Wie heeft het meest genoten van de SNEEUW! deel3!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Wie heeft het meest genoten van de SNEEUW! deel3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 14:34

Ik deed om 9.00 vanochtend voorzichtig een oogje open. Ik lig op ooghoogte met het raam en zie vanuit mijn nestje een prachtige witte wereld ( en de natte koude neus van mijn kat) Dus ik spring mijn bed uit en kijk of het echt zo is.. Jaaaaah Sneeuw! Joepie..ik wordt zo heppie van sneeuw. Dus ik als een razenden roeland aangekleed kat gevoerd, konijn gevoerd en mijn schaps gepakt, fototoestel en autosleutels.

Om kwart voor elf reed ik met blizz de laan uit. (ik had al even wat foto's geschoten, sjong wat is mijn paardje geel! En hij stuiterde heel leuk, maar ik was denk ik met te laat met drukken...even de foto's afwachten)

Ik begon met de vaste route, die verschillende variaties kent afhankelijk van het weer en verbaasde me over de hoeveelheid mensen die al aan het wandelen waren. Ik werd een aantla keer gevraagd of het niet te glad was. Ach het is wel gald, maar je moet de paden kennen en Blizz is een ukkie dus heeft niet lange glibberbenen. Zo is er een zandpad waar ik even een handgalopje met hem kon doen.

Ik besloot een lang stuk om te gaan, de zon kwam erbij en scheen over het prachtige fireze landschap een scala aan kleuren allemaal even mistig en zacht. baluw roze lila, donkerbruine takken tegen een helderblauwe lucht. In de verte scheen de zon op een dorpje met een molen. Prachtig! Ik ben afgestapt om weer wat gevoel in mijn tenen te krijgen en heb meteen wat foto's gemaakt, dat valt niet mee als je paard je steeds achterna loopt. Maar volgens mij zijn ze erg mooi geworden. Zodra ze zijn ontwikkeld vind je ze wel bij ITP ( of op blizz zijn site)

Ik heb een rit gemaakt van ruim twee uur en heb Blizz lekker buiten gezet met zijn vlammendeken op. Moet ik wel weer naar de stal om hem binnen te zetten vanmiddag, maar het is zulk prachtig weer. Hij moet gewoon buiten.

Ik heb ongeloofelijk genoten van vandaag...de wereld is zo mooi!



Dag twee met sneeuw en weer is de wereld mooi, misschien nog mooier... We ( Blizzard en ik) glibberen de oprit af..het is wel gald hoor, maar dan is er gelukkig berm en die is een stuk minder glad.
Het voordeel van NoordFriesland is dat de wegen druk genoeg zijn om ze sneeuwvrij te houden en niet te druk dat je er niet op kunt rijden! Vandaag een stukje door het dorpje Oudekerk gereden, erg mooi en pittoresk kataklop over de weg. Ik had mijn chaps aan en een schapevacht over het zadel dus ik zat lekker...alleen koude tenen. Ik zong het liedje van Winnie the Pooh terwijl de sneeuwvlokjes om ons heen dwarrelden. Het sneeuwt tierelboem en mijn tenen tiereleboem en mijn benen tiereleboem worden koud......tiereleboem!

Ik zwaai naar wat mensjes die voor het raam staan te kijken naar die zwart/gele tinker. De sneeuwvlokjes worden kliener en venijniger, ze kruipen in elke kier..ook mijn oren! Een zijwind steekt op en al gauw sneeuwt het horizontaal. Het laatste stukje wordt een vluchtige draf richting stal, brrrr een echte blizzard! Morgen nemen we vrij...


