Voor de vrouwen : Paardrijden en ongesteld zijn??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Voor de vrouwen : Paardrijden en ongesteld zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 00:58

Hoe doen jullie dat??. Ik ben de eerste dag ontzettend ziek. Kan amper lopen van de pijn ondanks de pijnstillers en warme kruikjes. Dan kom ik de deur dus ook niet uit.
Maar de rest van de dagen heb ik geen buikpijn en ga ik rijden. Maarja, je beweegt meer en de kans op doorlekken is natuurlijk groot. Ben ook de hele tijd aan het kijken of er niet ergens een rood plekje tevoorschijn komt, niet echt fijn rijden dus. Nu is mijn vraag hoe jullie dat nou doen in die dagen.?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 01:11

Gewoon een nieuwe tampon voor het rijden. Nog nooit problemen mee gehad. Maar bloeder ook niet zo extreem denk ik....

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 02:53

Toen ik nog niet aan de pil was, lag ik ook met kruikjes en zo in bed de eerste dag, maar zins ik de pil slik is dat veel minder geworden.
Ik heb wel de eerste dag pijn in me buik rug en soms hoofdpijn.
Ik neem dan meestal een day off!

ik doe altijd een tampon in en een maanverbandje(dune) super van always)bv

Ik voel het wel altijd aan komen de hormonen oorlog en kan dus net voor dat ik ongesteld ben gruwelijk saggie zijn...of verdrietig en zin in chacolade hebben.
Dan weet ik al precies ow het is weer zover!

Monique

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 03:21

Uhm... iedereen gaat nu waarschijnlijk over me heen vallen, maar ik slik gewoon altijd de pil door.. (trouwens na het te vragen aan de dokter)


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 08:06

Het paardrijden is voor mij ook een van de redenen om de pil door te slikken. Nu al ongeveer anderhalf jaar, zonder problemen.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:06

kan dat zomaar? Is dat wel gezond, ik slik nooit met de pil door... krijgen jullie desondanks dan geen last van tussentijdse bloedingen?

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:09

Ik slik de pil af en toe door. Maar dat geld dan maar voor een paar dagen tot een week of 2 langer niet. Want dan gaat mijn lichaam protesteren.
Verder vind ik paardrijden en ongesteld zijn verschrikkelijk. Ik denk toch dat ik maar eens vrede moet gaan sluiten met de tampons, anders wordt het nooit wat.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:35

Ik slik ook de pil. Ben er destijds mee begonnen om de juegdpuistjes onder controle te houden. ik moet zeggen dat ik het vaak nauwelijks merk als ik ongesteld ben geworden.
Paardrijden blijft toch minder fijn met een ongestelde buik, maar ja. Ben ook altijd bang voor doorlekken ed, maar het is tot nu toe nog altijd goed gegaan.

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:48

Ik heb er ook een hekel aan.. heb altijd gevoelige borsten en een hekel aan tampons. Verder ook wel eens last van mijn rug. Ik vind het altijd een goede dag om Blizz vrij te geven of alleen maar te gaan longeren.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

FemJarig

Berichten: 12504
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:50

doordat je de pil door slikt......heb je meer kans op onvruchtbaarheid.....maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:53

Als ik teveel last heb van krampen in m'n buik (eerste dag meestal) dan rij ik gewoon niet. k Word er strontchagarijnig van, dus dan ga ik niet op een paard zitten; heeft geen zin, verpest ik het voor mezelf.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:57

Juist als ik ongesteld ben vind ik het heerlijk om te rijden.. wil nog wel eens kramp hebben, en dan zijn de bewegingen van het paard prima om dat te verzachten.
Moet me er echt even toe zetten, want ik kijk er niet echt naar uit om met kramp een paard op te zadelen, maar als ik even bezig ben vergeet ik de pijn helemaal en als ik er af stap is het ook daadwerkelijk minder.

Uiteraard rij ik wel met tampon en donkere broek Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:00

batje schreef:
Juist als ik ongesteld ben vind ik het heerlijk om te rijden.. wil nog wel eens kramp hebben, en dan zijn de bewegingen van het paard prima om dat te verzachten.
Moet me er echt even toe zetten, want ik kijk er niet echt naar uit om met kramp een paard op te zadelen, maar als ik even bezig ben vergeet ik de pijn helemaal en als ik er af stap is het ook daadwerkelijk minder.



Is bij mij ook echt zo. Voor kramp en dan echt enorme kramp doet beweging wonderen.

:evaw:

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:25

Gaat meestal wel ok, ik hoef me daar natuurlijk maar eens per week zorgen over te maken. Alleen soms heb ik zo'n last van krampen dat ik de halve les dubbelgeslagen over m'n paard heen lig. Da's dan wel weer dubbel balen voor mij. En doorlekken? Gewoon even een pittstop bij de wc maken voordat je gaat rijden. Gebruik dan gewoon tampons voor de zware dagen. Als je dan nog doorlekt, bloed je wel heel erg. Overigens ben ik een tijd geleden gestopt met de pil en mijn menstruatie is veel heviger geworden. In alle opzichten. Dus als je heel veel last hebt is het slikken van de pil toch wel een goed idee misschien.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:31

Gut, als ik dit zo lees heb ik het maar makkelijk..

