Gelpads

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 11:10

Ik rijd altijd met een gelpad, en dat bevalt me prima. Ik heb niet zo'n hele dure (van Harry's horse).

Maar ik hoorde laatst iets opmerkelijks: er zit vrijwel geen verschil in de werking van gelpads van verschillende prijsklassen.
Als je er een voor 90 gulden koopt (alvagel bijvoorbeeld) is ie even goed als zo'n dure van action van 200 piek.

Wat voor gelpad hebben jullie, en merken jullie verschil tussen verschillende gelpads?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 12:11

Met mijn veelzijdigheidszadel rijd ik met een gelpad van Alfagel. Op de manège heb ik ook met gelpads van een onbekend merk gereden. Er is weinig verschil in te voelen. Ik veronderstel dat de inhoud wel hetzelfde zal zijn, maar dat je moet betalen voor de naam!?!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 15:44

Ik weet ook niet of je betaald voor de naam, maar ook ik heb sinds een paar weken een Alfagelpad... Bevalt prima! Beetje betaalbaar deze...is beter voor mijn bankrekening...Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 20:30

Volgens mij zit er echt geen verschil in die gelpads. Zowat allemaal hebben ze dezelfde vulling en vorm. Ik zie daarom niet in waarom je een hele dure zou kopen? Eentje van 90 piek kan toch ook goed zijn? Verward

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 01:06

Ook ik heb meerdere gelpad gebruikt. Heb nu een alfa gelpad en die bevalt mij net zo goed als een duurdere. Wat nog wel eens wil verschillen is de grootte van een gelpad. Een grotere/bredere verdeeld de druk wat beter, maar verder zou ik niet weten wat voor verschil er in zit.

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-07-10 02:06 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 07:18

Ik heb ok altijd verschillende gelpads gebruikt. Wat ik heb gemerkt bij die goedkopere is dat ze toch wat platter worden op de plekken waar de druk altijd zit. De action gelpad gaat snel lekker.
Op advies van de zadelmaker gebruik ik nu geen gelpad meer sinds ik een nieuw zadel heb. En om eerlijkte zijn, ik merk geen verschil bij het rijden.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 10:21

Ik gebruik een Alfa gelpad. Deze heb ik al 2 jaar, en ik heb 'm 2ehands gekocht, en hij is nog steeds in goede staat. Gaan lang mee dus, ook al is het niet zo'n dure!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 08:59

Ik reed eerst ook altijd met een goedkope gelpad. Maar bij de ORUN-cursus had de instructeur twee gelpads bij zich om het verschil te laten zien. En er is dus duidelijk verschil tussen de Action en een goedkopere versie....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 11:22

Vraag me af hoe je dat in vredesnaam kunt zien dan... Verward Verward Verward ??? Ben ik zo blond??? Maar goed, het zal wel, als iedereen maar blij is met zijn eigen spulletjes niet dan??? Ilo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 11:35

Je kunt het verschil niet zien, maar voelen!

Ga maar eens met je knokkels flink op de een en op de ander duwen... dan voel je het verschil!

(Als er geen verschil zou zijn, zou toch iedereen de goedkopere versie kopen, ipv meer geld uit te geven aan een Action...)

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 11:36

Maarre... ik was ook altijd tevreden met mijn goedkopere versie! Toen ik een keer geld extra had, heb ik toen ik toch een nieuwe moest kopen, een Action gekocht!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, joyce83, marga1, meniekske, nowylover, xSuuzerd en 38 bezoekers