Wie van de 3 is het beste? (Welsh A)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Wie van de 3 is het beste? (Welsh A)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 18:10

Ik kan 3 hele mooie Welsh A veulentjes kopen. (eigenlijk jaarlingen van 2002).
Nou ben ik niet zo thuis in de Welsh bloedlijnen en ik wilde weten welke het beste is (Joost, Lageveld, hulp nodig Schijnheilig )
Hier komen ze:
Lichte vosmerrie, Coelhage's Juggler x ?
Donkere vosmerrie, Colne Hyperion x Boreas Ubbo
Zwarte merrie, Springbourne Huckleberry x Vechtzicht Haze

In mijn ogen kan de donkere vos het beste bewegen, maar welke lijn is het beste?

donkere vos:
Afbeelding

lichte vos:
Afbeelding

Btw, ze zijn van Stal Ysselvliedt, waar mijn cremello hengstje ook vandaan komt.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 18:50

Achter de lichte vos zit verder trouwens veel Coed Coch (maar dat is bij veel Welshjes zo).

Btw sorry voor 2 x achter elkaar een bericht, maar ik kon de eerste niet wijzigen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:02

http://home.planet.nl/~lageveld/ubbo.htm

Hier kun je de stamboom zien van Boreas Ubbo waar die donkere vos merrie van komt. Lageveld is overigens eigenaar van Ubbo en kan je ongetwijfeld meer vertellen.

wat ik wél weet is dat Ubbo erg veel "Twyford" en "Coed Coch" bloed voert (voor een ander voorbeeld daarvan check m'n profiel, staan ook enkele foto's van hengsten in)
Colne Hyperion (de vader van die donkere vos) heeft langst moeder's kant ook veel "Coed Coch", een bloedlijn waar ik toch wel gek van ben Haha!

Qua bloedlijn "ken" ik meer van die donkere vos, spreekt mij persoonlijk ook het meeste aan (maar is dan ook familie van de mijne Schijnheilig )
Joost en Lageveld zullen er waarschijnlijk meer van weten dan ik

Wat ik ook nog wou zeggen is dat er inderdaad achter alle Welshjes Coed Coch zit. Tis enkel zo dat het bij die donkere vos niet ergens ver vanachter zit maar vrijwel "vanvoor" in de generaties.
http://www.dmtc.com/pedigree/allbreed/ als je daar de naam van Colne Hyperion typt zie je het meteen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:22

Voor alles wat ik van hun afstammingen zie, zijn het redelijk goede papieren. Hengst Jan x Hengst Piet zegt me niet zoveel, zou ook graag horen uit welke lijn ze komen. Een vraagteken geeft nog niet zoveel hoop... Misschien wel handig om de moeders cq grootmoeders erbij te vermelden..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:27

joostvangestel schreef:
Voor alles wat ik van hun afstammingen zie, zijn het redelijk goede papieren. Hengst Jan x Hengst Piet zegt me niet zoveel, zou ook graag horen uit welke lijn ze komen. Een vraagteken geeft nog niet zoveel hoop... Misschien wel handig om de moeders cq grootmoeders erbij te vermelden..


op http://www.dmtc.com/pedigree/allbreed/ kun je tot in de 5e generatie kijken (en meer) dan zie je vanzelf wie uit die komt Nerd

(stond die niet niet in je favorieten dan?)

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:32

Loolapaloeza: de meeste Welsh info die er in DMTC staat heb ik er zelf ingetikt, behalve dan die van onze eigen ponies, dat heeft een Amerikaan waarschijnlijk vor mij gedaan. In dmtc kan ik niet lichte vosmerrie intikken, dat snapt de web site niet zo..

Daarnaast ken ik de stambomen van Juggler, Hazy, Huckleberry, Ubbo en Hyperion wel uit mijn hoofd in 5 generaties, daar heb ik dmtc niet voor nodig..

Op uiterlijk zou ik overigens voor de donkere vos stemmen, maar ook zou ik de zwarte willen zien. Die heeft namelijk een papier om absoluut ijzersterke bewegingen te hebben op grond van vader en opa.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 23:59

Bedankt voor de reacties. Ik heb alle 3 de papieren gezien, maar ik kon niet alles onthouden. Van de 3 heeft de zwarte de ruimste beweging, maar de lichte vos heeft meer knie actie (wat ik graag zie, ik val meer op de tuig ponies dan op de rijtypische).
Aangezien ik moeilijk een keuze kan maken, zullen ze alle 3 wel mijn kant op komen.
De eigenaar gaat nu op vakantie, maar over 2 weken ga ik er weer heen en zal ik de volledige stamboom even melden hier.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karinna en 53 bezoekers