Vandaag 'vrij' gehad dus. Wel even een bod gedaan op een borststuk op e-bay en mijn schapenvacht op mijn zadel uitgeprobeert ( op zadelbokje). Morgen kanik de sneeuwfoto's ophalen en op dat rolletje staan ook foto's van mijn zelfgemaakte chaps.. dus houdt ITP in de gaten de komende dagen!!!!!! Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Signe op 07-01-03 21:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 14:48

Toen ik vanmorgen de paarden buiten zette sneeuwde het nog niet, maar daarna ben ik met mijn zus naar een wedstrijd in Exloo geweest en toen we teruggingen sneeuwde het behoorlijk.
Ik moet straks de paarden ook weer binnenzettten en ga misschien nog even een sneeuwritje maken.
Wij hadden dat trouwens ook, toen de Lipizzaners vorig jaar buiten in de sneeuw stonden en wij foto's gingen maken...toen zagen we idd pas hoe geel ze waren *LOL*

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:35

Ik ging vanochtend ook een ritje maken om 10 uur ong...toen was het nog lekker weer..geen sneeuw..niks..

Op de trugweg begon het echt mega te sneeuwen..toen ben ik maar afgestapt..want om eerlijk te zijn vind ik het nogal gevaarlijk.. Het wordt kan aardig glad worden,en dan zit ik er liever niet op als ze uitglijdt..
Het was een lekker ritje..maar als het al had gesneeuwd voor weggingen had ik toch niet weggegaan hoor,vind het een beetje te gevaarlijk op de weg dan Lachen

Maar ondanks de sneeuw zag het er toch wel schattig uit.. michelle met al die witte sneeuw op d'r Lachen

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:51

Ik heb vandaag de hele middag voor school zitten werken. En ondertussen af en toe 5 minuten gebokt. Zit nu nog in mijn pyjama te typen, nu voor nederlands.
En ik heb dus geen tijd meer om te rijden!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:06

Ik heb mooie sneeuwfoto's gemaakt,en ik ben erg benieuwd.
Als ze klaar zijn zal ik ze op bokt zetten...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:10

Hebben jullie dan helemaal geen last gehad van gladheid???
Ik vond het doodeng om ze uberhaupt uit hun stal te halen, en kon helaas ook niet in de bak rijden, die was te hard. Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:21

Om half 10 was de wereld hier lekker wit en het sneeuwde toen licht. mijn paard is ook rond die tijd buiten gezet. Zelf heb ik hem om 11 uur verplaatst naar het weiland waar de andere veulens in staan en daar heeft hij zich goed vermaakt. Natuurlijk foto's gemaakt. ze kwamen met z'n vieren in volle galop aangerend. Ik hoop dat ze gelukt zijn,want mijn foto toestel deed een beetje raar. Hij gaf aan dat ik 15 foto's gemaakt had en spoelde toen al automatisch terug. Het rolletje was 36 foto's Verward

Wodan en ik onderweg in de M2

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:59

Ik heb aan het eind van de middag buiten nog een heerlijk stapritje gemaakt. Er lag een heerlijk laagje sneeuw maar het was absoluut niet glad. Tinka heeft overigens geen ijzers, dat scheelt ook.
Ze liep als een gek te briesen en moest steeds onderweg aan de sneeuw snuffelen terwijl ze de hele dag al buiten in de sneeuw had gestaan *LOL*

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:24

Sjeetje, ik hoopte op sneeuw.. maar nix. Het heeft hier ongeveer 5 minuten gesneeuwd... Wel lekker gereden, de wind was weg en de bak was heerlijk met een namiddag zonnetje dr op. Maar nixs wits te bekennen.. ja de kat Haha!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:37

ik heb vandaag nog les gehad.
Op de heenweg sneeuwde het al, we kwamen zelfs strooiwagens tegen, maar het was geluukig nog niet glad. Eenmaal bij de club kwam de man waar belletje staat al naar ons toe of zijn zoon ons na de les niet even op moest halen. Maar we zeiden al dat dat alleen hoefde als het glad was.
De les ging heel goed, springen, alleen in het begin wilde ze iets te enthousiast. Ze had gister namelijk niets gedaan. Maar aan het einde liep ze al weer beter.
Het was na de les niet glad dus zijn we weer naar huis gelopen. Ik ben er wel voor de zekerheid naast gaan lopen. En dat vond belletje wel gezellig volgens mij want ze liep echt op haar gemak naast me, en overal naar kijken. We hadden haar ook aan een lange lijn. Maar we hebben er daardoor wel bijna een uur over gedaan om thuis te komen, normaal doen we er 3/4 uur over.
Maarja je moet er wat voor over hebben Haha! .

