ik wil een keer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

ik wil een keer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 20:14

...racen met sya

ik bedoel daar mee racen op bijv. duindigt sy kan echt heel hard ik ben dus ook nog geen enkel paard tegen gekomen dat sneller was dan sya buiten.
weet iemand waar ik dat kan doen???
het lijkt me zo gaaf!


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:21

Kan het niet gewoon op 't strand?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:23

strand the place to be als je ongegeneerd wilt crossen.
Sjaak weet er alles van...........

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 20:25

ja maar daar kom je weer mensen tegen enzo...
en ik wil ook graag (als dat kan) dat haar snelheid wordt opgemeten er heeft wel eens iemand op een brommer naast gereden daar kwam uit dat ze 65km ging maar ze ging niet vol uit.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:28

dat is wel heel erg hard geloof ik hoor, racepaarden (volbloeds) gaan naar mijn weten zo'n 65 km/u

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:12

Elise (shetlander) kan zo verschrikkelijk hard gaan Haha! Lijkt wel of die hele achterhand keihard door me heen naar voren schiet echt gaga hard, maar ik kan haar nooit echt helemaal vol uit laten gaan.
Nu gaan we in het voorjaar met Bunny en Elise naar het strand Haha! Dat word zeker weten keihard crossen, dus Thirza wedsrijdje? Knipoog

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 21:17

stef"]
dat is wel heel erg hard geloof ik hoor, racepaarden (volbloeds) gaan naar mijn weten zo'n 65 km/u
[/quote]

tis echt zo hoor, maar daarom wil een keer echt haar snelheid meten en weten

[quote="avantilover schreef:
dus Thirza wedsrijdje? Knipoog


ja is goed ik kan je hebben Tong uitsteken

---------

maar het is echt zo ik heb verschillende paarden eruit gereden van
springpaarden tot een voor een cross getraind paard


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:22

ik heb een ex renpaardje,ook volbloed,maar of je daar van kunt winnen? Tong uitsteken
die is me eens op hol geslagen op een warme zomerdag,maar van die wint omdat dat zo hard ging kreeg je het koud van en mijn ogen traande gewoon van de wind,en dat ging echt hard,ja als die beesjes het knopje omgooien kun je het vergeten.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:00

Goh ik durf dat wedstrijdje ook wel met je aan Haha!
Op 't strand (graag wel een lange Knipoog ) en gaan met die banaan Tong uitsteken

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:10

Op duindigt kan je makkelijk een keertje racen hoor Knipoog Als je graag wilt

Pb Haagsemeid, of Bubbels....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 00:32

Hmmmmm leuk crossen!!! Is dat één van de ultieme paardedromen? Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 09:32

Dat zou ik ook graag eens willen doen. Lijkt me zo gaaf om op een renbaan echt helemaal voluit te gaan.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:29

Ik ben met Den een keer naar een mini draverij geweest. Was zo gaaf maar heb de baan niet gehaalt omdat hij steigerde en achterover sloeg.
Met Den en Tammy voor de kar zou ik graag een X een maraton of vaardigheid rijden! Dat lijkt me zo gaaf!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:04

65 km. per uur is een draverssnelheid. Renpaarden gaan nog wel wat harder, hoe hard weet ik niet precies maar op een snelle krijg je gewoon geen lucht meer.

Op het strand kun je prima racen als je maar een stuk zonder golfbrekers hebt. Met dit weer kom je er geen kip tegen.
De renpaarden werden ook vaak op het strand getraind en ik ben een keer voluit op het strand gegaan met de toenmalige kampioen van de driejarigen, ging op zich gemakkelijker dan op de baan want daar heb je bochten waar je rekening mee moet houden.

Nu zou ik het geloof ik niet meer durven Scheve mond

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:40

Zo veilig is het strand niet om te crossen.. er zitten vaak kuilen in het zand en er liggen weleens planken met spijkers erin, ook vaak andere troep waar je paard over kan struikelen. Met zo`n hoge snelheid zie je geen kuilen enz. Ook heb je kans op drijfzand, kom daar maar eens in terecht als je zo hard gaat, ik denk dat je paard z`n beentjes als luciferhoutjes breken.

Maar goed dat is het risico dat je neemt of niet, er zijn ook genoeg dagen dat het strand mooi egaal is, dat ligt aan de wind en het water.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:49

Engels volbloeds kunnen op de korte afstand (1000 - 1300 m) een topsnelheid halen van zo'n 55 a 60 km/u een enkele hele snelle haalt misschien de 65 km/u maar dat is alleen voor de absolute toppers weggelegd en dan alleen nog maar over zeer korte afstand gedurende enkele seconden.

Arabische Volbloeds halen een gemiddelde snelheid van zo'n 40 a 45 km/u met een enkele uitschieter naar de 50 km/u maar ook dat is dan weer een absolute topper en over een zeer korte afstand, dus slechts enkele seconden vol te houden.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 18:28

tja sya is geklokt door een brommer (MT dus eigenlijk een crosser) en die was net nieuw dus voor zo ver ik weet liep hij nog origineel!

maar dat is dus ook een reden dat ik haar echt een keer voluit wil laten gaan en dat haar snelheid officieel geklokt wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:11

Sommige paarden kunnen gewoon echt lekker hard. Pablo's moeder liep ook sneller dan mijn brommer (hebben we getest met ik op de pony en een vriendin zo hard mogelijk op de brommer, ca.55km p/u). Met racewedstrijdjes op de ponyclub won ze ook altijd maar Pablo...die probeert het wel maar gaat echt niet zo hard.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:19

haha dat wordt nog een boktmeeting op duindigt voor jullie Knipoog

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:15

op her strand lijkt me!! Of je moet de renbaan af willen huren, haha!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:28

flair schreef:
Zo veilig is het strand niet om te crossen.. er zitten vaak kuilen in het zand en er liggen weleens planken met spijkers erin, ook vaak andere troep waar je paard over kan struikelen. Met zo`n hoge snelheid zie je geen kuilen enz. Ook heb je kans op drijfzand, kom daar maar eens in terecht als je zo hard gaat, ik denk dat je paard z`n beentjes als luciferhoutjes breken.

Maar goed dat is het risico dat je neemt of niet, er zijn ook genoeg dagen dat het strand mooi egaal is, dat ligt aan de wind en het water.


Nou in dat drijfzand ben ik dus terechtgekomen met mijn pony Smokey. We waren net van start gegaan en gingen keihard (Barb weet wel hoe hard ze kan). Ze zakte met haar voor benen weg. Ik gleed zo over haar heen en zij maakte een halve draai. Ze lag met haar hoofd naar de kant waar we vandaan kwamen. In het begin wilde ze niet opstaan dus ik dacht dat ze haar benen had gebroken. Gelukkig viel de schade mee. Heb het hele stuk naar huis moeten lopen ben wel door de koude zee heen gegaan. Thuis aangekomen meeteen veearts gebeld. Twee benen zwaar kreupel en had van alles gekneusd met grote schaafwonden op mijn gezicht.

Dit is nu alweer negen jaar geleden en ik heb echt enorme mazzel gehad. Sindsdien ga ik ook niet meer voluit op het strand vind het veelste gevaarlijk.
Dus doe voorzichtig.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:38

Als je elke dag over het strand rijdt weet je vrij exact wanneer het strand goed genoeg is. Het hangt van het weer af of er drijfzand ontstaat. Ik reed altijd eerst een heel stuk heen in stap en draf en dan nam ik hetzelfde stuk terug op topsnelheid.

Op die manier is het wel veilig, behalve dan dat je dat niet te vaak moet doen, anders krijg je een paard wat alleen nog maar heel hard terug wil.

Toch nieuwsgierig geworden naar de snelheden heb ik het even opgezocht. Maar een renpaard gaat over 3 mijl gemiddeld 54 km. per uur. Het record ligt rond de 68 km. maar dat ging maar over een kwart mijl.

Dus of Sya is een wereldwonder, of je hebt toch verkeerd geklokt.
Wat niet wegneemt dat ze wel degelijk een hele snelle dame is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 07:56

Et strand is duss ook leuk Lachen Je kan er natuurlijk ook gaan wandelen Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 18:37

Percy daar heb je absoluut geen gelijk in, ik rijd zomers ook bijna elke dag op het strand, maar drijfzand zie je niet altijd en voel je ook niet aankomen. Je kan mij niet vertellen dat jij een voorgevoel voor drijfzand hebt...

28-09-2007
Nothing compares too you...

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:24

flair schreef:
Percy daar heb je absoluut geen gelijk in, ik rijd zomers ook bijna elke dag op het strand, maar drijfzand zie je niet altijd en voel je ook niet aankomen. Je kan mij niet vertellen dat jij een voorgevoel voor drijfzand hebt...


Helemaal mee eens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, 3lsk3, Bentuh, Esther_r20, fnpetter1990, Furst, GoogleAdsense, IASCrawler, Ilona__, Lisa_22, Lomax123, Mar_X, Miriam91, sberg, Stephanie_M, Swift, Symke, Titsia, Tvko, xYaartje, Zonnebloem24 en 176 bezoekers