geslaagde dressuurles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

geslaagde dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 20:38

Vandaag ging ik zoals gewoonlijk, om 9 uur (s'ochtends) rijden. Ik mocht deze keer op Myrthe, zij is mijn lievelingspaard. Normaal is zij vrij traag en loopt ze niet aan de teugel en ook met erg weinig impuls.
Nu was ze heel goed voorwaarts en ze liep bijna uit zichzelf aan de teugel! Was echt een lekker gevoel, dat het mij eindelijk ook lukte. Ook al kwam het doordat iemand haar gisteren had aangepakt en de hele tijd hard had laten werken, ik was helemaal trots. Ik kon ook heel goed voelen dat ze nu beter haar achterhand gebruikte en dat ze met meer impuls reed. Zo reed ze veel fijner, ik wist eigenlijk niet dat paarden meteen ook anders zaten als ze aan de teugel liepen, ik laat de paarden namelijk bijna nooit aan de teugel dat lukt me nooit.
Ik heb meteen door mijn instructrice foto's laten nemen, want dit komt vast niet veel vaker voor. Als de foto's klaar zijn laat ik ze wel zien. Ik ben nog steeds helemaal heppie, iedereen zei ook tegen mij dat ze heel mooi liep.
Mijn lieve Mythje Lovers

Groetjes
Anne

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:42

Tof!
En nu zo houden he!! Haha!
Succes ermee.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 20:49

Ik denk dat ze volgende keer dat ik op haar rijden mag, niet meer zo soepel in haar hals en nek is. Er rijden namelijk vooral beginners op, omdat zij geen rare springen zal maken.
Vind ik wel jammer, ze kan zoveel meer.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:53

Ja, dat is wel zo.
Maar je hebt nu in ieder geval het gevoel te pakken, dus dan kun je de volgende keer weer makkelijker naar dat gevoel toewerken.
Nogmaals veel succes! Lachen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 21:05

Dank je wel voor het reageren!