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 20:16

Ik waande me echt even in de clip Feel van Robbie Williams! Ik ben denk ik vrij onverschrokken wat betreft galdheid, maar het is hier gewoon rustig en ik ben zo in het bos en Blizz staat geloof ik stevig op zijn pootjes ( geen ijzers). Morgen nog meer sneeuw hoorde ik....

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:27

Rond 12 uur in de sneeuw gemend Cool

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:39

Zo jij was hééééél enthousiast, gezien je tiepwerk??? Haha! Haha!

Ik ben jaloers op mooie uitrijmogelijkheden Boos! *grrrr* ik kom écht een keer bij je te knolskeuren hoor!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 21:14

Ik ben waardeloos in typen...heb er het geduld niet voor Pling Ik krijg op werk ook altijd commentaar... helpt niet! Ik typ nog steeds waardeloos!

Op school werd er typeles gegeven, maar dat was tijdens theater en ik wilde theater doen... Heb theatervormgeving gestudeerd ( hoef je niet voor te typen) En werk nu de grootse verzekeraar! Moet je wel voor typen! Wahahahah het Leven is zot!


Jaaaah!!! Kom! ( betaal wel een flinke duit voor de stalling hoor! omgeving krijg ik er gratis bij.. hihi)

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:38

In groningen no is vanavond een pak gevallen en het vriest dus van de week dollen mijn paarden nog in de sneeuw! Haha!

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 09:21

Wij hebben eerst fotoos gemaakt met onze fototoestelltjes en toen kwam de vader v een vriendin van mij en die heeft met de digi er wat gemaakt...
( 99 ) Bloos Dus die komen v d week ook op bokt ,als ik tijd heb om ze erop te zetten.. Asterix zag voor het eerst sneeuw dus die was helemaal knettergek.. *LOL* Lekker met zn neusje door de sneeuw schuiven Knipoog

En toen hebben we met z n allen in de binnebak gereden waar helaas geen sneeuwballengevecht gehouden kon worden omdat er niks op de balken was gesneeuwd.Dus toen hebben we lekker spelletjes gedaan..

keep calm, I'm engaged!!! <3


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 09:26

Sneeuw is naatje,
ik vind er niets aan omdat het je mogelijkheden met de paarden zo beperkt.

We hebben gister wel foto's gemaakt (nou ja, we, Dorus van Von eigenlijk Haha!) maar lekker in de binnenbak Sigaar

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 09:36

Ik haat kou en sneeuw. We hadden een buitenrit gepland met een paar mensen van stal, maar gezien de bevroren grond maar weer afgeblazen. Geef mij maar zomer!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:40

dapperdier schreef:
Jaaaah!!! Kom! ( betaal wel een flinke duit voor de stalling hoor! omgeving krijg ik er gratis bij.. hihi)


Ach dat tiepen is ook niet altijd belangrijk nee.

*hmz* wij betalen niet veel maar ja, hebben dan ook maar 2x 5 minuten bos naast de stal, haha Nou ja, heen en terug is het toch weer 20 minuten dus, think positive Pellie...

