Grijs-bont

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Grijs-bont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 21:52

Hoi,

Mijn paardje is grijs-bont,...nu vroeg ik mij af wie er nog zo'n paardja heeft, welk ras, hoe oud, hoe die gevlekt is, of die later wit is geworden,...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:55

hoi

bedoel je dat ie schimmelbont of blauwschimmel bont is?

Ik heb wel vaker paarden gezien die zo bont zijn en ze kunnen ook gewoon alle aftekeningen hebben hoor Lachen

Verder ken ik ook een ratje dat van zwartbont naar grijsbont naar wit ging... Maar een paard dat van schimmelbont naar wit ging ken ik nog niet, meestal zijn het denk ik onveranderlijke schimmel-bonten Lachen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:58

Wij hebben een kruising welsh-shetlander en toen ze bij ons kwam was ze grijsbont.Nu is ze 16 en is ze bijna helemaal wit.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:59

Ja, mijn paard is ook grijs bont. Het is een Clydesdale van ongeveer 11 jaar oud en hij wordt nooit helemaal wit en is dus inderdaad "onveranderlijk". Voor foto's check m'n profiel Haha! !

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 22:04

oke, zal ik doen!!! Knipoog

nog grijs-bonte paardjes/pony's???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:06

Liesbeth?? Bij clydes is dat toch een sabino factor? Dus niet bont? Duncan is toch schimmel met Sabino factor?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:12

Sorry, ik heb geen verstand van kleurvererving Haha! . Officieel heet de kleur die Duncan heeft een: "triple color roan schimmel" o.t.w. een driekleurige (wit, bruin, zwart) onveranderlijke schimmel.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:42

Hangt er van af. Je hebt onverandelijke schimmels en verandelijke schimmels. En die kunnen ook toevallig bont zijn. Het hangt er dus van af. Er staan geen foto's in je profiel dus een gokje kunnen we niet doen.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 00:33

Wij hebben op stal een NRPS pony die die kleur heeft ze is nu 4 dus of ze helemaal wit wordt is nog afwachten!!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 00:40

Op de Breidablik een stoetrij voor ijslanders waar ik stage heb gelopen staat een merrie die ook grijsbont was en helemaal wit is geworden. Ze moer ergens in de 14 jaar lopen. Grappig is dat ze zowel schimmelkleur als de bonte heeft doorgegeven aan haar kinderen. Knipoog

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 00:59

Heel lang terug ben ik in Drente op ponykamp geweest en daar was ook een grijs-bonte, McCloud heette die. Jaren later ben ik nog eens op zoek gegaan naar dat kamp en toen kwam ik bij een medewerker terecht die een deel van hun pony's had overgenomen. McCloud had hij ook nog en die was helemaal wit geworden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:01

Het paard van mijn schoonzus is een zwart-schimmelplatenbonte. (schrijf ik dat zo goed?)
Het paard is zwartbont geboren, maar wordt met de jaren steeds schimmeliger. Nu heeft hij al een grijs hoofd, en zijn platen worden steeds grijzer. Wij hebben het vermoeden dat hij, als hij een jaartje of 10-15 is, helemaal wit zal zijn.

Afbeelding
Dit is hem trouwens

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:15

ik heb een verzorgtinker Rik
en die is 2.5 jaar en hij word steeds watg donkerder
maar nu is hij nog grijs wit

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 20:55

ik ga eens foto's in mijn profiel plaatsen! Maar het lukt me niet!!! Tips hoe ik dat moet doen zijn MEER dan welkom!!! Alvast bedankt!!!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 10:59

Bij ons op de vereniging liep ook een grijs-wit bonte, weet niet watvoor ras het was, volgens mij gewoon een vuilnisbakkie, het was een d-pony dacht ik, kon wel heel leuk lopen, en bleef gewoon grijs met wit, heel apart!

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 11:19

Hoi.
Mijn pony is zwart bont geboren. Daarna werd hij bruin bont toen grijs bont en van de zomer waren zijn zwarte vlekken licht grijs. Nu het winter is zijn die vlekken weer donker grijs. Mijn pony word niet wit. Zijn hoofd is grijs met een witte ster zijn borst is grijs benen grijs en dan zitten er witten platen door. Probeer er wel een foto op te krijgen. Hij is nu trouwens een jaar en 7 maanden. Krijg vaak reacties van mensen die ponies bij stamboeken hebben dat hij een mooie bijzondere kleur heeft Haha! Groetjes

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 12:38

schimmelbont bestaat. Ze hadden er afgelopen voorjaar ook zo eentje op de bontepaardenveiling in Tolbert. Dan koop je een bonte, en met een jaar of wat is ie wit Haha!
Ook leuk als je fan bent van bont.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 18:03

Ook ik heb een bonte die inmiddels compleet wit is. Ze is een bruin- bont geboren Welsh-kruizing . Haar moeder was een zwartbonte die later ook helemaal wit is geworden. Vaderlief was een bruine D- pony. Ze is afgelopen jaar gedekt door mijn jaarling-quarterhengst maar ik geloof niet dat ze drachtig is.Ik was anders wel bere- nieuwsgierig naar de kleur van dat veulen geweeest, want de jaarling is een 'dun' kleurige, te vergelijken met een valk. Lovers