omg Arnhem/Ede + Dutchtone?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

omg Arnhem/Ede + Dutchtone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 01:07

Zijn er mensen uit de buurt van Arnhem/Ede/Lunteren/Barneveld die een Dutchtone abonnement hebben? En wat zijn jullie ervaringen hiermee? Dutchtone is gewoon keihard stukken goedkoper, maar juist het stuk bij Arnhem op de veluwe blijkt op hun kaart voor een deel uit de dekking te vallen...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:56

In arnhem is het goed op een gedeelte bos na dan.
Collega van mij woont in ede en die heb ik ook niet horen klagen.
Wat in arnhem nog erg vervelend is is inderdaad het stukje aan de rand.
Er wordt aan gewerkt maar het is niet overal helemaal goed.
Bijv.
Bij manege de waterberg (schelmseweg) kan ik al bellen, eerder dit jaar ben ik daar wezen bowlen (overkant van de weg daar) en geen bereik!

Het beste kun je gewoon even de klantenservice bellen met de exacte postcode(s) waar je informatie over wilt.
Ze kunnen namelijk niet alleen zien waar er dekking is maar ook wanneer er masten bijkomen dus altijd handig!

Ik gebruik mijn abonnement in arnhem altijd zonder problemen maar ik ga eigenlijk nooit de kant van ede/lunteren op.
Het is mij zo niet bekend dat dit een probleemgebied zou zijn, maar ja midden op de veluwe in het bos wandelen wordt misschien wel een probleem??

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:47

Ik heb dutchtone en woon in Ede! Ik heb echt mega goed bereik, ben dus erg tevreden.
Wat me opvalt, en dat is voor jou wel van belang denk ik Knipoog is dat ik op mn werk ( nieuwe heuvel lunteren) eigenlijk redelijk slecht bereik heb!
Maar dat is de enige plek wat ik zo kan verzinnen waar mn bereik beroerd is.
Als je meer wil weten kun je me altijd pben

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:20

Hihi Roy heeft daar in de buurt ook vaak probs. En laat ik daar nou net gaan wonen... Tong uitsteken

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:28

Ik heb een Dutchtone van het werk gekregen!! Nou een ramp vind ik. Je kan het beter Flutchtone noemen. Ik woon in Drenthe en er zijn best veel plekken waar ik weinig of geen bereik heb. Ook tijdens het bellen klagen mensen over de helderheid.

Nou succes met je keuze, Ik ben zelf nog al gek van KPN

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:32

brrr KPN nee, dat is mij niet bevallen. Hier in de buurt (militaire bases) nauwelijks bereik, en bovendien was het allemaal neit zo klantvriendelijk
Nu met Vodafone wel bereik, en dan hoef je dus ook niet te bellen met de vraag waarom je geen bereik hebt. Vrijwel overal bereik en het wordt goed opgevangen door andere netwerken in bijv. buitenland.
Overigens in toeristendorp Lage Vuursche had ik ook geen bereik, en dan maar proberen uit te vinden of je nu wel of niet geslaagd bent, dat waren een paar spannende minuten. Op zich wel naar dat je midden in het bos echt nauwelijks bereik hebt, je zal maar van je paard liggen....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 15:36

Ja maar idd waar Ilona gaat wonen, is niet midden in de stad. Af en toe heb ik er met KPN ook slecht bereik maar ik weet dus niet of het met Dutchtone beter/erger is..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:42

Ik heb er met KPN ALTIJD bereik, weet niet hoe jij dat dan doet?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:55

Kan ook wel eens liggen aan de telefoon die je hebt.
Klinkt raar, maar vroeger (hoor mij nou Knipoog ) had je veel telefoons met een antenne. Nu heb je al die kleine leuke dingetjes zonder antenne.

Mijn collega en ik hebben op dezelfde plaats wel eens 2 verschillende telefoons (1 met en 1 zonder antenne) naast elkaar gehouden. En het bleek toch wel dat degene met antenne meer 'streepjes' bereik had!

Trouwens.......... D* geeft nu netwerkgarantie, dus waarom niet daarvoor kiezen? Moet dus wel goed zijn Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 15:59

Dimple, zonder of met antenne maakt tegenwoordig niets meer uit... die dingen zijn echt zo ver versterkt dat als er een signaal is dat voor hun bedoelt is, dat ze het echt wel uit de lucht kunnen halen. Alleen er zijn meer zendpalen voor abo houders dan voor prepay houders... en dat verklaart ook waarom jouw foon wel bereik heeft met KPN en die van mij niet Ilona...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:31

Is dat zo dan?? Zit er verschil tussen prepaid en abo masten?

