Wat zou jij doen als... je niets meer hebt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Wat zou jij doen als... je niets meer hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 02:51

Naar aanleiding van een televisieprogramma vroeg ik mij af wat jij zou doen als je ineens aan je lot bent overgelaten en zonder familie, echte vrienden, partner, geld en baan op straat zou komen te staan?

*Titel uitgebreider gemaakt op verzoek van Bart
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 04-01-03 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt


stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 05:15

ik zou naar de salvation army gaan.

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 11:21

IK zou eerst een plek gaan zoeken waar je kan slapen, of ga naar het leger des heils ofzo.
Eigenlijk best een moeilijke vraag als je er zo over nadenkt


Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 11:25

Ja moeilijk. Ik denk dat je dat pas kan bedenken als het je gebeurd (wat hopelijk niemand zal gebeuren).

Waarschijnlijk ga je van dag tot dag leven. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat ik de criminaliteit in zou gaan, je weet wel, stelen en inbreken enzo. Ik ben niet zo handje-ophouderig.

Maar vrees niet voor je portomaonaie, voorlopig heb ik nog een fijn dak boven mijn hoofd.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:11

Pff! Daar heb ik nog nooit over nagedacht...
Ik denk dat ik niet zou weten wat ik zou moeten doen. Als je niemand meer hebt om op terug te vallen..
Ik denk dat ik bij Yorghos de nacht zou doorbrengen. Heel veel huilen en dan nadenken hoe het verder moet.

* To Belg, or not to Belg *

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:35

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet snel weten. Wat een moeilijke vraag.
Waarschijnlijk zou ik dan naar het Leger des Heils of zo'n soort centrum gaan; waar je op wordt gevangen. En dan kijken hoe het verder moet.
Ik zou dan ook van dag naar dag leven, jeetje dit is wel moeilijk!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:51

Naar het leger des heils of een aander opvang centrum.
En vervolgens weer op zoek gaan naar een baan.

Iets anders kan ik me zo gauw niet bedenken.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 14:12

Ik zou mezelf in het nekval pakken en eindelijk eens wat goeds gaan doen voor de rest van de wereld. Ik denk dat ik, mits zonder kinderen of dieren, naar een derde wereld land zou toereizen en daar helpen.

Alleen wie geeft zal ontvangen...zo was het toch ooit eens bedoeld?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 14:13

Dees schreef:
Ik zou mezelf in het nekval pakken en eindelijk eens wat goeds gaan doen voor de rest van de wereld. Ik denk dat ik, mits zonder kinderen of dieren, naar een derde wereld land zou toereizen en daar helpen.


En jij bedelt je vliegticket bij elkaar? Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 14:16

Zou je die ticket niet krijgen van die Flying
Doktors en/of Rode Kruis c.s.?
Dacht ik altijd....
Anders zou ik me laten sponsoren door een kerkgenootschap, die zijn erg goedgeefs als het om de samenleving gaat...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 14:37

Ik zou mij Stitch gaan wonen in het Salvation army Tong uitsteken

Nee even sirieus,ik denk dat ik ook maar naar een opvang centrum ga ofzo.Maar ik zou er eerst achter willen komen wáárom ze mij in de steek hebben gelaten.Dan kan ik er aan gaan werken,en mischien mag ik dan terug ofzo Verward

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 14:44

Ik zou mezelf ophangen.
Zonder familie of vrienden ben je nix.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 14:47

In het eerste geval zou ik absoluut niet weten wat ik moet doen..
Ik denk dat ik dan dus op de straat terecht kom als zwerver ofzo..
Want als me zoiets overkomt dan weet ik niet wat ik zou moeten doen Lips are sealed ..
In de tijd dat ik zwerf denk ik waarschijnlijk veel na.. waarom iedereen me in de steek laat etc.
IK zou echt niet weten waar ik naartoe zou moeten Verward



Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 16:09

JolandaVrind schreef:
Ik zou mezelf ophangen.
Zonder familie of vrienden ben je nix.


