Paardenpaspoort aanvragen: Hoe? Kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Paardenpaspoort aanvragen: Hoe? Kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-03 22:18

Okee het zit als volgt:

Tinka is een hele tijd geleden gechipt. Maar die papieren moeten nog opgestuurd worden samen met de stamboekpapieren om een Paardenpaspoort aan te vragen aangezien ik wedstrijden (endurance) wil gaan rijden.
Mijn vraag: Wie weet wat hier de kosten van zijn?
Ik hoorde dat het aanvragen van het Paspoort 23 euro is, maar moet je ook lid worden van (in dit geval) het KWPN om het paspoort te kunnen krijgen? En wat zijn hier dan de kosten van?
Dus ik wil graag weten wat de totale kosten van dit 'geintje' zijn Knipoog

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:15

Paspoort 23 euro?
Een paspoort kost voor een ongechipt paard 113 euro en ik geloof voor een paard dat gechipt is nog duurder.
En dan te bedenken dat het paspoort van laica weg is Boos! En het geen eens mijn schuld is en dus ook geen nieuwe ga betalen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:18

Afbeeldinghaal je zo'n ding via het Stamboek ofzo? Afbeelding

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 00:21

Van www.kwpn.nl
*Hoe moet ik een paspoort aanvragen?
Een paspoort kunt u aanvragen door het originele papier van het paard op te sturen naar het KWPN, afdeling Stamboek, Postbus 382, 3700 AJ Zeist, met de vermelding dat u een paspoort aanvraagt. Voor de aanvraag van een paspoort is het verplicht om lid te zijn van het KWPN.
De kosten zijn € 23,00 excl. BTW. U krijgt een factuur thuisgestuurd. Na betaling ervan ontvangt u het paspoort.


Maar ik vraag me af of dit de enige manier is om aan een Paardenpaspoort te komen. Moet dit via het KWPN?

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 09:47

Ik heb Rinaldo 2 weken geleden laten chippen. De kosten die ik hiervoor moet maken zijn als volgt (in Euro's):

Chip + veearts 35,--, Registratie chip bij KWPN 23,--, Overschrijven paard op mijn naam 76,--. Totaal gaat mij dit geintje dus 135,-- euro kosten.

Chippen heb ik gelijktijdig met 2 andere paarden gedaan. Dit scheelt in de kosten voor het consult van de veearts. Rinaldo heeft al een paspoort van het KWPN alleen had ik hem nog nooit officieel op mijn naam laten zetten. Dit is dus de grootste onkostenpost. Je moet namelijk lid worden van het KWPN om te mogen overschrijven. Dus dit wordt een lidmaatschap van 1 jaar.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:41

Wil je een paspoort hebben van het KWPN dan moet je idd bij het KWPN zijn. Ieder erkend stamboek mag paardenpaspoorten uitgeven. Bij Yootha kost een paspoort + chip 30 Euro. Je hoeft geen lid te worden. Is je paard al gechipt en je hebt geen paspoort dan krijg je bij aanvraag een schetsformulier toegestuurd waar je eigen dierenarts het chipnr. en de schets moet verzorgen. Het geheel stuur je terug met een kopie dat je eigenaar bent en dan kost het je 20 Euro excl. verzendkosten. Wil je buitendien op zeker spelen dan kun je ook nog een eigendomsbewijs krijgen en die kost 10 Euro.PB Yootha maar even. Yootha werkt voor een erkend stamboek

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:44

Omdat ik geen papieren bij mijn paarden heb, heb ik de paspoorten bij de FN aangevraagt. Kosten:

* Paspoort maken 50,00
*Porto kosten 3,00
*Onder rembours 3,50
*BTW 7 % 3,96
*begeleidende maatregelen FN Verward 15,00
*BTW 7 % 1,05
------
TOTAAL 76,51

(De prijzen waren nog in DM, de prijs in Euro is ca. 38,50)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 17:04

Sterre wat is de FN als ik vragen mag?

Greetje, ik heb Yootha een PB gestuurd.

Wat is het voordeel van het hebben van een KWPN-paspoort tov een ander paspoort?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:33

neeeeeeeh.. toen ik Ewald liet chippen moest ik 16,- betalen als ik nog geen paspoort had en dan kreeg ik een paspoort.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:33

Cody schreef:
Sterre wat is de FN als ik vragen mag?


FN staat voor "Fédération Equestre National" (Moest zelf net even nakijken hoe het precies in het paarden-paspoort staat Clown !) en heet in het duits: Deutsche Reiterliche Vereiningung (daar vallen alle stamboeken onder). Het wordt hier altijd gewoon "FN" genoemd.
Iedereen die paarden/paard-achtigen (zoals ezels, muildieren) heeft, die geen papieren hebben, of om wat voor reden dan ook geen pas bij het betreffende stamboek kunnen/willen aanvragen, moeten een pas bij de FN aanvragen (pas is verplicht sinds 1 juli 2000).

