buitenrit in het donker....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

buitenrit in het donker....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 11:48

..hoe zorg je dat je gezien wordt?
Vanavond gaan we met zijn 3en een buitenrit maken. Mabel voor het eerst in het donker Tong uitsteken ze was eerst wat "bang "in het donker maar het gaat steeds betyer.
Nu wil ik graag goed zichtbaar de weg op gaan. Welke verlichting moet ik dan omhangen?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:56

Het blijft altijd een beetje eng omdat je op een hoogte zit waar de automobilist niet naar kijkt.

Ik heb zelf een wegwerkersvest en een band die niet alleen reflecteert maar ook nog flikkerende lichtjes heeft. Het kerstboomeffect Knipoog
Het lampje doe ik altijd bij mijn voet (voor die automobilist die niet omhoog kijkt).
Verder had ik reflecterende bandjes voor om de paardenbenen maar die zijn helaas verdwenen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:58

ik zou in ieder geval reflecterende kleding dragen (wegwerkesdingen ofzo)
en in de gids van de pardendrogist staat een hele mooie reflecterende set... (incl. cap-band)

arabiangirl

Berichten: 62
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: zuid limburg(NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:17

doe ook reflecterende bandage`s om de benen van je paard en dat vest is heeel belangrijk!!!!!! zodat ze je ook van achter zien!! je kan ook nog een reflecterend dekje nemen.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:35

reflecterende bandages
gele jas
lichtjes

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:43

Ik doe altijd reflecterende bandages om. Verder heb ik een lampje om mij arm en verder nog een soort slinger/harnas voor om Nina haar nek en meestal ook nog wel andere reflecterende bandjes voor mijn armen of benen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:43

Ik heb zelf een reflecterend hesje, een lampje om mijn linkerarm en linkerbeen. Yorghos heeft reflecterende "bandages" en een lampje in zijn staart.
Zorg dat je voldoende verlichting hebt en dat zowel jij als je paard goed zichtbaar zijn. Veel plezier!

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:42

Zo veel mogelijk reflecterende dingen. En als het even kan ook een paar van die kleine fietslampjes aan je jas of het randje van je rijlaars hangen. Je moet je zelf aardig kunnen vergeleiken met een kerstboom als je d'r op stap *LOL* .

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:23

Ik heb ook een reflecterend hesje om en het hele dorp staat stil als ik langs kom. Nu nog de bandjes voor de benen. De lampjes vind in slecht te zien als ik zelf als automobilist een paard passeer. Je ziet ze te laat en de vorm in slecht herkenbaar.
De hesjes in de paardensport zaak zijn echter twee keer zo duur als bij de Scapino sportafdeling!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:24

Mijn paard en ik zijn net een wandelende kerstboom als we sávonds over straat gaan.

Wij hebben aan:

*Reflecterend hesje
*Jas met reflecterende flap achterop (RIDER staat erop)
*Reflecterende bandages voor en achter
*Reflecterende bandages met rood knipperlicht(zijn speciale niet hier verkrijgbaar,vallen erg goed op) voor om de bovenbenen.
*Knipperlampje op mn laars(die is nu stuk)
*Reflecterende bandjes om mn armen
Euhhhh....weet even niet meer voor de geest te halen.

Ik wil nog zo'n sjabrak met reflecterende strepen want die vallen echt heel goed op.

Ga niet zonder verlichting de weg op!
Je bent slechter zichtbaar dan je denkt!
Ik zat een tijdje terug met mn brommer bijna op de kont van een pony,meisje wat erop zat riep of ik niet kon uitkijken.
Ze had een zwarte pony en helemaal geen verlichting.
Ik zag haar echt pas op het allerlaatste moment,er zat ineens een donkere vlek voor me,ik schrok me dood.
Heb haar een mooie preek gegeven dat zij de debiel was en niet ik!

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:16

als ik s'avonds ga rijden dan heb ik aan:
- een reflecterend hesje
- aan beide benen een lamp die naar achteren rood straalt/knippert en naar voren wit of geel.

m'n paard:
- heeft 4 reflecterende banden om z'n benen
- een reflecterende borstriem
- soms een knipperlampje in z'n staart. afhankelijk waar ik ga rijden

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:30

Ikke:

Een reflecterend hesje
En ik hebgister een lamp voor op mijn hoofd gekocht Haha! , kan ik echt het bos in *LOL*


Paard:

om alle 4 de benen van die beenbeschermers.
En aan de frontriem een rood knipper lichtje.(E.T. paard Haha! )

Ik ga nog kopen het borsttuigje bij de paardendrogist een iets voor aan de staart(hier kan ik dan mijn andere knipperlicht aan maken, helaas zijn ze allebei rood en ik heb ze in het wit nog niet gezien.)