dat is wel erg heftig he!!!!!!!
je moet altijd proberen om er nog iets
van te maken, en vrienden krijg je vanzelf
wel weer!!
ik denk hier trouwens nog niet over na,
de kans dat zoiets gebeurt is heel erg klein,
en als het gebeurt dan is het maar zo!!
Ik zal wel een beetje positief blijven denken!
groetjes xxara!!

kijk ff in m'n profiel Haha! !!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 17:40

Dit gebeurd mij niet. En als het me wel gebeurd zijn mijn ouders en vrienden gestorven, of heb ik zoiets gruwelijks uitgehaald waardoor ik alles verloren heb. Dan zou ik denk ik ook me polzen doorsnijden ofzo, om zo diep te zinken moet er wel iets verschrikkelijks gebeurd zijn.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 17:44

Ik denk dat ik zo snel mogelijk een baan zou gaan zoeken om mezelf te kunnen onderhouden.

Wat was er dan in dat programma gebeurd als ik vragen mag?

"What we call human nature, is actually human habit.."

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 17:57

Alles kwijtraken? Dat kan niet, want dan ben je dood. Je grootste en kostbaarste bezit is je leven. En het tweede kostbaarste bezit is je verstand. En er zijn weinig dingen die je kunnen overkomen dat je ineens alles kwijt bent. En baan, en geld, en huis, en paard(en).

Ik denk dat een heleboel wel te voorzien is, een heleboel dingen zie je aankomen, en een heleboel dingen kun je sturen...

En in het geval van een totale (kern)oorlog of een atoombom zou ik niet verder willen....

Maar je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt: waar ging dat programma over?

Je suis Charlie.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 18:09

Ik heb afgelopen donderdag het programma "Jong" gezien.
Daar ging het over een Marokkaans meisje dat uitgehuwelijkt werd.
Op 19-jarige leeftijd werd ze naar NL gehaald en moest ze van de een op de andere dag gaan samenleven als man en vrouw (!) met haar neef. Daar was ze aan uitgehuwelijkt. Hij mishandelde haar geestelijk en lichamelijk. Op een dag heeft ze haar paspoort kunnen bemachtigen en is gevlucht naar een opvanghuis. Ze was nauwelijks de Nederlandse taal machtig.
Daar moet je toch heel veel lef en wilskracht voor hebben om dat te kunnen overleven! Ik neem echt mijn petje af voor die meid! En haar man en familie mag van mij .......... (vul zelf maar in Lips are sealed )
Dus het is wel degelijk mogelijk dat je in een situatie terecht komt dat je echt alles kwijt bent.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 18:56

Als ik alles kwijt zou zijn, dan zou ik bij een instantie aankloppen. Want om te kunnen werken heb je een bankrekening nodig, bijna geen enkel bedrijf keert nog handje contantje uit. Voor een bankrekening heb je een vaste verblijfsplaats nodig. Dus.. je neemt een vast postadres bij iemand/een instantie. Dan kan je werk zoeken, werken, slapen voor ongeveer 6 euro bij de kerk of het leger des heils. Zo zou ik mezelf terugvechten!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:31

Xara"]
[quote="JolandaVrind schreef:
Ik zou mezelf ophangen.
Zonder familie of vrienden ben je nix.


dat is wel erg heftig he!!!!!!!
je moet altijd proberen om er nog iets
van te maken, en vrienden krijg je vanzelf
wel weer!!
ik denk hier trouwens nog niet over na,
de kans dat zoiets gebeurt is heel erg klein,
en als het gebeurt dan is het maar zo!!
Ik zal wel een beetje positief blijven denken!
groetjes xxara!!
[/quote]

Dat valt wel mee!
Je hebt toch nix te verliezen.
Tja dat is wel zo van die vrienden, maar als je die nou niet hebt.
Doei,
Jo

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:48

Snel nieuwe vriendje's maken Lachen

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:51

rijke vriendjes lyd?

