pensionstal beginnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

pensionstal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 22:31

mijn ouders zijn sinds een jaar gestopt met ons vorige bedrijf Huilen , nu zijn ze naar iets aan het zoeken wat ze wel weer zouden willen beginnen *LOL* , ze hebben het allemaal over een pensionstal omdat we er de plaats voor hebben en ons pap vind het ook heel leuk om met paarden te werken. Knipoog
Het is allemaal nog niet zeker hoor, we weten het nog niet eens zeker! En als het dan door zou gaan moeten we eerst alles nog rond krijgen en nog het een en ander verbouwen, maar toch, ik zit er nog steeds over te denken.
Zouden jullie een pensionstal willen hebben? Je hebt meestal wel leuke klanten maar er zitten altijd wel van die zeurmiepen bij (van die mensen die nooit iets goed vinden etc .) ik zou het wel graag willen maar heeft hier iemand al ervaring mee? en wat zijn zo de voor en nadelen van een eigen pensionstal?
groetjes!


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:28

Ja, wij hebben hier ook wat mensen in pension staan, en vooral door ervaring leer je.
Zo is het erg belangrijk om van te voren duidelijke afspraken te maken over het uitmesten, buiten zetten e.d. (doen mensen dat zelf, welke tijden enz.)
De voordelen zijn o.a. dat je meer mensen met verschillende ervaringen om je heen hebt waar je zelf mogelijk nog wat van kan leren en je hebt meer hulp als er hooi gesjouwd moet worden (en natuurlijk dat er wat geld in het laatje komt).

Nadelen, de zeurmiepjes natuurlijk, maar ook mensen die hun afspraken (m.b.t. betaling) niet nakomen.

groetjes, Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 13:34

afspraken maken zal wel lukken lijkt mij, en het nakomen is voor ons ook geen probleem, alleen voor sommige klanten misschien wel.
Maar bedankt voor je reactie!

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:40

het lijkt me een heel leuk idee, ik/wij wil(en) het zelf ook gaan beginnen, of een fok/handelstal, maar maak vooral goede afspraken, en dan ligt het er natuurlijk ook aan of je veel of weinig mensen neemt.
iniedergeval succes
groetjes

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:05

ik zit er ook aan te denken om iets op te starten als ik in Groningen woon en alles is gesettled... maar...

er kleven ook nadelen aan: Je werkt echt 24/7, jij bent verantwoordelijk voor het onderhoud van de stallen (bv. gesprongen waterleiding in het midden van de nacht), je moet zelf voor de aanvoer van hooi, stro, kuilgras, bix, etc. zorgen, je moet zelf een evt. aanwezige bak onderhouden, het kost veel geld aan de belasting, etc.

Maar de voordelen: Je hebt je eigen plekje, waar je zelf kan bepalen wie er op het terrein komt, je paarden staan bij huis, etc.

M.a.w. ik weet nog niet wat ik ga doen....

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:38

SmithsGirl schreef:
er kleven ook nadelen aan: Je werkt echt 24/7, jij bent verantwoordelijk voor het onderhoud van de stallen (bv. gesprongen waterleiding in het midden van de nacht), je moet zelf voor de aanvoer van hooi, stro, kuilgras, bix, etc. zorgen, je moet zelf een evt. aanwezige bak onderhouden, het kost veel geld aan de belasting, etc.
....

Als je 'gewoon' paarden bij huis hebt , heb je precies hetzelfde. Alleen met pensionpaarden krijg je er nog voor betaald ook. Knipoog
Maar verwacht niet er 'rijk' van te worden.

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:49

met pension wor je inderdaad ook betaald en je hebt wat leven om je heen. rijk word je er zeker niet van, maar als je gelukkig bent met je eigenbedrijf en paarden om je heen, maakt het dan nog uit of je rijk bent of niet?
en al die nadelen horen er ook gewoon bij, maar dat moet je dan ook wel van te voren weten en er voor over hebben

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:30

als je een pension-stal begint onthoudt: je doet het nooit goed !!!! er zijn altijd wel mensen bij die steeds lopen te zei-ken!