Ik slik de pil niet en heb zelden last van mijn buik.. En doorlekken kan bij mij niet omdat ik niet hevig bloed..

Gorsh, ik heb maar mazzel.. Tong uitsteken

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:50

Esme_27 schreef:
Uhm... iedereen gaat nu waarschijnlijk over me heen vallen, maar ik slik gewoon altijd de pil door.. (trouwens na het te vragen aan de dokter)


Dat werkt bij dus niet... Als ik doorslik begin ik wel spontaan tussendoor af en toe wat druppels te verliezen, dat schiet dus helemaal niet op...

Met rijden is het gewoon klote, gebruik ook geen tampons, en dan moet je dus gewoon van te voren nieuw maandverband indoen en na het rijden even controleren, gaat bij mij bijna nooit fout. Een donkere rijbroek is trouwens ook wel makkelijk tijdens zulke dagen... Als je dan doorlekt zie je het tenminste niet echt...

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:51

Mo4ever schreef:
doordat je de pil door slikt......heb je meer kans op onvruchtbaarheid.....maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten


En hoe kom je aan deze wijsheid? Ik ben erg benieuwd want ik heb er nog nooit een publicatie over gezien.

Ik slik de pil niet, de pil en ik zijn overenigbaar. Gek genoeg heb ik de ene keer totaal geen last van mijn menstruatie en de andere keer verga ik van de buikpijn en heb ik het heel hevig.

Als ik het hevig heb en ik moet toch rijden pak ik de grootste tampon en een maandverband. Ik ben nog nooit doorgelekt daarmee. De beweging helpt inderdaad bij mij ook heel goed tegen de krampen.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:02

Het schijnt dat je eierstokken om de beurt een eitje afgeven, dus de ene maand komt het van je linker eierstok en de maand erop van je rechter.

Het kan dus zijn dat je linker eierstok een eitje afgeeft zonder dat het zeer doet en dat rechts heel veel pijn doet. ( of andersom)

Ik weet altijd dat het eraan komt doordat dan de vesuvius op mijn kin groeit, haha *LOL*

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:14

Ik slik ook altijd door, dus nergens last van. Nee, nou moet ik het anders zeggen, in heb een strip met 28 pillen, dus geen stopweek. HEERLIJK

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:16

Ik rijd altijd gewoon door, ondanks het feit dat ik altijd "zwaar" ben. Ze krijgen mij niet zo makkelijk van mijn paardje af! Wat vele hier ook al zeggen, ik doe wel een donkere broek aan, maar met tampon gaat het best!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 13:03

Het probleem is dat ik bij ons op stal eigenlijk niet naar de WC kan. Ik moet dus thuis alles regelen en dan naar stal, dat zo'n 15/20 min. met de auto is. Ik slik ook de pil, maar toch blijft die eerste dag een crime. En doorslikken heeft geen nut, want tussendoor krijg je nog onverwachte bloedingen. Ik laat m'n pret niet bederven, want de 2e dag ben ik zo goed als pijnvrij, dus wil ik gewoon rijden. Ik gebruik al tampons en maandverband de eerste dag, en tampons en inlegkruisjes de rest van de dagen. Maar ik wil tampons nooit te lang inhouden (geen idee waarom).
Ben overigens nooit chagerijnig in die tijd. Zelfs niet de eerste dag.!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:10

Tja, ondanks de pil heb ik erg veel last van pijn, niet van doorlekken, de tampons doen goed hun werk goed. Haha!
Wat ik tegen de pijn doe; een paar dagen paracetamols eten en gewoon rijden.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:16

Tsja ik douw er een kurk in (lees: Tampon) en ik rij gewoon door. Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:34

Jazeker! Op het moment rijd ik niet omdat Blacky hoefbevangen is. Maar normaal rijd ik dan gewoon. Heb dr geen last van. Ik ben dan ook wel altijd alleen en Blacky zal zich er niet aan storen als ie een grote rode vlek ziet Haha! *LOL*

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:45

Ik heb de eerste dag(en) vreselijk veel buikpijn en rugpijn,loop dan helemaal krom en ga dan echt niet rijden.
Ik slik wel de pil maar ben nog steeds bezig met een proef welke ik nou moet hebben,want mijn lichaam stoot alle pillen af.Dus werken ze ook niet tegen de pijn.

Ik rij verder gewoon met tampons en heb geen last van doorlekken ofzo...
Toen ik nog geen tampons gebruikte maar maandverband vond ik het zo smerig voelen,ik ging dan niet rijden...maar tampons is voor mij echt een uitkomst.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers