Welk camera-systeem gebruiken jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Welk camera-systeem gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 18:19

In januari ga ik een camera kopen om bovenin de stal te hangen, zodat ik de merries in de gaten kan houden voor de geboorte.

Nu krijg ik links en rechts tips van mensen.

-koop een webcam, kun je op de computer kijken
-koop een gewone video-camera, die kun je zo instellen dat ie niet opneemt, maar "weergeeft", en dan heb ik ook meteen een videocamera
-koop een beveligings camera (maar andere zeggen weer dat het beeld erg slecht is)

mijn vraag aan jullie dus:

Wat voor systeem hebben jullie, hoe bevalt het en hoeveel kostte het (ongeveer)? Verward

Het liefst heb ik dat ik de camera op de TV kan aansluiten, zodat ik op de bank kan slapen.... Slapen en dus niet achter de computer moet kruipen om te zien hoe het gaat...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:57

Ik doe het met de webcam. Die dingen kosten tegenwoordig haast niets meer. Verder heb je nodig: een lange USB kabel van de stal naar de computer (let wel op, een USB kabel kan niet zo heel lang, dus geen 50 meter) en een computer.
Bewakingscamrea is altijd goedkoper dan als je een "echte" geboorte set koopt. De camera's die ik in mijn winkel heb, zijn niet zo super, maar goed genoeg om wat op te zien.
Een video camera is wel wat duurder, maar geeft wel het beste beeld. Houd ook daar rekening met het feit dat je een hele lange kabel nodig hebt om naar je huis te komen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:45

Citaat:
Ik doe het met de webcam Lovers


Het voornaamste is een birth-alarm die je wakker maakt.

De hele nacht naar een beeld van camera of i.d. zitten kijken wordt ook slaapverwekkend.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:53

Ik heb ook een birth alarm (singel met zender om en alarm in huis) en dat heeft hier dit jaar nog een veulen gered.
0.30 uur nog bij de merrie gekeken en alles was rustig. Ik dacht nog even te gaan douchen en toen ik onder de douche stond, ging het alarm af. Gelukkig maar omdat de geboorte niet helemaal ging zoals het hoort. Zonder hulp had iig het veulen het niet overleefd...

Voordeel is ook dat het buiten in de wei ook werkt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:46

Ja wij hebben ook een birth alarm. Kan je tenminste lekker slapen, want dat ding werkt dus echt prima!!!!!!!!! Hooguit af en toe loos alarm Haha!
We hebben wel ook een camera daarnaast om te observeren, maar dat is gewoon omdat het leuk is.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 23:03

Ik had het waarchijnlijk moeten vermelden.. maar ik wil dus een camera, terwijl ik ook een singel alarm omdoe!
Ik vind het juist heel spannend Knipoog om ook de aanloop naar de geboorte toe te zien, en dan hoef ik ook niet voor een loos alarm naar stal...

Wat betreft de meters, ik woon boven mijn stal, dus ik heb niet zoveel meters kabel nodig, gelukkig!!!

Nog meer mensen met ervaringen??

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:41

Wij hebben een Philips Camera!

Erg handig,.....je kunt er zoveel opaansluiten

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 23:44

Sundancer schreef:
Wij hebben een Philips Camera!

Erg handig,.....je kunt er zoveel opaansluiten


Is het een "gewone" video camera?
Hoeveel, ongeveer, kost het?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:16

wij hebben vorig jaar de camera van de Gamma gekocht, alles was perfect te zien, zelfs de muisjes die soms door de stal liepen Lips are sealed . We hadden ook een birth alarm bij Divoza gehuurd, wat niet werkte omdat ze een mega troep van de stal maakte en dus niet plat ging liggen maar soms op een berg lag en dus gaat het alarm niet af. Maar dat is wellicht zeldzaam. Achteraf zonde van het geld, maarja als je alles van te voren weet. Daarnaast maakte ze na een paar dagen de singel zelf los............

Verder is onze merrie uiteindelijk staand bevallen waar we bij waren.

We hadden ook naast het bed een babyfoon gezet, omdat we boven geen TV hadden en zo toch konden horen hoe en wat. Dat was ook super handig.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 13:26

Sampie, was dat gewoon zo'n beveiligings camera van de Gamma?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:13

ja precies die was het. Ze hadden toen geloof ik 2 modellen en wij hebben gewoon de goedkoopste genomen (hij was toen iets van 275,-- gulden geloof ik, hij was in de aanbieding). Kan anders nog wel even kijken vanavond of er een type op staat voor de zekerheid.
Hij funtioneerde echt prima. Wel zwart wit beeld, maar heel helder. Zeker geen miskoop, altijd handig zo'n camera.

Jeetje wat een uren hebben we doorgebracht voor de TV, heel grappig nu ik zo terugdenk. Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 18:14

Als je het wil nakijken, heel graag dan! Het is altijd fijn om iets te kopen waarvan je weet dat iemand anders er een goede ervaring mee gehad heeft!

Ik kijk ook heel erg uit na al die uurtjes achter de TV!!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:54

Ik heb afgelopen jaar het camerasysteem gekocht van Divoza voor Zio's bevalling. Ik heb hem één nachtje gebruikt, het was namelijk dezelfde nacht al raak Haha! . Ik vond het een fijn systeem (met geluid), wel hebben we er een extra rol kabel bijgehaald, want wat er standaard bij zat was te weinig.

Het is de Promax en hij kost nu ong. 271,- Euro. Ik hoop hem volgend jaar weer te kunnen gebruiken.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:21

Ik heb een beveiligingscamera, gewoon zwart wit, aan te sluiten op de tv (in de slaapkamer Lachen ), prima beeld en geluid, het licht in de stal kan bijna uit (niet helemaal). ik heb hem gekocht bij de gamma en hij kostte ongeveer 60 euro.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 08:59

Ik heb ook een beveiligingscamera hangen. Gewoon bij de Brocorama vandaan. Koste toen rond de 100 Euro. Hij is zwart/wit en met geluid. Ik had hem met een oude tv naast mijn gewone tv staan. Op die oude tv hebben we een video recorder aangesloten, op die manier kon ik als ik even weg was het beeld opnemen. We hebben beide bevallingen meegemaakt, die van Tammy heb ik helemaal op de video band staan.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 10:04

Jongens hartstikke bedankt! Ik weet nu wel zeker dat ik voor een beveiligings camera ga, geen webfox o.i.d..
En, ik ga eerst bij de Gamma kijken!!!
Ik kan niet wachten tot ik ereen heb en ik lekker stiekum bij Jeddah kan meekijken!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 18:03

Ik heb er een gekocht! Bij de Gamma, 79 euro, geen geluid, maar wel infra-rood, dus het licht kan uit blijven!
Ik ga hem morgen instaleren, ik ben heel benieuwd!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 18:27

Tja even een beetje offtopic: wij gaan altijd gewoon waken bij de pony's,dan tweemaal per nacht de wekker en bijna 100% kans dat we er dan weer bij zijn!!
Van de tien laatste veulens hebben we er maar 1 gemist !! die kwam overdag en tja dan moet er ook gewerkt worden Haha!

Het is wel vermoeiender maar het heeft altijd wel wat vind ik!

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:37

en en hangt tie al?????????? Verward spannend, nou veel kijkplezier hoor!!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:00

curly2day schreef:
Tja even een beetje offtopic: wij gaan altijd gewoon waken bij de pony's,dan tweemaal per nacht de wekker en bijna 100% kans dat we er dan weer bij zijn!!
Van de tien laatste veulens hebben we er maar 1 gemist !! die kwam overdag en tja dan moet er ook gewerkt worden Haha!

Het is wel vermoeiender maar het heeft altijd wel wat vind ik!


Ik heb die Camera gekocht om het waken wat makkelijker te maken voor mezelf. Zio veulende nl. niet als er iemand op de uitkijk staat. Ik heb in 2001 twee weken voor niets gewaakt, ik ging 's ochtends om half zes de auto omruilen voor mijn brommer en ik kwam om zes uur terug en er lag een veulen Frusty Haha! . Door die camera kon ik afgelopen jaar waken zonder dat zij mij zag. Lekker luxe in een logeerbedje in de zadelkamer met uitkijk op de monitor.

Isa was afgelopen jaar anderhalve maand eerder bevallen, bij haar moest ik nog op mijn knieën in een greppeltje gaan zitten. Isa beviel ook nooit als er mensen in de buurt waren. Ikke slim , met een verrekijker in de greppel van waaruit ik haar half open stal kon bekijken. En ja hoor, de eerste nacht gelijk raak Haha! . Gelukkig maar, want het was nog goed koud en niet erg comfortabel dus ik was erg blij met die camera bij Zio's bevalling.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 22:29

Nee, de camera hangt nog niet Huilen ... Ik moet een scatt-splitter o.i.d. kopen, omdat er achterin de TV geen "uitgang" meer vrij is...

Overigens heb ik ook en merrie gehad waar ik elke 2 uur bij ging kijken, en die is, uiteraard, ook bevallen toen ik net weer even in bed lag!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 49 bezoekers