Die arme pony met zijn bene in het prikkeldraad :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Die arme pony met zijn bene in het prikkeldraad :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 19:55

Er staat hier aan de dijk een fjorden pony, van 2 jaar oud.
Die staat daar op een hele steile dijk.
Ik besloot vandaag voor het rijden, even met lasagna te wandelen over de dijk.

Die pony loot gezellig mee, langs de dijk.
Wat ik helemaal niet wou, want de dijk was zo glad na de sneeuw en de vorst dat hij alsmaar uitgleed. Verdrietig .
En dus naar beneden van de dijk gleed.
Ze bezeerde haar bene elke keer omdat het een wei is die kapot is gelopen en dus zo ongelij kasl wat is.
Aan het einde van de wei en de dijk, is het hek een keertje stuk geweest, en daar hebben ze een ander hek neergezet, met prikeldraad notabene .
Dus we lopen aan het einde va nde wei, en die fjord, loopt daar dus naar het einde van de wei,.

Ligt daar dus 6!! meter prikkeldraad los door de wei, waar die pony met haar bene in verstrikt raakt.
Ik zorg dat die pnoy los komt, en jaag em uit die hoek weg.
En breng lasagna weg, en zet haar op stal.
En haal thuis gereedschap, nijptang enz.
Fiets daar weer naar die wei, die pony kwam meteen aanrennen omdat ze eens iemand zag.

Hbe daar in de sneeuw en de regen, een wei vielig staan maken Scheve mond .
En ik nu dus verkouden ben, maar ik heb het gedaan omdat de eigenaar maar 1 keer in de week komt om water te geven.

Die pony word niet bijgevoerd, en eet dus alleen riet enz, omdat er niks anders is Misselijk .

Ik ben met een verdrietig gevoel naar huis gegaan, om die pony daar in de regen en sneeuw en vorst te laten staan, dat beestje had honger, en had het koud Huilen .
Omdat hij geen stalletje heeft, en dus altijd, in de kou , en zeikende regen staat, heeft ze het dus koud.
En het enige eten wat ze nog krijgt is het brood van de mensen hier in de straat. Lips are sealed

En ze zit helemaal onder de modder, en als ze loopt hoor de staart klikken, omdat de mooder kluiten dan tegen mekaar slaan, aan het uiteinde van de staart.

Ik ga in de gaten houden wanneer die man weer komt, en zodra ik het zie, dan vertel ik hem eens flink de waarheid, en anders zal ik eens gaan bellen, de dierenberscherming .

Want dit gaat echt te ver, dat beest breek op een dag nog eens haar benen, doordat ze heel haard van de dijk af valt omda thet zo glad is


IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:39

Groot gelijk hoor. Als die pony in een weiland loopt wat gevaarlijk voor hem is en als er geeneens een schuilstal is, moet je gewoon de dierenbescherming bellen. Dit kan toch niet. Ik zou die eigenaar wel

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:43

Ach wat zielig.., wel goed van je hoor!! Lachen
Ik zou zeker de dierenbescherming bellen, dan rijden ze gewoon eens langs om te kijken.
Succes he en laat ons weten wat je gedaan hebt,

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 20:55

Ik heb nog steeds medelijden met dar beestje.
Ik ga maar eens met die man praten als ik hem zie.
En vertel hem eens de waarheid.
Dan geef ik hem ee week om het te verbeteren, en voor die pony te gaan zorgen, en dan als het niet vebeterd is dan bel ik ze.
En ik doe het echt heb het al vaker gedaan voor een pnoy hier in de straat.
Maar die verzorgde ze daarna nog niet goed, en die is toen dood gegaan aan een tumor in zijn maag Verdrietig.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:58

Haffielover stuur me even een pbtje met het verhaal en adres + plaats. Dan kan ik misschien regelen dat er iemand naar gaat kijken.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:12

Misschien kun je een briefje op het hek hangen voor de eigenaar. Dan kun je even melden dat je het hek hebt gerepareerd. Dan weet die man ook meteen dat erop gelet moet worden.
Heeft die pony wel water? Want dat bevriest nu ook meteen natuurlijk.
Als je weet wie de eigenaar is, kun je misschien eerst zelf met die man gaan praten voordat je de DB belt.

* To Belg, or not to Belg *


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 16:22

Ik ga vanaaf een vroefje ophangen aan het hek, heel erg bedankt voor je idee, Linda250.
En asl ik dan geen reactie krijg dan is voor mij de maat vol, ik schrijf mijn adres op het briefje en zet erop dat ik met hem wil praten,zsm.
En als ik geen reactie krijg dan bellen ik en mijn ouders de DB.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, amandananana, Ania, Jet, josien_m_, midori, Muronia, Nef1985, vilheide en 68 bezoekers