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:55

'Dit gebeurt mij niet' is het kortzichtigste dat ik ooit gehoord (gelezen) heb! Sorry, maar ik kan het niet anders formuleren, that's the way it is.
Ik heb inmiddels herhaaldelijk situaties meegemaakt (bij anderen én bij mezelf) waar ik aan gezien heb dat het heel reëel is dat zoiets gebeurt.
Wat ik zou doen? Ik heb een hekel aan Leger des Heils etc. Ben niet zo gelovig. Ik ken echter iemand (dit gebeurde voor mijn ogen en ook ik had hier mijn aandeel in, niet negatief overigens) die van de ene op de andere dag niet meer naar huis wilde. Eigen keus, tuurlijk, maar zeg dat maar eens tegen een puber van 17 die liever geen ouders meer heeft. In de vrieskou een nacht (of meerdere, dat weet ik niet) in het bos op een bankje geslapen. Te trots om hulp te zoeken 's avonds laat. Te trots om met hangende pootjes terug te gaan. Uiteindelijk tijdelijk opgevangen bij 'n vriendje, maar ook daar vriendelijk doch dringend verzocht het pand te verlaten op den duur. Na een paar weken (die NIET leuk waren overigens) in een jeugdopvang in Utrecht terecht gekomen, en daar begón de ellende pas! Psychiaters voor alle naasten (familie, vrienden), echt om gék van te worden. Daarna van die rapporten, familie deugde niet, had niet genoeg vrij gelaten, was te dit of te dat. En 'patiënt' zelf moest maar weggestopt worden of iets dergelijks. Het geluk in dit hele trieste verhaal was dat de ouders uiteindelijk de puber wisten te overtuigen van het feit dat dit nog erger was dan nog een paar maandjes (inmiddels waren er al máánden verstreken, opvang was officieel voor 6-8 weken, puber zat er al 6 maanden!) thuis te komen en dan daarna naar de andere kant van de wereld te verhuizen. Makkelijk is het niet geworden, direct na het examen 't huis uit. Inmiddels is er toch wel een goede band met de ouders, maar die is van héél ver gekomen!
En dan heb ik zelf nog regelmatig buitenshuis gezeten om diverse redenen. Je kunt zeggen dat het puberale in mij er ook wel toe heeft bijgedragen dat het harder explodeerde, maar feit is dat ik tot het randje ben gegaan. Ik kan maar één ding zeggen: dat is absoluut niet aan te bevelen. Er zijn miljoenen wegen die naar Rome leiden en het is het gewoon niet wáárd om op te geven. Helemaal niet als je je gezondheid en je gezonde verstand nog hebt.
Wat ik zou doen? Er voor zorgen dat ik mijn spaarcentjes over heb. Als ik niets meer heb om op terug te vallen zou ik nog te trots zijn om in de goot te gaan liggen. Ik blijf altijd vertrouwen op mijn eigen ik en dat ik het kán, want waar een wil is is een weg!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:03

stitch schreef:
rijke vriendjes lyd?


Jij snapt um Tong uitsteken Met een zwembad natuurlijk Schijnheilig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:09

Ik zou diep in het bos een hut bouwen en de beste stroper van de Veluwe worden.
Het wild zou ik aan restaurants verkopen zodat ik ook eens wat anders zou kunnen eten als wild.
Ook zou ik zorgen dat ik snel een paar (lange)honden had om te helpen jagen en met te beschermen tegen de kou en indringers.
Kleding is er genoeg te vinden in het bos, dat vind ik nu ook al regelmatig alleen draag ik het nu niet maar laat het gewoon liggen of gooi het in de vuilnisbak.
Misschien zou ik zelfs als een moderne struikrover fietsende toeristen kunnen overvallen, omdat ik dan toch arm ben mag ik het zelf houden ipv het te delen met de armen

Eigenlijk helemaal nog niet zo´n slecht plan Extreme duivel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, YandexBot en 133 bezoekers