verzekeringen doen hieraan.

Ik hoop dat het je zo wat duidelijker wordt Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 15:34

Doet FAIRMOUNT hier wel aan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 15:41

ik heb net toevallig met amev-hippo gebeld over het paard van mijn vriendin. inderdaad erg erg aardige mensen aan de telefoon en ze legde alles goed uit en toen ik vroeg of er een mogelijkheid was om het paard terug te nemen was dat geen enkel probleem!! hopelijk dat er nu schot in de zaak komt!!

met interpolis heb ik zeer zeer slechte ervaringen. niet alleen met het terug kopen maar ook met het uitbetalen.

groetjes

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:13

vonneke schreef:
ik heb net toevallig met amev-hippo gebeld over het paard van mijn vriendin. inderdaad erg erg aardige mensen aan de telefoon en ze legde alles goed uit en toen ik vroeg of er een mogelijkheid was om het paard terug te nemen was dat geen enkel probleem!! hopelijk dat er nu schot in de zaak komt!!

met interpolis heb ik zeer zeer slechte ervaringen. niet alleen met het terug kopen maar ook met het uitbetalen.

groetjes


Wat is er misgegaan, want ik moet er niet aan denken dat ik straks bv. Velvet in moet leveren bij ze. Dan switch ik liever weer over naar Amev-Hippo.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:11

vonneke schreef:
ik heb net toevallig met amev-hippo gebeld over het paard van mijn vriendin. inderdaad erg erg aardige mensen aan de telefoon en ze legde alles goed uit en toen ik vroeg of er een mogelijkheid was om het paard terug te nemen was dat geen enkel probleem!! hopelijk dat er nu schot in de zaak komt!!

Met interpolis heb ik zeer zeer slechte ervaringen. niet alleen met het terug kopen maar ook met het uitbetalen.
groetjes


Hoi,

Mijn paard is verzekerd bij Interpolis.
Vorig jaar moest mijn paard als gevolg van een ongeluk geopereerd worden en heeft hij 3 weken in Kesteren/Lienden gestaan en daarvoor nog een week in bij een 'kliniek' waar ze geen operatiemogelijkheid hebben.
Interpolis was heel vriendelijk en behulpzaam en het geld voor de gemaakte kosten bij beide klinieken werd echt heel snel overgemaakt!
Ik vind het in ieder geval een hele goede verzekering!

Greetz

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:22

sorry, dubbelpost

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:18

ja djilan maar jij bent dus ook voor ziektenkosten verzekerd, ik was met dat paard alleen maar voor ongeval en dergelijke, het paard wat toen weg moest had spat en wel in zo'n maten dat ie na alle mogelijke behandelingen nog hartstikke kreupel was. toen kwam een inpecteur van de interpolis kijken en die vond het paard niet voldoende kreupel!! terwijl hij zelf toch wel vond dat hij op de foto's er 'afgeschreven' uit zag. toen een andere inspecteur nou gelukkig die vond het wel erg genoeg. wij wilde graag dat ie bij mijn oom geslacht werd (doet voor interpolis slachten) omdat we dan zeker wisten dat ie daadwerkelijk geslacht werd. nou dat kon niet want je mag niet zelf kiezen blablabla een hoop gezever. dus toen dat paard weg was hebben wij meteen mijn pony's en de andere paarden overgezet naar amv-hippo en daar ben ik 100x tevreden over. altijd vriendelijk aan de telefoon. super verzekering

groetjes yvonn

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:36

vorig jaar stond Lanna in de wei met een steekwond en een breuk aan haar hoofd (bij de neus in de beurt). Ik ben ook bij interpolis verzekerd en ik moet zeggen: prima afhandeling, vreselijk vriendelijke mensen aan de lijn gehad en betaling verliep vlot. Ook een nakomende rekening van een tranend oog (volgens veearts ook gevolg van diezelfde wond en breuk) werden na een telefoontje zonder mankeren betaald. Kortom ik heb tot nog toe alleen maar plezierige ervaringen gehad met Interpolis.


cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 15:12

Toch hoor ik heel veel narigheid over interpolis!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:04

corina schreef:
Toch hoor ik heel veel narigheid over interpolis!!


Ja dat kan best, maar ik vond dat ik de positieve ervaring ook moest melden. Misschien dat het wel scheelt of je paard 'economisch afgeschreven' is of niet. dat ze er dan ander beleid op nahouden of zo. Maar bij mij ging het toch om rekening van totaal rond de 1700 gulden, terwijl Lanna voor rond de 10.000 gulden verzekerd is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annick96 en 118 bezoekers