laatmaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

laatmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 21:29

blabla
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 10-01-03 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:46

Maak haar duidelijk dat je dit echt NIET wilt hebben. Schakel evt. je staleigenaar hierbij in, maar laat haar beloven dat ze ermee ophoudt.
Je kunt nog strooien met wat enge verhalen over koliek en longproblemen (ivm het stof in het hooi). Zeg haar dat wat zij met jouw paard doet nog veel "zieliger" is als hij er straks ziek van wordt.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:30

Voerton onder stroom zetten
Muizenval in het hooi verstoppen.
Zo zijn er nog wel wat "creatieve" oplossingen te bedenken Extreme duivel

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:46

Die van Ilindra zijn wel leuk ja Haha!.
Maar ik denk dat je haar gewoon bang moet maken met enge verhalen over koliek, dat ze daar aan kunnen doodgaan, dat jouw paardje extra gevoelig is daarvoor etc. Dat helpt wel!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 22:51

edit
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 10-01-03 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 23:28

dan maar dramatisch, misschien dat ze dan ophoud met je paard steeds voeren, of de staleigenaar inschakelen?
Succes!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 23:46

De mensen waar Rinkja staat hebben een tijd geleden en meisje van 10 in huis genomen,een heel leif meisje,met een geestelijke achterstand.
En die voerde Rinkja ook altijd biks.
Toen had ik hele verhalen dat ze dan heel ziek zou worden,en dat ze dan nooit meer rondjes op Rinkja kon stappen,en toen is ze op gehouden. Haha!

Maar als ik jou was zou ik het nog een keer heel duidelijk zeggen,
en ook dat je anders naar de staleigenaar gaat.
Het is jouw paard,ook al gaat het soms maar om kleine beetjes biks.
Ze gaan er anders steeds makkelijker over doen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 23:52

het heeft meestal weinig zin om iemand eens flink de waarheid te vertellen. Ze voeren toch wel of je nou wil of niet. Ten minste dat is mijn ervaring.

Ik wil het nooit hebben omdat sjaak er ontzettend schooierig van wordt, maar er wordt van alles in z'n giecheltje gedouwd. Onder het motto hij hinnikt zo lief.

Oftewel er is in mijn ogen eigenlijk niks aan te doen.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 23:56

gewoon een slot op je kist gooien dat werkt ook meestal wel goed hoor

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:50

Kan je vader niet ff met haar praten? Dat maakt meestal meer indruk Knipoog

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 01:47

slot op je verkist

groot bord bij het voerluik (pony heeft grote kans op koliek, eventuele gezondsheidsproblemen/schades worden op de ongevraagde voerder herhaalt)

je stalhouder er over inlichten

en eens even goed met die vrouw gaan praten!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 01:54

Misschien moet je het eens omdraaien......wacht tot ze er net aankomt en voer HAAR paard een GIGA hoeveelheid voer.....zodat ZIJ zich kapotschrikt!
Misschien wordt ze daar wakker van.........Anders kan je nog heel onschuldig zeggen.......och.....JIJ zei toch dat het GEEN kwaad kon .......Haha! Haha! Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 02:51

fabienne schreef:
Misschien moet je het eens omdraaien......wacht tot ze er net aankomt en voer HAAR paard een GIGA hoeveelheid voer.....zodat ZIJ zich kapotschrikt!
Misschien wordt ze daar wakker van.........Anders kan je nog heel onschuldig zeggen.......och.....JIJ zei toch dat het GEEN kwaad kon .......Haha! Haha! Haha!


Dan denkt ze natuurlijk: "Mooi, heb ik gratis voer Lachen"

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 11:36

Ik heb precies hetzelfde, alleen dan met voeren. Er zijn 2 vrouwen bij ons op stal (we hebben een kleine prive stal) die zich overal mee bemoeien. Als ik dan vraag of ze scrabble een dagje, of soms een week op stal willen laten staan ivm de slechte conditie van z'n hoeven en de weide door het slechte weer. Dan staat ie er soms toch in, en dan vraag ik het en dan zeggen ze.. :" Ja het was ook zo mooi weer, en hij keek zo zielig" of "Hij zat de hele tijd tegen de wand aan te trappen, ik vond het zo sneu" Of.. oh mijn man had gevoerd, maar die wist niet dat ie niet op de wei mocht, sorry! Nou meestal maakt het niet zo HEEL veel uit, maar toch.. Lekker brutaal!

