Tot welke maat gaan rijbroeken ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiru

Berichten: 86
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: purmerend

Tot welke maat gaan rijbroeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 16:11

Wie weet tot welke maat rijbroeken gaan, ik ga binnenkort namelijk weer paardrijden, maar heb nogal een grote maat.
En zijn mannen maten ook groter ?
Verward

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:15

Volgens mij zijn er rijbroeken voor dames tot en met maat 48. Die moet je alleen wel zoeken. De meer bekende merken gaan meestal tot maat 46.
Een herenmodel is meestal niet ingesteld op de damesheupen, maar je zou het kunnen proberen. Meestal zijn ze wel groter, voor een dame dan he, maar je hebt ook gelijk te maken met de lengte van je 'pijpen'. Ook al heb je daar ook weer verschillende maten in. Ik heb zelf een tijd een herenbroek gedragen mt 52. Ik zat rond maat 46 en iets meer in. Een fatsoenlijk rijbroek was toen niet te krijgen... Maar gelukkig gaan steeds meer merken ook wat 'grotere' maten verkopen. Succes! Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:19

Idd gaan de meeste merken tot maat 46, maar ook de grotere zijn wel te krijgen.
Herenmaten kunnen een oplossing zijn, alleen hebben deze meestal wel langere pijpen. Ik heb met mijn lange benen vaak herenbroeken gedragen.
Ik denk dat het gewoon een kwestie van passen is. De ene maat 46 is ook de andere niet en ook het model kan verschil maken. Maar er is voor iedereen wel een passende broek te vinden, lijkt mij.