Verhouding verzorger/eigenaar.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Verhouding verzorger/eigenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 20:03

Hoe ligt die bij jullie? Bepaal je veel zelf op zijn hun echt de baas?

Bij mij is het echt helemaal perfecht Lachen De eigenaars van Bunny en Eliese zijn harstikke aardig, je kan leuk met ze praten over alles gewoon hele toffe mensen.
Bij het verzorgen mag ik alles zelf bepalen hoevaak ik kom wanneer ik kom en hoelang. Of ik rijd logeert of met de sulky ga enz. Lachen
Ben ik harstikke blij mee, gewoon ideal. Je voelt je gewoon welkom daar zeg maar.

Bij mij vorige verzorgpony was dat wel anders, werden we toegeschreeuw dat we niet de wei op mochten ditmocht niet, we mochten daar niet naar de wc. Heel weinig en je werd altijd afgesnauw, nou dan vind het het gelijk ook een stuk minder, daar word je toch wel door beeinvloed en wil je minder graag komen. Scheve mond
Daar ben ik ook meegestopt, we komen echt helemaal niets meer goed doen, ja het moet wel leuk blijven hoor.

Hoe is dat bij jullie?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:09

Nu voor het eerst ideaal.
Ik kan rijden wanneer ik zin heb, afspraak ik dat ik dan ook de stal even doe. Ik heb een sleutel van de schuur dus kan er altijd zelfstandig terecht.
Wanneer ik rij bepaal ik dus zelf, ook wat ik met rijden doe. Dressuur, springen, buitenrit, maakt niet uit. Ook mag ik haar meenemen met de trailer en ik mag er wedstrijden mee rijden. Dingen als hoefsmid gaan in overleg, zodat ik er ook bij kan zijn. Dus we overleggen alles en ze geeft me het gevoel dat het paard van ons samen is.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:10

nou ik rij dan ook een paardje bij
evita (eefje)
en met die mensen kan ik super opschieten
maar ik kende ze ook al voor dat ze eefje kregen
eefje is niet zo makkelijk en daarom rij ik erop
de mensen zij nog niet zo bekend met een eigen paard
en het meisje is eigelijk ook wel wat te klein
we bepalen samen waneer ik rij
meestal heb ik wel vaste dagen en ik bepaal ook wat ik doe
kan heel goed met ze opschieten en voel me op me gemak bij hun

ik heb zelf ook een verzorger
nadja ze is wel ouder dan mij
maar ze mag alles mits het is overlegt
het is erg makelijk dat ze isabel kent omdat ze ook bij ons op
stal staat
ik vertrouw haar voledig en ze heeft het goed
zegt ze zelf
dus wij zijn blij met elkaar! *LOL*

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:11

avantilover schreef:
Hoe ligt die bij jullie? Bepaal je veel zelf op zijn hun echt de baas?

Bij mij is het echt helemaal perfecht Lachen De eigenaars van Bunny en Eliese zijn harstikke aardig, je kan leuk met ze praten over alles gewoon hele toffe mensen.
Bij het verzorgen mag ik alles zelf bepalen hoevaak ik kom wanneer ik kom en hoelang. Of ik rijd logeert of met de sulky ga enz. Lachen
Ben ik harstikke blij mee, gewoon ideal. Je voelt je gewoon welkom daar zeg maar.

Hoe is dat bij jullie?


Bij mij is het precies hetzelfde, echt geweldig Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:29

Ik ben zelf geen verzorger maar ik heb wel een verzorgstertje voor Flair. Ze mag Flair poetsen en mesten, haar losgooien en op het erf stappen als ik er niet bij ben. 1 keer in de week mag ze haar in de les rijden waar ik bij ben, soms mag ze vaker rijden. Ik vind haar soms wat lui en daar zeg ik dan gewoon wat van, niet alleen de lusten maar ook de lasten als ze rijd en dat schiet er bij haar nog weleens bij in. Verder heeft ze het in mijn ogen heel makkelijk met mij Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:54

Nou ik heb 2 verzorgpaarden en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat, ik heb het mooi voor elkaar, ik leer veel over de fokkerij.
Ik mag komen wanneer ik wil, ik heb mijn spulletjes netjes in een kast.
Ik mest elke dag de 2 boxen uit (dat hoort erbij vindt ik), en als ik hier niet was geweest, had ik Vanda's en Thea ook niet onmoet Lachen

