Voorlezer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Voorlezer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 17:37

Hallo,

Ik heb een vraag, moet je als je gaat starten zelf een voorlezer meebrengen of niet? En als je nou echt geen voorlezer kan vinden wat moet je dan doen?? Verward


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 17:45

Dan kan je de proef uit je hoofd rijden.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:20

Of iemand gewoon op de wedstrijd zelf vragen of die je wilt voorlezen. Doet mijn vader ook altijd omdat mijn vader niet kan voorlezen. Dat ga ik hem wel leren hoor Knipoog
Dus gewoon een onbekende vragen op de wedstrijd zelf.. Moet wel lukken!

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 20:28

Bedankt voor de tip Amy!! Pling daar had ik nog niet aan gedacht, is wel handig eigenlijk. dankjewel!!!!!!!!!!!!!! Pling Pling Pling Pling Pling Pling

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:30

New-Forest schreef:
Of iemand gewoon op de wedstrijd zelf vragen of die je wilt voorlezen. Doet mijn vader ook altijd omdat mijn vader niet kan voorlezen. Dat ga ik hem wel leren hoor Knipoog
Dus gewoon een onbekende vragen op de wedstrijd zelf.. Moet wel lukken!


Daar ben ik nooit zo gelukkig mee.
Mijn moeder leest mij al jaren voor, en dat wil ik ook niet anders.
Ben zo op haar stem gewend.

Maar dan komt er iemand anders vragen of ze die ook wil voorlezen en dan zit er weinig tijd tussen die proeven en is ze bijna te laat om mij voor te lezen. (buiten meerdere ringen). Of ze moet zo hard tegen de wind schreeuwen dat ze bijna geen stem meer overhoud. En nee zeggen zodat diegene niemand heeft is ook zo banketstaaf...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:00

Ik had eerst altijd mijn eigen voorlezer bij me, maar zij moet nu vaak werken als ik wedstrijd heb. Dus zoek ik altijd een voorlezer op het terrein. Is tot nu toe altijd goed gegaan, maar ik denk dat je geruster weggaat als je iemand bij je hebt, dan hoef je niet gaan lopen zoeken wie er wil lezen.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:04

Je zal het maar net aan iemand vragen die het voor geen meter kan, daar gaat je proef...
Nee, ik neem altijd mijn eigen voorlezer mee, wel handig want dan kan ik thuis ook gewoon oefenen met die voorlezer

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:15

Een eigen voorlezer is wel het handigste. Op de wedstrijd zelf nog iemand vragen levert soms de nodige stress op. Wanneer je als een van de eerste moet zijn er nog niet zoveel mensen die voor kunnen c.q. willen lezen. Ik heb al aardig wat slechte ervaringen hiermee. Leer in ieder geval de proef uit je hoofd. Mocht je dan een lezer vinden die het voorlezen niet helemaal beheerst, weet je in ieder geval wat er gaat komen. Maar mijn advies is: Zorg voor een vaste voorlezer.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:24

Bij ons zijn er altijd genoeg mensen die willen voorlezen, dus dat ik wel handig! Als ik echt niemand kan vinden, is er altijd wel iemand dus toch wil voorlezen! Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 23:15

Ik heb het mijn moeder geleerd, maar ik rijd ook rustig een proefje uit mijn hoofd als het nodig is...*LOL*
Maar er zijn altijd zoveel mensen van onze vereniging en andere bekenden dat het altijd wel lukt Haha! En omdat ik zelf de proef eigenlijk altijd ken, maakt het niet uit als ze nog wat oefening nodig hebben...Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:46

Een eigen voorlezer is goud waard !
Je kunt samen oefenen, en op een gegeven moment kun je elkaar blindelings vertrouwen, wat weer ten goede komt aan de proef.

Helaas zit niet iedereen in zo'n luxe positie, en dan zul je op het wedstrijdterrein op zoek moeten naar iemand die je wil voorlezen.
Uit het hoofd rijden kan natuurlijk ook, maar dat is best wel pittig, zeker als je nog weinig wedstrijdervaring hebt.

Als je op het terrein iemand moet zoeken, dan kun je dat het beste meteen na aankomst doen.
Als je er ruim op tijd bent dan kun je ook even tijdens de andere proeven kijken of er iemand voorleest waarbij je een goed gevoel hebt en hoef je niet meteen de eerste de beste te vragen.
Gewoon lief vragen, nee heb je en ja kun je krijgen ! Knipoog
Je kunt dan ook meteen de benodigde papieren overhandigen (vnl. tijdens buitenwedstrijden), dan heb je dat alvast geregeld !

