onderwerp bestaat niet....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

onderwerp bestaat niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 21:31

Fijn is dat toch , naast de proxy-errors (waar ik gelukkig al een hele tijd geen last van gehad heb ) , en het zwarte bokt (komt helaas nog best vaak voor , waarna m'n PC automatisch de verbinding verbreekt ..grrr Boos! ) is er ook nog steeds het vage schermpje : "Het onderwerp of bericht dat u zoekt bestaat niet" , dat ik soms krijg als ik in m'n Outlook de link aanklik in een mailtje van bokt dat er een reactie is op een onderwerp waar ik op geabbonneerd ben...

Vanavond weer bij het aanklikken van het onderwerp :

"Rijden met chaps , van die lange" in VMR.

Ik klik de link in het mailtje aan en krijg dus het schermpje "bestaat niet" .
Ik nog een keer aanklikken , zelfde verhaal.
Ik gewoon naar VMR , en daar het onderwerp aanklikken en dan doet hij het dus gewoon.
Daarna nog eens proberen via de link , en wederom "bestaat niet" .

Is het probleem nu dat ik een foute link heb toegestuurd gekregen , of wat is het ?
Ik heb dit al zeker een half jaar zo nu en dan eens.

Dit is de link die ik gemaild kreeg :

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=1155986#1155986

Het is niet zo dat ik forumzaken echt bijhoud , maar ik heb nog geen 1 keer iemand hierover gehoord...komt toch zeker bij anderen ook wel voor Verward


pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 21:48

Echt stom , ik krijg zojuist weer een melding voor dit onderwerp in m'n mailbox , en deze link doet het wel.
De vorige nog steeds niet Haha!

Wonderen der techniek zullen we maar zeggen Tong uitsteken

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:25

Nee hoor, zo wonderbaarlijk is het niet Haha!
Posting nummer 1155986 is waarschijnlijk verwijderd, daardoor kan Bokt je dat topic niet laten zien, de posting bestaat namelijk niet en dus weet Bokt ook niet welk topic daarbij hoorde.

Verder is het niet zo dat je verbinding verbreekt omdat je een zwart scherm krijgt op Bokt, het is andersom Haha! Je krijgt een zwart scherm omdat je verbinding verbroken is Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 19:32

Nee nee nee Bart Haha!

Hahaha , ik ben het werkelijk nergens mee eens van wat je nu zegt Tong uitsteken

Die posting staat er gewoon , want zoals gezegd , even later krijg ik weer een bericht met link en deze doet het wel , en ik kan het betreffende forum dus ook gewoon op bokt aanklikken , het bstaat dus gewoon.
Alleen de link die ik gemaild krijg doet het dan niet en geft die melding.
Anders was het idd simpel , maar het ligt dus echt aan die link in de mail.

En eerst is Bokt aan het laden , duurt een eeuwigheid en dan krijg ik zwart scherm , daarna pas wordt de verbinding verbroken en krijg ik foutmelding , IE kan dit venster niet openenen vanwege problemen met server ofzo.
Soms blijft de verbinding wel , en andere vensters gaan wel goed.
Vernieuwen : dan ineens blauwe bokt.

Als de verbinding eerst verbroken wordt krijg ik echt nooit zwarte bokt , nooit !

Dus hoewel ik meestal helemaal achter je sta , nu klets je uit je nek Knipoog

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:35

Nee hoor Haha!

Als jij een bericht plaatst krijgt dat bericht een nummer. Je bovenstaande bericht heeft b.v. nummer 1159040. Als ik geabbonneerd zou zijn op dit topic dan zou ik een mail krijgen met:

[FZ] onderwerp bestaat niet....

dat is een link die niet naar dit topic wijst maar naar jouw posting.. Als jij (of een moderator) je posting verwijderd voordat ik op die link in m'n mail heb kunnen klikken krijg ik een melding dat de posting niet bestaat. Omdat de posting niet bestaat weet phpBB ook niet om welk topic het ging..

Wat betreft het zwarte scherm.. Als je een modem gebruikt en de verbinding ineens wat slechter wordt (door wat voor een oorzaak dan ook) gaat je modem in veel gevallen 'retrainen'. Het dataverkeer over de lijn stopt dan en dan het modem gaat opnieuw uitzoeken wat de maximum snelheid is die over de lijn kan, hij stuurt dan weer dezelfde geluiden over de lijn die je hoort tijdens het maken van de verbinding. Er kunnen dan twee dingen gebeuren:
De modems vinden een nieuwe snelheid (meestal lager, heel soms hoger) en ze gaan vrolijk verder op de nieuwe snelheid. Het enige dat jij hiervan merkt is dat de verbinding een seconde of 20 'bevroren' lijkt te zijn en heel soms merk je ook dat de snelheid hoger/lager is.
Als de modems geen overeenstemming bereiken over een nieuwe snelheid of als de lijn te slecht is wordt de verbinding verbroken.

Dit verbreken van de verbinding gebeurt dus pas na een seconde of 20..
Stel:

Je zit gezellig te bokken en klikt de index pagina aan, je computer haalt de index pagina op, ziet dat er ook een CSS file bijhoort voor de kleurtjes enzo. Juist op dat moment vind je modem het tijd voor een 'retrain'. Je broser kan de CSS file niet ophalen en laat de index pagina maar zien zonder CSS, hij is dus pikzwart.. Na een paar seconde ontdekt je modem dat er geen eer aan te behalen valt en dus wordt de verbinding verbroken..

De verbinding is dan dus niet weg door Bokt maar puur en alleen doordat je modem zit te fiepen...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 20:48

Aha *LOL* Tja dat klinkt wel aardig aannemelijk allemaal , mijn modem fliept nogal eens dus dat zou me niet verbazen Haha!

Zeg bart ,
als ik nou volgende maand ga verhuizen , en dan een heuze kabelaansluiting krijg Lachen , heb ik dan al die ellende niet meer ? *duimt*

Ik geloof nu ook dat ik begrijp wat je bedoelt met het "onderwerp bestaat niet" -probleem ,

de link die ik toegestuurd krijg is dus niet van het hele topic , maar linkt puur naar het laatste antwoord dat er bij is gekomen ?

En als dat laatste antwoord dan weg is gehaald voordat ik die link gebruik...jaja.

Nee dan snap ik het !
D8 dat die link echt naar het hele topic linkte , daarom snap ik er ook geen doedelzak van *LOL*

Goh weer wat geleerd.
Heeft die goeie ouwe Bart toch weer gelijk Knipoog

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:56

pmarena schreef:
Heeft die goeie ouwe Bart toch weer gelijk Knipoog

Kijk, dat wilde ik nou even horen Tong uitsteken

Als je kabel hebt zou je idd minder vaak een zwart scherm moeten krijgen...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:34

Hmm Bart, hoe verklaar je dit dan?
Ik krijg ook af en toe dat zwarte scherm, na vernieuwen wordt het weer gewoon blauw. Maar ik heb geen inbelverbinding. Ik heb een soort ADSL. De verbinding wordt niet verbroken als ik zo'n zwart scherm krijg. Zo blijft msn het bijvoorbeeld doen en moet ik niet opnieuw inloggen op Kotnet (is dat soort ADSL, is een netwerk van de univ waar alle studenten opkunnen en zo kan je gratis op internet via een ADSL verbinding.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:35

Waarschijnlijk is je browser (ik gok Internet Explorer) dan niet helemaal lekker bezig.

Zie helemaal onderaan in de bokt handleiding:
http://www.bokt.nl/forums/faq.php

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:33

idd internet explorer
Ik heb mn temporary files weggekieperd Haha!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 7 bezoekers