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:55

ik heb vaste dagen wanneer ik naar Lucky ga maar als ik vaker wil hoef ik maar ff te bellen/mailen....
ik mag alles.....longeren, los gooien, stappen, rijden, springen, andere kinderen er op laten rijden. (wat ik trouwens bijna nooit doe)
ik ben er blij mee Haha!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:08

Nou huur ik Lex, maar toen ik hem verzorgde mocht ik ook bijna alles. Zelf bepalen wanneer ik wilde poetsen, rijden, buitenrit maken enz.. Er werd wel van mij verwacht (ook wel logisch) dat ik zou uitmesten en helpen met voeren.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 21:15

Ik hoef niet uit te mesten voeren, maar ik vind gewoon dat het er ook bij hoort (voerem doe ik dan niet) en ik heb er totaal geen problemen mee Lachen Maar het is me nooit al moeten opgelegt, uitje zelf werkt beter vind ik!
Ook opruimen natuurlijk en water aan het zwijntje geven. Maar zoals ik al schreef echt super daar!!!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:16

Bij mijn verzorgpony was het ook altijd doen waar ik zin in had. We mochten komen en gaan zo vaak we wilden en we mochten ook doen wat we wilden.
Overigens hielden wij de puiten en hoefsmid ook bij, dus het was meer onze pony dan die van hun Haha!

Nu ik zelf een bijrijdstertje hebt is het iets anders. Ze mag best veel maar ik wil erbij zijn.
Puur omdat Pinky de makkelijkste niet is en het kindje nog maar 10 is. Ik zou het mezelf altijd kwalijk blijven nemen als er ets zou gebeuren...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:16

Hartstikke makkelijke mensen. Zij hebben ze omdat ze het leuk vinden en wij zorgen ervoor dat ze er goed bij staan.
Ik zeg weleens het is gewoon net of ik daar in pension sta.
Ze bemoeien zich nergens mee, vragen af en toe of we iets willen doen, buiten de dagelijkse klussen om. Dagelijkse klussen zijn het voeren en de stallen. Voeren wordt over het algemeen door hun gedaan, behalve 's avonds. Als ze 's avonds wel voeren dan wachten dan ook met Netty en Athena voeren, de rest dus al wel, omdat ze weten dat wij eerst nog rijden. Gewoon hartstikke aardig dus.
Soms een verrassing: De stallen zijn dan al gedaan Tong uitsteken
Verder neemt de eigenaar af en toe een paard mee naar de jacht, maar daar valt Netty niet onder.
Dus ik heb gewoon een paard voor mezelf.
Ik mag er inprincipe alles meedoen. Ik zou haar Bwvs mee kunnen nemen naar Australie, moet het alleen even zeggen Haha!.

Nee, echt ideaal. Ze vragen ook geregeld hoe het gaat of komen kijken bij de les. De eigenaar wil ons naar de vereniging sjouwen met trailer en al. Ik heb eigenlijk niets te klagen....
Ik heb gewoon hartstikke mazzel

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:29

Bij mioj is het ook super!! We schelen bijna25 jaar maar we lijken echt de beste vriendinnen. Ik mag alles doen wat ik wil, doe 2 paarden van haar, 7 dagen per week. Bij die jonge merrie moet ze erbij zijn, want die is pas 2 maanden onder het zadel, dus dan spreken we wel af, maar we hebben echt nooit problemen ofzo met elkaar. Het goed echt heel goed zo!!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:49

Erg ideaal.
Het paardje is bijna van jezelf, zoveel mag je. Alleen springen met 'echte'hindernissen en buitenritten moet even gevraagd worden.

De sfeer is meestal erg leuk. Iedereen is erg tolerant en doet vaak dingen voor elkaar. Iedereen zit echt vol (meestal leuke ) verrassingen.

Klussen knap je samen op en wanneer je niet komt ( Wat je tijdig van te voren meld ), doen de anderen jouw paard.
Klussen houd voeren, buitenzetten, mesten, onderhoud aan alles enz. in.
Ik mag zo vaak komen als ik wil.

Een deel van de verzorgsters lest ook bij de ponyvereniging en die groep krijgt binnenkort allemaal een startkaart ( Ik heb ervoor gekozen niet voor de ponyvereniging te gaan). Die moeten ze trouwens wel zelf btalen, geloof ik, hoor. Net als de lessen Haha!
Willen ze naar de ponyclub, dan mogen ze onder de man of worden ze gebracht.
En de eigenaar wil ooit nog eens iemand naar stal toe laten komen, om ons allemaal voor te bereiden op het ruiterbewijs.

