verzendkosten vanuit amerika??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

verzendkosten vanuit amerika??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 01:06

Ik zit regelmatig een beetje op sites te snuffelen waar ik weleens heel erg leuke dingetjes tegen kom, alleen 9 van de 10x is dit in amerika.
Iemand enig idee wat de verzendkosten gemiddeld zijn???


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 01:18

Euhm ik weet wel dat mijn broer een koffer van Microsoft wou, een Attachekoffer,met logo enzovoort, die koste normaal 45 euro maar met transport erover kwam die over de 70 euro...

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:24

Van te voren bij de verkoper opvragen. Je kan het wel opzoeken op speciale site, maar het is maar de vraag of ze het voor die prijs dan opsturen. Ik heb wel eens het idee dat ze aan de verzendkosten ook verdienen. Je hebt echter ook hele nette verkopers die hun best doen de prijzen laag te houden door het zo klein mogelijk te verpakken.


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:53

Ik denk dat je moet denken aan toch wel 20 euro.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:53

Dit probleem heb ik dus ook vaak. Meestal zijn het dingetjes die mijn vriend zo graag zou willen en die je hier nergens vind. Bijvoorbeeld een hangertje van een wolf (het lastige er aan is dat hij een bepaalde afbeelding/positie wil) of een boxershort met Tuxies op (je weet wel, van Linux). Mja, die prijzen zelf vallen telkens mee, maar vaak zijn de verzendkosten nog duurder dan het ding zelf. En dat past toch wel gewoon in een envelop! Als er iemand mij kan vertellen waar in Europa ik zo'n boxershort zou kunnen vinden....

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:57

En bekijk ook of je geen invoerrechten moet betalen(moeten ze afschaffen! Haha! ).

Ik wou eens een OF zadel kopen(is niet doorgegaan omdat flix toen kreupel werd) en daar kwamen dus nog invoerrechten bij.
PB sugarmiss anders een die weet er alles van.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:04

Ik bestel heel veel dingen uit Amerika en zorg altijd dat ik van een persoon/bedrijf zoveel mogelijk koop om dus als het ware de verzendkosten te drukken.. Via de website www.usps.com kan je een schatting maken van de verzendkosten van een item naar zijn omvang en zijn gewicht. Kies de optie Mail/Shop bovenin het scherm en dan Mailing/Shipping Options and Postage en daarna 'International Calculator' (links in het menu). Meestal komt er nog ongeveer twee dollar boven op de prijs die op de USPS website vermeld staat, weet ik uit ervaring.

Invoerrechten kun je ontlopen als je niet al te grote en zware producten koopt door op het pakketje te laten zetten dat het 'merchandise' of een 'gift' is. Dat is in mijn geval altijd nog goed gegaan.

En zorg er altijd voor dat je dure produkten verzekert via de 'insurance' van USPS. Je betaalt dan ongeveer drie dollar meer per pakketje, maar dan heb je wel garantie dat het aankomt en komt het niet aan dan kunnen ze het pakje via allerlei codes achterhalen. Het komt redelijk vaak voor dat pakjes verloren gaan.

Trouwens, ik gebruik zelf meestal 'Global Priority Mail' of 'Airmail Parcel Post' voor pakketjes die vanuit Amerika verstuurd worden. Niet al te duur, maar dan weet je wel dat het pakje binnen ongeveer tien dagen in Nederland is. Als het per boot gaat dan heb je de kans dat je pakje pas na ongeveer een half jaar aankomt (was een keer het geval bij mij)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, Black_Moon, ComscoreBot, Duhelo, hel1, Kabayo, laran, lisanne87, Mo_86, pony33, rocky_1995, Ufurio4e en 192 bezoekers