Zelf een "paardenpyama" gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Zelf een "paardenpyama" gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 01:19

Ik heb vanavond een paardenpyama oftewel een 'sleazy' voor mijn paard gemaakt. Lovers Mooi van donkerblauw fleece en gaten voor de ogen en de oren.
Ben er wel lang mee bezig geweest en morgen ga ik hem passen om te kijken of ik nog iets moet innemen. Ben benieuwd. Lips are sealed

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 01:21

Vind ik altijd zo knap als mensen zoiets zelf kunnen maken. Ik ben zelf veel en veel te onhandig voor dat soort dingen. Ik hoop voor je dat hij past!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 01:29

Ja ik ook! Ik ben ook niet zo handig met de naaimachine ook, heb pas 1 keer eerder een grote muis gemaakt voor de kat, beetje vormloos maar ging om het idee!

Ik heb gewoon eerst allerlei dingen bij mijn paard opgemeten en toen hij klaar was klopten de maten nog steeds, misschien wel iets ruimer.

Ik heb trouwens ook nog van een restje fleece een vliegenfrontriem gemaakt. En gister van scheepstouw een borsttuig gevlochten met klipjes eraan. Best leuk en handig EN goedkoop om het zelf te maken Haha!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:25

Pff, als ik dat zou gaan proberen ben ik volgend jaar nog niet klaar Haha!
Ik hoop voor je dat hij past, wel foto's maken hoor! Knipoog

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:31

foto's!!!!!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:40

Cool, dan spaar je veel geld uit en is lekker origineel en warm voor jepaardje.Nu hopen dat alles lekker past.En ik wil wel snel een foto('s) zien hoor Lachen.

Kusje

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:44

gaaaaaf!!!!!!!! niet iets voor de boktveiling?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:00

Hoe maak je die deken vast en waar koop je het materiaal? Ik wil zelf een fleece deken naaien en een vliegendeken, maar ik weet niet hoe ik aan de sluitingen en het band kan komen... Het model kan ik overnemen van een andere passende deken, dus dat valt wel mee!
Iemand tips? PS, mijn naaimachine komt niet door leren riemen heen hoor Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 22:35

Morgen ga ik foto's maken, nog even geduld Knipoog

Die fleecestof had ik toevallig van iemand gekregen, die had daar een plaid van in zijn kerstpakket. Maar volgens mij is het op de markt ook wel te krijgen. Over de sluitingen: Hij is helemaal dicht dus, behalve bij de oren en ogen en neus. Dus de hals is ook helemaal dicht, ik trek 'm gewoon over het hoofd van mijn paard heen. Hij loopt tot over de schoft, ik ga als sluiting iets met klitteband maken, zodat hij nog beter zit, daarna mijn zweetdeken erover heen, en het is 1 geheel!

Ik heb hem trouwens vandaag gepast, en hij zat prima. Ook haar ogen zaten precies midden in de gaten. Alleen tussen haar oren zat een raar puntje, die moet ik nog even innemen. Waarschijnlijk ga ik nog een mooie bies maken rond haar neus.

Hoe dat nou zit met leren riempjes weet ik ook niet, maar ik ga donderdag naar de markt toe even kijken wat voor sluitingen er zijn.
Misschien ook even naar embleempjes kijken die ik erop kan maken. Een klavertje vier lijkt me leuk voor op haar hoofd, en een westernpaard en letters voor haar naam op mijn gewone fleecedeken

Verder is het niet zo moeilijk om iets te maken, zelfs ik kan het. Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:35

Misschien moet je Dapperdier eens pb-en. Die weet er meer van.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 23:29

Nou omdat er meer mensen nieuwgierig waren hoe die eruit ziet, heb ik maar even foto's gemaakt zonder paard erin. Haha!
Sorry als de foto's een beetje onduidelijk zijn. Om de gaten heb ik met een mooie steek helemaal rondgenaaid (bruin).
Verder zijn er geen garen te zien omdat die aan de binnenkant zitten.

Afbeelding

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:31

een tip: naden kun je beter aan de buitenkant doen. Dat staat misschien iets minder mooi, maar het irriteert niet. Eventueel kun je het ook afwerken met een zgn. engelse naad of een blinde zoom zodat het er van buiten mooier uitziet.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 23:42

Anya, daar heb je gelijk in, een goeie tip voor de volgende deken Lachen

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:23

Als sluiting kun je gewoon breed elastiek en klitteband gebruiken.
Elastiek in de zoom naaien en op de uit einde onder de buik kun je dan klitteband zetten werkt perfect.