Veel succes !!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 01:20

Het gemakkelijkst is als je de proef gewoon zelf kent.
Dan heb je helemaal nooit iemand anders nodig!
En je weet precies wat je moet doen!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 09:34

Ik hoop dat mijn instructeur wil lezen als het ooit zo ver komt dat ik ga starten. Ben gewend aan zijn stem en het geeft ook een extra steuntje als ik weet dat hij langs de kant staat Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:22

Een proef helemaal uit mijn hoofd leren dat lukt me nog steeds niet. Maar ik lees ze wel een paar keer goed door zodat ik al wel weet wat het volgende onderdeel zal gaan worden. Dat rijdt eens tuk rustiger en geeft je meer voorbereidingstijd.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:48

Jippie schreef:
Een proef helemaal uit mijn hoofd leren dat lukt me nog steeds niet. Maar ik lees ze wel een paar keer goed door zodat ik al wel weet wat het volgende onderdeel zal gaan worden. Dat rijdt eens tuk rustiger en geeft je meer voorbereidingstijd.


Moet je eens een papiertje pakken en daarop een bak tekenen. Goed duidelijk met alle letters er groot bij. Dan pak je het boekje, een pen en beginnen maar. Je leest gewoon hardop voor, denkt even hoe het moet en tekent het. 2 of 3 keer zo de hele proef doen en je kent hem. Succes!!
Ik ken zelf ook altijd de proef in grote lijnen, rijdt idd een stuk relaxter. Maar mijn moeder leest altijd voor dus eigenlijk hoeft dat niet.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:29

Hallo,

Toen ik net startte met wedstrijden vroeg ik altijd iemand die aanwezig was op die wedstrijd of hij/zij mij voor kon lezen omdat mijn moeder voorheen nooit wou voorlezen, ze dacht dat ze dat toch niet kon.
Thuis heb ik zitten oefenen met m,n moeder, nu leest zij mij altijd voor als iemand anders mij nu voorleest raak ik onder de proef in de war omdat ik zo aan mijn moeders stem en manier van voorlezen ben gewend. Dus mijn tip is om met de gene die met jou naar de wedstrijden gaat thuis te oefenen met voorlezen.

Groetjes Maaike

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:50

Ik leer bijna al mijn proeven uit het hoofd!
Dan hoef ik niet op de voorlezer te letten, en als ik fout rij kan ik alleen mezelf de schuld geven Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:22

Ik ga nagenoeg altijd alleen op wedstrijd en vraag dan altijd een omstander, vaak lukt het pas op het allerlaatste moment maar aangezien ik nooit last heb van wedstrijd spanningen scheelt mij dat niets.
Er zijn echter ook mensen die daar compleet van gaan flippen *LOL*

Het wordt nu echter wel steeds moeilijker om mensen te vinden die durven voor te lezen,
in het B en L gaat het nog wel, maar als je zegt dat je M of Z rijdt krabbelen de meeste mensen toch terug. De voorlezers van de mensen waar je tegen rijdt in de hogere klasses lijken ook minder graag een handje te helpen als dat in de lagere klasses het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:39

haike schreef:
Moet je eens een papiertje pakken en daarop een bak tekenen. Goed duidelijk met alle letters er groot bij. Dan pak je het boekje, een pen en beginnen maar. Je leest gewoon hardop voor, denkt even hoe het moet en tekent het. 2 of 3 keer zo de hele proef doen en je kent hem. Succes!!

Ik heb ze al eens door de woonkamer gehuppeld, proef gereden in de baan. Nee ik krijg het niet voor elkaar. ik ben veel te druk met rijden. Maar het gaat al wel een heel stuk beter. Het lukt me nu om 1 proef uit het hoofd te leren. Soms gooi ik beide proeven door elkaar.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:18

Ik had altijd een vaste voorlezer (zelfs met manegewedstrijden, heb nooit officiel gestart) maar ik heb veel voorgelezen op wedstrijden (nooit hoger dan L1)
Nu moet ik misschin Z1 gaan lezen bij iemand. Heb al als voorwaarde gesteld dat ik eerst een keer wil oefenen, voordat ik het met wedstrijd wil doen... Hogere proefjes lezen is namelijk errug eng Tong uitsteken

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daantjuh88, Flip00, GrapeshotBot en 32 bezoekers