Ik had het dus niet beter kunnen treffen. En de vergoeding ? Ach, die valt in het niet bij wat je allemaal mag...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-03 12:18

Jeetje wat een bofferd's allemaal! Lachen

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:13

Volgens mij mag Lars' verzorgster ook best wel veel. Ze mag zelf weten wat ze met hem doet, als ze maar wat met hem doet. Ze moet ook wel veel. De dagen dat ze hem doet, moet ze ook wel uitmesten en voeren etc. Afgelopen najaar mocht ze ook met Lars op vakantie, maar ze kon niet (toen ben ik zelf maar gegaan). Ik ben wel degene die uitmaakt wat Lars te eten krijgt en hoelang hij op het land mag, alleen als zijn verzorgster daar een andere mening over heeft, dan luister ik wel naar haar. Ik ken haar al vanaf dat zij heel jong was en nog de pony van mijn nichtje verzorgde. Ze is lief voor Lars en staat altijd voor me klaar. Volgens mij hebben wij wel een goede band.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:42

Nou ik heb anders ook lekker hoor!! Tong uitsteken Vooral met Stella en Tjody, de eigenaren van die twee zijn echt niet moeilijk en ik mag alles (wat het paard natuurlijk aankan, maar dat spreekt voor zich), dus ik ben helemaal gelukkig!! En bovendien met Viv van Tjody doe ik nog veeeeel meer dingen en ik denk dat dat ook wel belangrijk is voor de gezelligheid en vriendschap Lovers

T is gewoon hardstikke leuk met de paardjes en met de eigenaren en ben ook superblij met alles! *LOL*

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 14:15

Met flan mocht ik ook altijd heel erg veel!
Nu heb ik nog contact met zijn vorige eigenaar over MSN, laatst zijn we bij hem wezen kijken!

Met Patsia mag ik ook alles doen, maakt het baasje niet zoveel uit, als ze er maar uitkomt!
Lekker hoor, zulke eigenaren Haha!

Op de boerderij ben ik een van de weinige die veel met de ponys doet.
In het weekend mag er niks met ze gedaan worden (dan zijn de beheersters er niet) omdat dat in het verleden heel erg fout is gegaan (werk niet afmaken, ze wouden pony's met een of ander schoonmaakmiddel wassen enz.) dat was voor mijn tijd hoor Haha!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 14:54

ik sta een btje aan de andere kant...ik heb een verzorgster voor 1x in de week, ik ben dan nl in Leiden en vakaer kan zij niet rijden. Gelukkig vermaakt mijn paardje zich perfect in de wei... Maar ik probeer altijd zo soepel mogelijk te zijn. Ik heb geen eisen, behalve dan dat ze het toch iig 1 x doed... (of ze moet gewoon niet kunnen natuurlijk)

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:00

Ik denk dat ik het ook heel erg getroffen heb. Ik doe Nina 2 vaste dagen in de week, soms meer als ze echt niet kunnen en tijdens hun vakanties doe ik haar volledig. Maar op mijn dagen mag ik doen en laten wat ik wil met haar. Sinds kort hebben ze ook hun Shettie op stal staan, dus ik doe ik dan ook gelijk even, kleine moeite.
IK kan met ideeen komen die ze vaak wel aannemen. Dus kortom een prima 'relatie' met de eigenaren.

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:48

ik mag ook alles doen.
ideaal.
buitenrit dressuur(als de bak niet bevroren of nat is) springen.
het maakt hun niet uit.
als de pony's maar beweging hebben.
ze vertrouwen me zelfs een onbeleerde pony toe.
nu ben ik bezig met 2 pony's beleren de eerste keer en het gaat echt super.
superplaats.
helaas worden de pony's wel weer verkocht Scheve mond

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:55

Bij Gaby maakt het ook niet uit, als ik maar uitkijk en goede verzorging geef...en natuurlijk niet zo achterlijk doe als de rest op de loolaan met de paardjes

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:48

Toen ik nog bijrijdpony had ging dat ook super, heb nu nog steeds veel contact met hun en ze komen ook geregelt bij Ewald kijken en filmen af en toe wat. Ik mocht op zich alles in overleg, mocht rijden wanneer ik wou maar donderdag was het haar dag. Uitmesten hoefde niet maar deed ik wel altijd Lachen
Ik mocht ook wedstrijden rijden, echt ideaal allemaal. Maar heb nu mijn eigen en ben eigen baas over alles. Dat is nog het beste van alles!