Rodinde??? A de B???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Rodinde??? A de B???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 23:40

Ik lees hier vaak over dingen waar ik totaal geen kaas van gegeten heb, zo ook het geval, kreupel paard.

Vorig jaar werden we hier overwelmd met berichten over Rodinde (ofzo???) Zij zou een methode hebben die heel goed werkte bij diverse paarden.
Rodinde hoor je niks meer over, nu is iedereen Antoine de Bodt "geil"

Waarom is Rodinde nu niet goed genoeg meer?
Wat is dat toch met die "goeroes" ???


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:47

Ik zie eigenlijk nog regelmatig de naam Rodinde voorbij komen.
Naamsbekendheid zorgt er natuurlijk ook voor dat mensen het onthouden en als tip doorgeven aan anderen. Momenteel hoor je veel over AdB. Ik heb de man nog nooit gezien, maar als ik iemand over hoefkatrol hoor, zeg ik ook wel eens, denk eens aan Antoine de Bodt. Puur omdat je er tegenwoordig veel over hoort.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 08:53

Rodinde is nog steeds prima, een zeer hoog aangeschreven dierenarts, die daarnaast ook rugbehandelingen doet. IMO een andere orde dan AdB, die instructeur is.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 09:40

Buiten Bokt hoor ik de naam Rodinde ook nog regelmatig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 10:59

Stef, Rodinde en AdB zijn niet met elkaar te vergelijken maar sluiten elkaar niet uit. Rodinde is arts, AdB instructeur.
Ik denk dat je zelf wat dingen door elkaar gehaald hebt want ik heb nog nooit berichten gelezen over Rodinen vs. AdB

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:28

Ik dacht dat Rodinde fysio was... Verward

28-09-2007
Nothing compares too you...


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 15:10

Zoals jippie opmerkt is dit ook naar mijn mening geen vergelijking.

Uitgaande van een kreupel paard kom je bij AdB terecht als bij het paard de diagnose hko (evt klinisch) is gesteld en je via het medische circuit niet verder komt. Hij is geen medicus en behandelt het paard niet maar hij behandelt de ruiter Haha! . Overigens komen ook ruiters bij hem terecht die gewoon les willen hebben van een gedreven instructeur die op een zeer paardvriendelijke wijze (zonder hulpmiddelen) te werk gaat.

Rodinde helpt het paard volgens mij bij allerlei lichamelijke problemen vanuit de fysiotherapie. Ik heb geen persoonlijke ervaringen met haar maar hoor wel goede berichten. Alhoewel ik ook laatst hoorde dat zij gewrichten inspuit Verward . Dat mag toch alleen een dierenarts vroeg ik me af, of is Rodinde ook dierenarts?

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 16:31

Rodinde is idd ook 'gewoon' dierenarts, en ik heb persoonlijk (nou ja, Pablo dan) uitstekende ervaringen met haar.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:34

Hallo iedereen,

Jullie kunnen me wat met die Rodinde, ze heeft voor mijn paard echt geen steek gedaan, alleen maar een hoop geld opgestreken.

Ze heeft de rug van mijn paard behandeld, terwijl dat helemaal niet nodig was. En ze beweerde dat de heupen van mijn paard ongelijk waren, en dat ze dus nooit krachtig kan worden op de achterhand. NO WAY !!! als er 1 paard soepel en krachtig is in de achterhand dan is het mijn Precious Pyra wel. ( dat hoor ik van vele die er verstand van hebben ).

Het probleem bij mijn paard is dat ze een zenuwtik heeft, waardoor ze op onverwachtse momentem een groffe knik maakt met haar hoofd.

Ik heb al een hoop artsen en fysiotherapeuten en kruidendokters naar haar laten kijken, maar ze kunnen me geen van allen vertellen wat het is.
Maar ze gaan gelukkig niet allemaal zoals Rodinde, onnodig dure behandelingen toedienen.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:14

"Ik ben niet gek, de hele wereld is gek" Frusty Tuurlijk joh, succes ermee.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:52

Rodinde is super!
Ze behandeld momenteel Obsession ook. En inderdaad ze spuit ook gewrichten. Dat mag ze gewoon want ze is ook dierenarts.
Pyra ik denk dat jij nogal een bord voor je kop hebt want Een paard slaat niet zomaar met zn hoofd.
IK ben heel tevreden over haar, ze kijkt goed naar het paard en zegt gewoon eerlijk waar het op staat!
En tja het is niet goedkoop ,maar welke dierenarts is dat wel??