Eerst maar eens zien of het lukt om samen in Berlicum te komen a.s. zondag. Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:02

hey michelle en signe: misschien een idee om een tinkermeeting/boktmeeting te houden in friesland? ik kom ook graag een keertje jullie kant op!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:33

off topic:
Heeej Leon, jij poept achter de feiten aan!! Komend voorjaar wordt er eentje bij Appelscha/Fochteloërveen gehouden hihihi. Haha! Dus jaaahaaa, leuk plan!! Tong uitsteken

Er is op tinkerwereld al eens over gesproken. Er zijn best veel tinkers hier in de omgeving en verder was er ook wel animo voor.

on topic:
Leuk hè Signe, al die blije mensen die naar je kijken. Dat vond ik één van de kickste dingen als ik ff door het dorp reed, al die mensen die voor de ramen gaan staan en beginnen te lachen en/of te zwaaien. Hoofden op de fiets of in de auto die een halve slag draaien... "Is dat een Tinker?" "Ja mevrouw." "Wat een mooie!!"
Het maakte me blij, zó blij met van die gelukskriebels in mijn maag. Dat is nou wat een Tinker teweeg brengt Lovers

ja of ze lachen je uit natuurlijk... Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:02

Heel blij was ik toen ik zondagmiddag de sneeuw in onze bak zag wegsmelten nadat we er een flinke lading wegenzout overheen hadden gegooid!!!!!!!!!! Ik heb smiddags heerlijk kunnen rijden! Ondanks die K sneeuw...........

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:26

Ohnee ik hou juist van de sneeuw, laat mij in de winter maar elke dag in de sneeuw rijden!! Alleen jammer dat het zo glad wordt als het smelt (door zout bijvoorbeeld!) Maarja ik houdt ook van tinkers die je zo'n goed gevoel geven door alleen maar lief, mooi en apart te zijn Lachen Dus ik ben wel een beetje raar

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 21:16

Pellie schreef:
off topic:
Heeej Leon, jij poept achter de feiten aan!! Komend voorjaar wordt er eentje bij Appelscha/Fochteloërveen gehouden hihihi. Haha! Dus jaaahaaa, leuk plan!! Tong uitsteken

Er is op tinkerwereld al eens over gesproken. Er zijn best veel tinkers hier in de omgeving en verder was er ook wel animo voor.

on topic:
Leuk hè Signe, al die blije mensen die naar je kijken. Dat vond ik één van de kickste dingen als ik ff door het dorp reed, al die mensen die voor de ramen gaan staan en beginnen te lachen en/of te zwaaien. Hoofden op de fiets of in de auto die een halve slag draaien... "Is dat een Tinker?" "Ja mevrouw." "Wat een mooie!!"
Het maakte me blij, zó blij met van die gelukskriebels in mijn maag. Dat is nou wat een Tinker teweeg brengt Lovers

ja of ze lachen je uit natuurlijk... Haha!


Hee Pellie!

Ik poep ook achter de feiten aan ( is maar beter want als je ervoor poept gaan ze erdoorheen en dan worden ze vies en iedereen heeft een hekel aan vieze feiten! ( ik ben ook raar Leon!)

Ik wist dat niet van die tinkerrit..moet toch beter gaan opletten!

Oe kriebel de biebel...zzzzooooooooLeuk! Kun je voorstellen hoe mensen reageren als je met een hele kudde gaat! Heb ik afgelopen zomer gedaan, stonden we een ijsje te eten in Dokkum verteld 1 van de ruiters dat dit zeldzame gevlekte friezen zijn en dat die zondag om 10.00 er 70 van die gevlekte friezen op het marktplein zouden staan...( helemaal niet waar iedereen zijnlach inhouden! grinnik.. ik zag die dame al staan zondag op het marktplein en maar wachten!

Leon, er is een boktmeeting a.s. zondag in berlicum..pellie is er met GAm en ik ben er...maar waarschijnlijk zonder blizz... Kom je ??

Als je komt kun je misschien Blizz nog even oppikken! Haha!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 22:01

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

oei dat mag niet hè? Haha! Haha!

Nou oké dan weer 2 mensen wijzer gemaakt! Laat het maar gauw voorjaar worden om een beetje warm en droog te kunnen rijden!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kasmir, Vagabondo en 36 bezoekers