Zielig ;(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-01 15:10

Hier val ik dus gewoon bijna van flauw!! echt zielig gewoon
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 15:11

waarom vind je dat zo zielig? dat doen ze al eeuwen zo!! hoe wil je het anders doen? een tatoage in de tong is ook gemeen hoor! na een paar dagen voelen ze er niks meer van!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 15:11

Aah nee!!! Wat zielig om dat te zien! Echt niet om aan te zien! Ben blij dat ik zulk werk niet hoef te doen.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 15:12

ja echt zielig.......gelukkig kunnen we tegenwoordig chippen Boos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-01 15:13

Ik vind t gewoon zielig om te zien! Vind jij t dan niet zielig vonneke? Verward Frusty

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 15:16

Ik vind het ook zielig!!! Bah!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:09

is een brandmerk dan een litteken dat komt door een brandwond?
Ik vind het ook best zielig om te zien Scheve mond\

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:17

Het ziet er zielig uit omdat je nu de indruk krijgt dat hij er heel lang tegen aan zit, terwijl dat eigenlijk maar heel kort is.
En soms denk ik dat we maar eens dooor dingen heen moeten gaan kijken. Als je dit zielig vind dan moet je ook niet op een paard gaan zitten. Dat is eigenlijk zielig.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt hoor.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:32

ja daar heb je ook wel gelijk in.. Scheve mond\
Maar de beestje wordt zo ruw vastgepakt en dan die stoom die dr af komt Verdrietig
Sorry ik heb hier geen verstand van, kan best dat ze er niets van voelen maar het ziet dr eeeeeecht zielig uit!!!

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:33

Bah, ik vind het wel zielig hoor! Laat hem/haar toch chippen!!! Haha! Ieek, ik zou het uitgillen als ik werd ( *LOL* ) gebrandmerkt! *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:06

Ik hou niet zo van brandmerken, is eigenlijk een litteken. Of chippen waarbij je in het paard en in een spier een kokertje glasvezel plaatst....ik ga helemaal voor vriesmerken, zoals ze in Engeland doen. Dat worden blijvend witte haren en daarin een code, de plek ligt onder het zadel dus zie je tijdens het rijden niet. Hoe ze dat met schimmels deden????? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:22

volgensmij voelt vriesmerken net als branden hoor.
Heb je weleens een wratje laten weghalen?
Dat doen ze ook met ijskoud spul maar toch krijg je een brandblaar.
En chippen vind ik ook nix en dat brandmerken ook niet maar ja wat dan...?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:26

Vriesmerken word geen litteken zoals een brandmerk, volgens het artikel is het vriendelijker. Stond in YourHorse.
En nee, ik heb nooit een wratje laten weghalen, heb ik niet.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:20

tja, ik zelf vind brandmerken nie zo erg, het is maar even en dan is de pijn weg. chess heeft ook een tattoo in zijn lip (1046), en dat doet ook maar even pijn. en met zo'n code in zijn lip, kan je tenminste bewijzen dat ie van jou is wanneer een paard wordt gestolen.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:48

ik snap niet dat dit nog mag!!!!

Waar is dit nou goed voor??!? Verzin dan iets dat niet pijnlijk is voor zo'n paard! Ik kan me niet voorstellen dat dit geen pijn doet!

Echt zielig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:48

in Belgiƫ is brandmerken nu verboden en we mogen ook gaan chippen! Gelukkig is [***] wel gemerkt! Die heeft een echt mooi teken , zal er is een foto van maken

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:51

Dat vind ik erg goed van Belgie! Dat zouden ze hier ook moeten doen!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 23:09

autsj!

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 11:16

Vind ik ook Nederland moet voor Belgie na gaan doen *LOL*

=xxxx= Rockygirl

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 12:32

Barbiano heeft ook een brandmerk. In Spanje gebruiken de fokkers brandmerken. Op de manege vinden sommigen het mooi en sommigen het zielig. Tja hij heeft er echt geen last van. Het zit er nu eenmaal en ik vind het persoonlijk heel mooi.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:13

Ik vind dit niet zielig hoor, onze merrie is ook gebrandmerkt, maar dan in de hals.

Onze ruin hebben we ook zelf naar de keuring gebracht als veulen en dan worden ze getongmerkt, dat is nu al verboden, brandmerken volgend jaar pas, geloof ik...

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:37

ahhhhhhhhhh
dit is echt zielig je ken toch ook gewoon een chip invoeren ofsow Verward Verward

die mensen zijn echt ziek in hun hoofd!

Party!! Party!! Party!! debbie Party!! Party!! Party!!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:49

het is iig gewoon heel normaal. Ze voelen er ook weinig van. Maar het is wel zielug om te zien! Daar ben ik wel mee eens!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:52

Ik weet het niet hoor, ik vind het niet zo zielig, en zo'n tatoeage op zn lip of tong doet minstens zoveel pijn, de plaats waar je die aanbrengt is nog veel gevoeliger ook. En dat kunnen bewijzen dat ie van jou is geld alleen als die tatoeage er nog zit, meestal worden die eruit gesneden, ja dan kan je zien dat het verwijderd is, maar bewijs maar sdat dat dat met opzet is gebeurd, en dat jou nummer eronder zat!
Brandmerken zijn ook te vervalsen, dat is waar, maar toch, ik vind ze wel wat hebben, ze horen bij bepaalde rassen vind ik, net als het couperen van de staart van een knol, ok, het is zielig, maar een knol met een lange staart is voor mij geen echte knol. En ik geef toe, het couperen gebeurde vroeger met een reden(zodat de staart niet vast kwam te zitten in de ploeg of andere werktuigen) en die reden is vandaag de dag niet meer van toepassing. Ik vind het verbieden van brandmerken en het daarmee verdwijnen ervan erg jammer, het brandmerken is maar heel even, en levert echt geen grote brandwond op, als die te groot zou zijn is er veel gevaar op infectie en zeg nou zelf, dat brengt toch veel te veel risico en kosten met zich mee, als dat zou gebeuren had brandmerken zichzelf allang om zeep geholpen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 16:31

Couperen is pas zielig ja!
Zeker in deze tijd waar het niet meer nodig is. Ik heb wel paarden gezien die een lange staart haaden en die werd prachtig opgebonden voor een keuring. Mooie strikjes erin echt een kunstwerk.
Een staart heeft een paard gewoon nodig voor vliegen en voor bescherming van geslachtsdelen. Daarom vind ik het ook wel zielig voor paarden waarvan de staart wordt opgeschoren. Als het regend sijpelt al dat water onder de staart door de edele delen in... gevolg kans op infecties. Toch raar als de merrie niet drachtig wil worden.