Veluwe Trail

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KDG
Berichten: 35
Geregistreerd: 25-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-01 10:31

Hallo allemaal, wij gaan met 6 mensen een gedeelte van de Veluwe Trail rijden. we gaan in totaal 6 dagen weg en rijden per dag tussen de 25 en 30 km. we hebben een rustdag ingevoegd. weet iemand een special training om je paard op conditie te krijgen? we rijden thuis erg fantiek en sommigen rijden ook wedstrijden. de paarden hebben over het algemeen wel een redelijke conditie. ik heb gisteren een buitenrit van 3 uur gemaakt. mijn paardje kwam niet uitgeput terug. als je ervaring hebt met zo'n training dan hoor ik dat graag. tips zijn natuurlijk ook welkom. wat voor een artikelen zouden jullie meenemen als je een tocht van 6 dagen gaat maken?
Groetjes Karin DG Lachen


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:48

Kim en ik gaan het ook nog een keer doen (ja he, kim?).

Heb je dat boek al? Die heb je echt nodig! En hoe doe je het met de bagage, neem je dat mee of laat je het nabezorgen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 11:15

JJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Tuurlijk gaan wij nog een stuk van de veluwe trail rijden.
Leuk dat jullie ook gaan. Welke gedeelte gaan jullie rijden? En waar overnachten?
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

geitwolsok

Berichten: 83
Geregistreerd: 13-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 23:10

We gaan van Ede naar Garderen. Van Garderen naar Vaassen, van Vaassen naar Beekbergen en zo weer terug naar Ede.
In Vaassen en Beekbergen blijven we een dag extra en rijden we daar een dagtocht.
Zijn er mensen die dit hebben gereden of ervaring hebben met trektochten.
Ben wel nieuwsgierig hoe die dat hebben gedaan en of ze nog tips hebben.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 10:05

Ik rijd de dagtocht bij Beekbergen (die 8-vorm) heel vaak. Ik woon namelijk langs die route. Een hele mooie tocht met veel afwisseling.

Verder rijd ik wel eens in de buurt van vaassen, maar ik vind beekbergen-hoenderloo-radiokootwijk mooier.

Tip: Doe zelf veel lagen kleding over elkaar, zodat je het kan uittrekken. Neem een flesje water/drinken mee en dextro ofzo.

Appels worden heel ranzig naar een paar uur rijden. Dan kun je beter wortels ofzo meenemen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 12:50

25-30 km is Endurance klasse 1. (Ik moet het altijd in Endurance afstanden zien *LOL* ) Dus, ik zou voor die trail NOG beter trainen als voor een Endurance wedstrijd. Begin met enge dingen die je tegen kan komen, zodat je niet voor verassingen staat. Kan ie bijvoorbeeld door t donker? t Kan altijd gebeuren dat t wat later uitkomt dan geplant, dus altijd handig om te oefenen. Heeft ie geen problemen met water? Met heuveltjes op en af gaan? Dat soort dingen. Gaat dat goed, dan kan je met de training beginnen. Op zich is zo'n dag rijden minder uitputtend dan een Endurance van die zelfde afstand. Jullie kunnen in je eigen tempo, maar moeten het wel langere dagen volhouden.
Als je in de bak rijdt, train dan met een intervaltraining. Eerst goed instappen natuurlijk en dan steeds 5 minuten stap, 10 minuten draf, 5 minuten stap. Als dit helemaal goed gaat, maak je de training steeds wat zwaarder. Niet door veel langer te gaan rijden, maar meer door t zwaarder te maken.
Naar een Endurance wedstrijd neem ik het volgende mee:
*Meerdere dekjes/shabrakjes, ze raken gauw bezweet.. zeker met dit weer, en om te voorkomen dat ze gaan schuren kan je deze beter verwisselen,
*Idd dextro of schuimblokken, voor een energiestoot,
*Emmer, voor water en voer,
*Kleding voor jezelf,
*Plantenspuit, om af te laten koelen,
*Handdoeken, vliegenmiddel, sponzen enz..
Tipje is: doe zo'n langere onderbroek aan *LOL* zo'n vrouwenboxershort, heb je geen last van naden enzo. Ik weet nie wat voor zadel je hebt, maar zorg dat je geen last van je kont krijgt Haha! koop desnoods een seatsaver. t Wordt zo wel een heeel lang verhaal, je kan me ook nog ff pben, hoef ik de rest niet me dit verhaal te vervelen Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Domino

Berichten: 49
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 17:25

Ik ga begin augustus ook een veluwe-trail doen, van 6 dagen.
Met jullie paarden kan het best hoor. Je moet even kijken wat voor tempo je rijdt, dat je het goed aanpast. Vooral met 2 rustdagen is het goed te doen.
Ik heb maar 1 rustdag ingelast, op de helft van de week. Ik schatte zo ongeveer dat je 30 km. rijdt op een dag. Hoe hebben jullie dat gedaan? Dit vond ik het moeilijkste, aangezien je je overnachtingen moet bespreken van tevoren. Ik ga van Wolfheze-Hoenderloo-Otterlo-Putten.
Ik rijdt met mijn paard veel buitenritten en moet trainen voor de endurance, dus ik neem aan dat hij het goed aankan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, sterregoud, Unravelation, Wieke en 109 bezoekers