Dementie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Dementie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 21:55

Kunnen paarden dement worden?
Hoe zou je dat kunnen merken?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:57

hmmmmmmmmmmmmmmmmm, ik zou het niet weten, ik heb nog noit een dement paard meegemaakt

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:18

Of het echt kan weet ik niet, maar het zou me niks verbazen... Ik weet wel dat onze hond er wel last van heeft, dus waarom paarden niet (misschien omdat ze minder hersens hebben ofzo??)

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

reina

Berichten: 637
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:09

Ik meen de laatste tijd te merken dat mijn oude Bono dement aan het worden is. Gelukkig lijkt het bij hem alleen positieve gevolgen te hebben, in plaats van de angst die ik ooit bij een bejaard omaatje zag.
Hij vergeet soms echt dingen, wat tot zeer grappige situaties leidt..
Hij staat rustig te eten en ineens ziet hij dat zijn box open staat (die staat ALTIJD open, red.) en helemaal in zijn nopjes besluit hij te "ontsnappen". Buiten gaat hij een beetje grazen, tot hij besluit dat hij naar stal wil, om te drinken. Komt hij daar aan, ziet hij tot zijn grote verbazing dat er nog biks in zijn voerbak ligt en met een blik van "heb ik even mazzel dat ik net hier ben" begint hij te eten.
Ook met rijden merk ik soms, dat hij heel even vergeet dat er iemand op zijn rug zit, dan loopt hij ineens richting stal en zodra je dan been geeft of je stem verheft, schrikt hij even op en doet weer braaf wat je zegt..
Verder herkent hij mij nog wel gewoon en is hij heel happy! Haha!
Dus volgens mij kan het inderdaad..


Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:06

Hoe je ziet al een paard dement is?
Dan loopt ie met een stok en een brilletje Haha! Knipoog
(zie je het al voor je? een stokpaard *LOL*)
Doei,
[naam]

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 06:31

reina schreef:
(die staat ALTIJD open, red.)


geweldig, ben jij de redactie?

reina

Berichten: 637
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 14:52

Ja ik ben die redactie Haha!
Maar het leek me voor het verhaal nogal essentieel om te weten dat mijn oude man ALTIJD zijn box in of uit mag.. (Al hebben we wel enige discussie gehad over het verbod om in de moestuin te komen.. Knipoog , maar nu heeft hij het door hoor..)

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 16:33

reina schreef:
Al hebben we wel enige discussie gehad over het verbod om in de moestuin te komen.. Knipoog , maar nu heeft hij het door hoor..


Dan maar hopen dat hij dat niet vergeet Haha!

Maar ik ben het nooit zo tegengekomen een dement paard. Ik denk dat ze daar meestal niet oud genoeg voor worden. Mensen gingen vroeger ook eerder dood voordat ze dement worden. Misschien komt het nog bij paarden, als er meer echte oude paarden komen.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

reina

Berichten: 637
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 01:15

Mijn oude Bono is dan ook al (ong.) 38!! En het is echt iets van het laatste half jaar...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:36

ik geloof wel dat het kan, alles takelt toch af he, net als bij mensen. goed dat het voor bono (voorlopig) enkel positieve gevolgen heeft!

Enya - Daya :-)

reina

Berichten: 637
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:09

Ja ik moet ook zeggen dat ik in het begin erg schrok van zijn "dementie". Nu is het allemaal nog erg grappig en blijft hij er zelf ook goed onder. Maar toch ben ik bang voor de dag, dat hij vergeet te drinken, of angstig wordt omdat hij ineens zijn eigen stal niet meer herkent. Als het zover zou komen, zal ik toch moeten besluiten hem in te laten slapen, maar voorlopig is het nog lang niet zover!! Volgens mij heeft Bono besloten minstens 50 te worden.. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pieneappel, Shenavallie en 23 bezoekers