Walking with Dinosaurs

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Walking with Dinosaurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 22:20

wie kent deze documentaire? hij was te zien op de BBC en zo nu en dan geven ze een special uit. geweldig mooi! ik ben weg van geschiedenis en ook in mindere mate prehistorie. het is een documentaire alsof je tussen de dino's rondloopt, geweldig. zie ook: http://www.bbc.co.uk/dinosaurs/

Amor Vincit Omnia


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 00:02

*LOL* niemand dus!

Amor Vincit Omnia

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:27

Hij is geloof ik ook in het nederlands geweest met commentaar van monic van der ven... Weet het niet heel zeker maar geloof dat het walking with dinosaurs was.... Ik keek er af en toe naar (mijn broertje was er helemaal weg van)

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:28

Ik ken hem hoor! Heb redelijk veel afleveringen gezien. Ik zag het gisteren ook weer op tv. Dacht dat het een herhaling was.... erg mooi gemaakt! Beter dan Jurassic Park Party!! Heb er toen ook veel info uit kunnen halen voor mijn profielwerkstuk op school!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 02:51

Ja ken ik, geweldige documentaire! Ik ben helemaal gek van dat soort programma's...
Ook andere programma's over geschiedenis, ben verslaafd aan discovery channel Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 06:06

ik ken hem maar nooit gezien Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 09:16

Mooie computergrafiek. Heel knap dat ze er zoveel bij kunnen verzinnen. Je vraagt je op een gegeven moment af wat er echt uit geologische fossielen komt, en wat verzonnen is. De kleur van die dinosaurussen is in ieder geval verzonnen....

Maar goede Computer Graphics. Een plezier om naar te kijken.

Je suis Charlie.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 09:20

hele mooie serie.. eindelijk eens een docu over dino's en geen spectakel-film...

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 09:35

het is een superserie!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 09:37

Ken hem ook, is idd erg mooi. De hele serie was er ook in het Nederlands en zelfs op ned uitgezonden geweest volgens mij. Knap staaltje werk.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 10:03

ook op nederland geweest? ik heb ze via de pc gedownload. 2 weken geleden kocht ik ze op dvd in engeland. er worden nu nog af en toe 'specials' gemaakt die zijn echt helemaal te gek. ik heb er net 1, die heet 'the claw'. dat gaat dus over zo'n avonturier die dwars door de dino's loopt en op een gegeven moment 1tje vangt beetje a la die australische crocodile vent. heel cool allemaal.

Amor Vincit Omnia

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:05

Ja, volgens mij vorige winter. Met de Nederlands gesproken tekst van Moniek v/d Ven.
We moeten ff meeten SP, kan ik je dvd's ff rippen Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 10:07

ja ik heb wel meer van dat soort spul hoor Knipoog ook wat documentaires van discovery enzo. ook wel leuk.

Amor Vincit Omnia

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:36

gaat het etentje met 4-en nog door??? Want dan wil ik ze ook wel zien... Schijnheilig Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:43

Hee SP, je bent echt de enige niet, hoor! Haha! Haha! Ik vind het echt een supermooie serie, hij is idd al 2x op Nederland 1 geweest. De makers hebben echt hun best gedaan op het zo reëel mogelijk maken van de dinosaurussen!
‘k Heb er een klein stukje van gezien op BBC, maar ik heb het niet afgekeken.

Toos paardloos

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 11:04

Hij was echt gaaf! Ik heb ook The Making of... gezien, die was ook echt heel leuk om te zien en af en toe ook vet lachen Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:34

knap gemaakt (idd in het nederlands met Monique v/d Ven als commentaar), maar ik vond het zo zaai! Heb hem (niet eens verplicht) 2 jr geleden voor school gekeken. Ik viel zowat in slaap elke keer...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 14:38

Cassidy schreef:
Mooie computergrafiek. Heel knap dat ze er zoveel bij kunnen verzinnen. Je vraagt je op een gegeven moment af wat er echt uit geologische fossielen komt, en wat verzonnen is. De kleur van die dinosaurussen is in ieder geval verzonnen....

Maar goede Computer Graphics. Een plezier om naar te kijken.


In feite is alles verzonnen. Ze moeten alles afleiden aan de hand van gegevens die ze via de computer terugrekenen. Hierdoor kunnen ze klimaat en alles samenstellen en dus ook de waarschijnlijke kleuren erbij verzinnen. Maar zelfs de positie en ligging van de botten is in feite verzonnen. Als je iets niet zelf meegemaakt hebt, kan je toch nooit weten hoe het is in werkelijkheid?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 14:50

Om maar niet te reppen over het geluid wat die beesten misschien wel zouden produceren eventueel Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:20

De serie is inderdaad twee keer op de Nederlandse televisie uitgezonden en was ook te koop op video en DVD.

Ze zullen de serie vast nog wel eens herhalen, ik vond het ook een erg mooie serie. Ik weet trouwens zeker dat er nog een "walking with" gemaakt is maar ik weet niet meer waarover deze ging. Die is ook op de Nederlandse televisie uitgezonden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 16:53

walking with animals, percy, gaat over de opkomst van de zoogdieren. ook erg mooi.

Amor Vincit Omnia

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:37

Supertje schreef:
Ook andere programma's over geschiedenis, ben verslaafd aan discovery channel Haha!


Ik ook! Vooral programma's over het oude Egypte enzo Lachen

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:37

Je hebt ook walking with beasts, ook zeker een aanrader!

En morgen avond komt er een docu op animal planet over dieren in de toekomst.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 06:32

Ik heb deze documentaire op Discovery Channel gezien. Vond het een goeie documentaire alhoewel het lang was. Ik heb het een jaartje geleden ofzo gezien!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:37

Volgens mij was het walking with beasts die ook op de Nederlandse zender is geweest.

Beide series werden op een voor mij nogal onhandig tijdstip uitgezonden waardoor ik ze helaas niet helemaal heb gezien. En de videorecorder vergeet ik altijd in te stellen Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Barb, beert, BLEXBot, Blijgeestig, DayDream21, dierenfan, Eve_16, FransienE, Getty_Maan, Googlebot, HELder, Heleenzz2, Jorissie, lastig, Schuur_, Slagroomsoes, Wolfje80, xxxmh, yvje86 en 66 bezoekers