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 01:04

Je kan ook een paspoort via de KNHS aanvragen, maar ik denk dat Yootha goedkoper ( en vast ook sneller en met minder fouten) is. Dat lijkt mij nog de beste optie. Zolang je niet naar KWPN keuringen wil, of niet wil gaan fokken heeft het KWPN geen voordelen voor je.

cynthia_x
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:55

hallo,
ik heb vorig jaar een paard gekocht, maar ik moet het paspoort nog steeds op mijn naam zetten, 1 probleem ik kreeg geen formulier bij het paspoortje dus ik zoek al een heel jaar een manier om toch het paspoortje aan te passen kunnen julie mij helpen?


M.V.G cynthia :o

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Paardenpaspoort aanvragen: Hoe? Kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:56

Je moet eerst lid worden van KNHS (toch? :o ). Dan kun je je papieren opsturen en passen zij het aan (kost ook geld).

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:46

antje_vip schreef:
Je moet eerst lid worden van KNHS (toch? :o ). Dan kun je je papieren opsturen en passen zij het aan (kost ook geld).

Nee hoor, hoef je geen lid te worden van de KNHS.
Wij hebben een nieuwe pony en veulen laten chippen door onze DA en de papieren opgestuurd naar de KNHS.
Ik ben al wel lid van de KNHS, maar de gene waarbij de pony's op naam komen, is geen lid, hoeft hij ook niet te worden.

moore123
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:03

Dan kun je je papieren opsturen en passen zij het aan :)

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:05

cynthia_x schreef:
hallo,
ik heb vorig jaar een paard gekocht, maar ik moet het paspoort nog steeds op mijn naam zetten, 1 probleem ik kreeg geen formulier bij het paspoortje dus ik zoek al een heel jaar een manier om toch het paspoortje aan te passen kunnen julie mij helpen?


M.V.G cynthia :o

Ik had ook geen overschrijfpapier toen ik m'n merrie kocht. Heb gewoon naar de instantie gebeld die het heeft uitgegeven. Moest het paspoort opsturen met een briefje erbij (op welke naam etc ze moest komen). Kreeg daarna een factuur thuis gestuurd en die direct betaald. Niet gek veel later had ik het paspoort weer terug.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paardenpaspoort aanvragen: Hoe? Kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:30

Paspoort hoeft niet persé op naam vd eigenaar gezet te worden, er lopen zat paarden rond waarvan de papieren nog op de fokker of vorige eigenaar staan. Het is toch geen eigendomsbewijs en het is ook niet verlicht om ze op naam te hebben.
Eigenhandig het paspoort veranderen mag niet!

Als je het wel wilt dan moet je kijken welke instantie het paspoort heeft uitgegeven, staat op de voorkant of op blad 1 van het paspoort, die bel je dan op (of je kijkt op internet) en vraag je wat je moet doen om het paspoort op naam te kunnen krijgen.

Rhosyr
Berichten: 66
Geregistreerd: 22-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:02

En als je paard een buitenlands paspoort heeft? Hoe werkt een nieuw paspoort aanvragen dan?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paardenpaspoort aanvragen: Hoe? Kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:45

dan heeft ie al een paspoort en hoef je dus geen nieuwe aan te vragen.

Desireex

Berichten: 469
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Ressen

Re: Paardenpaspoort aanvragen: Hoe? Kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:12

ik ben mijn paspoort kwijtgeraakt met vakantie iemand enig idee hoeveel een duplicaat kost?

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:18

Ligt er denk ik aan waar je paard is ingeschreven. Misschien heb je wat aan de info uit onderstaand topic. (ook al is die al wat ouder)
[TAO] Paardenpaspoort kwijt geraakt, wat nu?

Of gaat het om je eigen paspoort die je kwijt bent geraakt tijdens vakantie? :o?

Desireex

Berichten: 469
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Ressen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:22

het is een pony van iemand anders en ik ben het paspoort kwijt geraakt net voordat ik op vakantie ging met haar:'(

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Paardenpaspoort aanvragen: Hoe? Kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:28

Dan zou je denk ik even moeten informeren bij de eigenaar en moet de eigenaar zelf ook een nieuwe aanvragen denk ik als het paard op haar naam staat.

Bij de KNHS kun je een duplicaat paspoort aanvragen, zie http://www.knhs.nl/News.asp?ID=10595,
maar je moet eerst weten waar de pony ingeschreven staat natuurlijk en dan de betreffende instantie even bellen hoe het bij hen werkt.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Paardenpaspoort aanvragen: Hoe? Kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:08

Oud topic, slotje.