Zoals Illindra al zei, gewoon de voertoen onder stroom zetten.. whaha, zal ze wel van leren. *LOL*

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 11:41

schrijf een nep rekening die je zogenaamd van je dierenarts hebt gekregen omdat je paard een slokdarmverstopping heeft gehad, door haar gevoer uiteraard.
stop het in haar kasje of hang het ophaar stal.
laat ze maar eens goed schrikken Knipoog

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:19

Kais"]
[quote="fabienne schreef:
Misschien moet je het eens omdraaien......wacht tot ze er net aankomt en voer HAAR paard een GIGA hoeveelheid voer.....zodat ZIJ zich kapotschrikt!
Misschien wordt ze daar wakker van.........Anders kan je nog heel onschuldig zeggen.......och.....JIJ zei toch dat het GEEN kwaad kon .......Haha! Haha! Haha!


Dan denkt ze natuurlijk: "Mooi, heb ik gratis voer Lachen"
[/quote]

Uiteraard voer je dan niet je eigen voer maar HAAR voer Haha!

Een andere box, is dat geen optie? Dan kijkt ie iig niet zo zielig als ze komt voeren, hij staat dan niet meer naast haar.
Een meisje die bij ons stond voerde haar paard altijd brood, uien, paprika enzo (jammmm zelfs voor een shet niet echt goed lijkt me) op een gegeven moment vond ik ook een paar plakken vers witbrood in Sharif's box, heb ik ook meteen iets van gezegd.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:39

Polly"]
[quote="Kais"][quote="fabienne schreef:
Misschien moet je het eens omdraaien......wacht tot ze er net aankomt en voer HAAR paard een GIGA hoeveelheid voer.....zodat ZIJ zich kapotschrikt!
Misschien wordt ze daar wakker van.........Anders kan je nog heel onschuldig zeggen.......och.....JIJ zei toch dat het GEEN kwaad kon .......Haha! Haha! Haha!


Dan denkt ze natuurlijk: "Mooi, heb ik gratis voer Lachen"
[/quote]

Uiteraard voer je dan niet je eigen voer maar HAAR voer Haha!

Een andere box, is dat geen optie? Dan kijkt ie iig niet zo zielig als ze komt voeren, hij staat dan niet meer naast haar.
Een meisje die bij ons stond voerde haar paard altijd brood, uien, paprika enzo (jammmm zelfs voor een shet niet echt goed lijkt me) op een gegeven moment vond ik ook een paar plakken vers witbrood in Sharif's box, heb ik ook meteen iets van gezegd.
[/quote]

Eigenlijk zie ik haar er wel voor aan dat zelf geen voerton heeft of die heel goed heeft afgesloten, tsja: 'Zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten'

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:01

In ieder geval NIET!!!! hetzelfde gaan doen. Stel je voor dat haar paard er ziek van wordt? Dat kun je niet maken. Je kunt dan ook niet zeggen, dat je het gedaan hebt, omdat zij het ook altijd bij jouw pony doet.
Dat zal iedereen als zeer kinderachtig opvatten.

En wat Ethelate al zei: doe een slot op je voerton en leg er een briefje op, dat je zelf je pony voert en dat niemand anders dat hoeft te doen. En praat eventueel met de staleigenaar en vraag of die met haar wil praten.

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:24

Dat nepbriefje van de dierenarts vind ik echt een supergoed idee!!!!! Die madam zal zich dan wel rotschrikken en het niet meer doen Haha!. Zorg er dan wel voor dat het een peperdure rekening is hé! Haha!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:32

Zet een slot op je voerton en hang een bordje op je stal met "VERBODEN TE VOEREN ZONDER TOESTEMMING!"

Ook even naar de stalhouder gaan natuurlijk, en eens even flink boos op mevrouw worden.

Groetjes en veel succes!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:55

quincy schreef:
Dat nepbriefje van de dierenarts vind ik echt een supergoed idee!!!!! Die madam zal zich dan wel rotschrikken en het niet meer doen Haha!. Zorg er dan wel voor dat het een peperdure rekening is hé! Haha!

gewoon een spoedvisite in het weekend van maken, plus lekker wat medicijnen zeg maar dan loopt het aardig op hoor.
(het is trouwens te hopen dat je pony er niet ziek van word en dat je inderdaat een dierenarts nodig hebt)

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:44

Geen briefje maken van de dierenarts. Stel je voor dat iedereen je gelooft en dat het uitkomt dat je hebt gelogen. Dan gelooft niemand je meer.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-03 19:12

edit
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 10-01-03 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:36

slot op je voerton.
en eens goed kwaad worden.
het is jou pony.
nou ja iig succes.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:22

Idd, zeggen dat Bruno een koliekaanval heeft gehad doordat hij blablabla...
Ik zou maar niet al te kwaad worden want ruzie met je buurvrouw is ook niet echt geweldig.