Over AdB weet ik verder weinig maar het irriteert me zo dat iedereen die kerel zo de lucht in prijst! Als een paard niet goed is en door verschillende dierenartsen wordt afgekeurd moet je je daar bij neerleggen en kiezen wat voor het paard het beste is en niet blijven doordokteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 10:16

Pyra, ik denk dat jij maar eens naar AdB toe meot gaan. AdB werpt bijna alles terug op de rijtechnische tekortkomingen van de ruiter [we rijden zelf ons paard kreupel].
Ik denk dat dat wel goed bij jou aansluit Schijnheilig

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:20

Citaat:
Over AdB weet ik verder weinig maar het irriteert me zo dat iedereen die kerel zo de lucht in prijst! Als een paard niet goed is en door verschillende dierenartsen wordt afgekeurd moet je je daar bij neerleggen en kiezen wat voor het paard het beste is en niet blijven doordokteren!


Ik ben blij dat ik dat dus niet heb gedaan he!
Anders lag mijn paard nu bij de slager!!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:01

Mijn paard is gaan knikken met haar hoofd toen ze nog niet eens bereden werd, dus die beschuldigingen richting de amazone gaan in dit geval niet op. Ik heb ook geen bord voor mijn kop hoor obsession. Ik vind gewoon dat als een "arts" niet kan traceren waar de kwaal vandaan komt dat ze dat ook moeten toegeven en niet zomaar vanalles moeten gaan doen met een paard.

Ik heb me er echt wel in verdiept, en baal als een stekker dat mijn paard deze klacht heeft. Ik zag Rodinde als mijn laatste redmiddel, maar ze deed heel erg raar vond ik. Ging mijn paard gelijk verdoven, en begon met die hamers te slaan op haar rug, terwijl ze niet de moeite nam om aan mij te vragen wat de klacht precies was.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:07

By the way, wie heeft er nu een bord voor zijn kop ?? Als je alleen maar de goede dingen wil zien ja, dan heb je een bord voor je kop. Als er een keer negatieve ervaringen met een arts o.i.d. zijn, dan mag dat toch ook gezegd worden ?

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:59

Ik neem toch aan dat ze iig gekeken heeft naar hoe hij liep, op het harde en zo.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:02

Ik denk dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft met bepaalde dierenartsen/fysio's of wat dan ook. Vaak proberen mensen vanalles uit om te weten te komen hoe of wat er nu werkelijk mis (behalve de medische weg). Voor de een werkt de ene methode beter dan de andere.

Een vriendin van mij zweert ook bij Rodinde. Eens in de week is ze hier in de buurt in Beers. Via Rodinde is zij er achter gekomen dat ze jaren lang een verkeerd zadel had en dus hierdoor veel schade had aangericht. Ze heeft het paard los gemaakt, ook met hamers en naalden. Het paard heeft er veel aan gehad. Het is een tuiger, dus zowieso wat stijfjes. Maar als je haar het laatste jaar ziet gaan.... Uiteraard zal dit niet 100% aan Rodinde te danken zijn, maar ook aan de ruiter haar eigen inzet. Toch heeft zij het begin gemaakt waardoor het beter liep..

Maar ja iedereen zijn mening!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:28

Ik ga ook niet ontkennen dat er paarden zijn die echt baat hebben bij de behandelingen. Maar ik vind de manier waarop ze mij en mijn paard heeft behandeld niet correct. Ze heeft er niet genoeg aandacht aan besteed. En als je tegen haar praatte, was het net of je tegen een muur stond te praten. En dat voor dat geld. Ik had er meer van verwacht. Ze vroeg me wat voor een afstammeling mijn merrie was, ik zei Larduc. Mijn merrie is geen makkelijke, en moest een dubbele verdoving hebben, omdat ze niet alles toelaat.( waarschijnlijk omdat ze ook pijn had/heeft ). Het eerste wat Rodinde toen heel denigrerend zei, tegen de mensen die stonden te kijken was : " wat hebben we nu geleerd, absoluut niet met Larduc gaan fokken ". Nou, dat vind ik dus nergens op slaan.
Ik vind het heel erg fijn voor de mensen die er baat bij hebben, maar haar helemaal ophemelen vind ik echt onzin, ze is geen wonderdokter.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:46

Maar ophemelen vind ik nooit een goed idee, net als bij AdB (op het gevaar af die discussie weer te openen). Ik ben zeer tevreden op de manier waarop ze ons en Pablo *LOL* behandeld heeft, toen we 3 maanden later terug kwamen wist ze precies wie hij was en wat de problemen waren.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:02

Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen over mijn Precious Pyra, maar helaas.
Ik hoop dat ik erachter kom wat mijn paard mankeert en dat ik er wat aan kan doen....

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Incroyable en 20 bezoekers