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:48

wij willen misschien ook een paar paarden erbij hebben pension duzz .
maar als we alles klaar hebben.
maar jullie hebben wel gelijk het is nooit goed .
maar wij moeten nog beginnen met stallen bouwen en het huis maar da tis pas over 2 jaar dat we een pension stal beginnen .
me vader heeft het er wel over gehad .
ach maar die 2 of 3 stallen kun je ook wel even afmesten en voeren en buiten zetten .
maar voor dat geld wat je krijgt kun je weer wat kopen voor je eigen paarden ofzo .
tjah er zit iets in maar ik vind het aan de ene kant wel leuk dat er iemand is maar aan de andere kant niet.
je zult maar zo beter weter op stal hebben ben je ook mooi klaar mee !!!!!!!
maja we zien wel

www.bjorntelintelo.nl uw hoefsmid aan huis !!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:44

Ik heb altijd gezegd dat als ik een miljoen win ik ga stoppen met werken en een pension op ga zetten het lijkt me echt heel erg leuk. Ik denk alleen niet dat er een goeie boterham mee te verdienen is als je het kleinscahlig aanpakt.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:40

Hoe je het ook doet, het blijft een hoop werk. Ik had 5 pensioners op mijn oude stal en ik was meer met die knollen bezig dan met mijn eigen beestjes.
Misschien dat ik er ooit weer mee begin, maar dan alleen als halfpension (dus zelf laten mesten). Nu even niet.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:03

Ik heb de mogelijkheid maar wil geen pensionpaarden op stal. Ik heb jaren (met veel plezier) op een pensionstal gestaan, maar ik begin er niet aan: 1/ je moet veel paarden op stal hebben om er ook echt iets mee te kunnen verdienen 2/ ik kan niet tegen gezeur en 3/ (belangrijkste) ik stel hoge eisen aan de verzorging van een paard en zou van klanten verwachten dat ze net zo zijn - en ik zou er ook direct wat van zeggen als ze 't 'verkeerd' deden. Ik heb nl. de vervelende eigenschap dat ik nogal recht voor z'n raap ben ......een echte gezellige pensionhouder zou ik dus niet zijn. Ik begin dus maar niet.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:43

ik zou het ook ontzettend leuk vinden om een pensionstal te beginnen maar dat zal in iedergeval nog wel een paar jaar duren als het ooit komt, het is een hoop werk maar uitmesten ed vind ik gewoon niet erg om te doen en je kan er altijd als het een beetje draait wa mensen voor aannemen en tja bij alle beroepen zitten nadelen en je komt overal zeikers tegen wat je ook maar begint en waar je ook maar bent of mee bezig bent.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:48

het is hardstikke leuk om een pensionstal te beginnen, het is wel zwaar en kost veel tijd, en er zijn altijd mensen die gaan zeuren

maar weet je wel zeker dat je in waalre genoeg klanten zijn?er zitten nml verschillende manege's en pensinstallen in de buurt en denk dat mensen dan eerder voor een stal met binnenbak kiezen

en verder zijn er omgeving waalre veel boeren dieook wat pony's en paarden in pension hebben staan

dus dat zou ik eerst goed uitzoeken!

en verder goed bedenken hoeveel paarden jullie als pensionklant willen, en hoe je het gaat doen met weidegang, uitmesten voeren, regeld voor de klanten enz enz

maar als het allemaal draait, dan is het superleuk om een pensionstal te hebben!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 19:19

Ik vraag me af wat er valt te zeuren als pensionklant zijnde... het is vooral goed je ogen en oren openhouden, de wensen van je pensionhouder respecteren en inspringen daar waar nodig is?

Maar dit is mijn mening natuurlijk, ik vind dat als je plekje goed is, je niks hebt te zeuren.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:18

Nooit aan beginnen. Je heb alleen maar geze*k en geouweneel. Je doet het nooit goed. Je eigen paarden lijden er onder. Wij hebben de pensionklanten er uit gegooid. Nee, bij ons komt er geen pensionklant meer binnen. Dan maar minder geld per maand, het is het ons niet waard.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 00:56

Zeker als je wat achteraf woont zoals wij is het erg gezellig om wat paarden in pension te nemen. Dan heb je toch wat meer leven in de brouwerij. Als je een beetje selectief omgaat met wat voor mensen je aanneemt kan het echt heel leuk zijn. Negatieve ervaringen houd je altijd wel, maar met de juiste mensen valt overal wel over te praten.
Wel moet je zelf een beetje een flexibele persoonlijkheid hebben als pensionhouder, anders red je het niet. En de kunst is natuurlijk om klanten uit te kiezen die een beetje gelijkgestemd zijn Haha!
Maar ik heb gemakkelijk praten, ik hoef alleen maar wat pensionklanten om de kosten wat te drukken en voor de gezelligheid, dus ik neem alleen mensen aan die ik echt leuk vind Haha! Bovendien staan de mensen die nu bij me staan er al allemaal 5 tot 12 jaar!!!!!! Dus dat zijn geen gewone pensionklantjes meer ....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, guppekop, kwinney, Loe_Loe, mosimonster en 110 bezoekers