(ik ben echt wel erg, want ik werk dus ook bij D*, maar niet op de mobiele afdeling zeg maar Haha! Verklaart meteen een boel Knipoog )

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 17:35

Tuurlijk, Ben prepay sucks nog in de meeste gebieden, terwijl ben abo heel goed bereik heeft. Omdat ze voor abohouders gebruik maken van masten van Vodafone.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:38

Ben Prepay Sucks niet, altijd prima bereik, (soms beter dan KPN)

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:40

Ik vind het wel lachen om te lezen. Iedereen heeft zo zijn voorkeur. Ik vraag me af of we het daar ooit wel eens over eens worden Haha!

Ik ben tevreden met mijn abo van D*. Heb overal bereik (behalve dus op dat stuk hei bij Arnhem Boos! ) maar goed, daar wordt aan gewerkt.
Kan mijn eigen werkgever niet afzeiken of wel?? ALhoewel........... soms Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 17:52

Sundancer schreef:
Ben Prepay Sucks niet, altijd prima bereik, (soms beter dan KPN)


Ben prepay komt als slechste uit de testen van de consumentenbond met op heel veel plaatsen nauwelijks/geen bereik. De testen liegen er niet om Tony.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:29

Ik had nooit problemen met mijn KPN prepaid, die was zeker net zo goed als mijn abonnement. Zelfs op de Waddenzee had ik volop bereik.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:40

Dutchtone is echt slecht, vaak geen bereik! Kan je beter Vodafone of KPN nemen

[edit]typo[/edit]

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:30

Er is geen verschil tussen prepaid en postpaidmasten hoor!
Wel is er een verschil in frequentie tussen de masten van kpn en vodafone en de overige providers.
Kpn en vodafone zitten op het 900 netwerk en de overige providers op het 1800 netwerk en dan heb je meer masten nodig omdat deze masten een minder bereik hebben.
Voor de geluidskwaliteit is de hogere frequentie beter!
Alleen je hebt dus meer masten nodig om hetzelfde bereik te bieden!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 22:36

hmm erg vaag dan dat ik minder bereik heb dan een abo van KPN. Als Ilona en ik soms op de zelfde plaatsen zijn heeft zij vol bereik en ik niets Verward

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:42

Dimple schreef:
Trouwens.......... D* geeft nu netwerkgarantie, dus waarom niet daarvoor kiezen? Moet dus wel goed zijn Haha!


Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Als bij mij het bereik wegvalt, dan kan ik niet eens terug bellen binnen een minuut, want dan heb ik nog geen bereik!!! En dan heb je niets aan die garantie.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:39

Jullie begrijpen het verkeerd!
De netwerkgarantie garandeert niet dat je op alle plaatsen bereik hebt!
Nee het garandeert dat je op plekken waar je zeker dekking hebt, het gesprek niet zomaar zal wegvallen.
Gebeurd dit toch en je belt binnen vijf minuten (dus niet 1 minuut zoals hierboven wordt gezegd) hetzelfde nummer terug dan krijg je tot 1 minuut van dat gesprek vergoed.
Het is dus geen dienst om iedere centimeter waar je geen bereik hebt te vergoeden.
Er zijn plaatsen waar nooit dekking zal komen (midden op de veluwe bijvoorbeeld) reden daarvoor is dat er gewoon geen masten geplaatst mogen worden.
Kpn en vodafone hebben het voordeel dat hun masten een bereik hebben van zo'n 30km en die van de rest maar tot zo'n 15 km.
Dus dan kun je in theorie een gebied waar geen masten mogen worden geplaatst beter dekken.

Netwerkgarantie garandeerd dus dat het netwerk van goede kwaliteit is en niet dat je overal dekking hebt.
Sypheron ik heb geen idee hoe het kan dat je met je prepaid minder bereik hebt?
Misschien dat het bij kpn anders is maar dat lijkt me stug.
Wat natuurlijk wel mogelijk is, is dat het bij een drukke lijn een postpaidklant (met abo dus) voorrang is op een mast. Dus dat jij met je prepaid als het druk is op een verdere mast inbelt.
Maar ja dit zou dan dus niet altijd moeten zijn.

Ik bel zelf in ieder geval met dutchtone en ik heb vrijwel nergens problemen gehad!
Alleen dan het gedeelte wat Dimple ook al noemde en dat is bekend.
Zijn al een aantal masten gepland in dat gebied voor het komende jaar dus hopelijk helpt dat.
Overigens is er afgelopen zomer een mailing uitgegaan naar onze klanten om te vragen om ons te bellen als ze ergens problemen hadden!
Nou veel reactie was er eigenlijk niet op, wel veel mensen die het positief vonden dat we deze brief verstuurd hadden!
Deze maand is overigens eindelijk de uitspraak van de consumentenbond over welke klantenservice het beste is!
We hebben nog steeds goede hoop dat dutchtone bovenaan staat.
Onderzoek naar het winkelpersoneel heeft al uitgewezen dat de dutchtoneshops het deskundigste en behulpzaamste personeel hadden. *trots*

Waar je ook voor kiest laat je gewoon van tevoren goed informeren over hoe en wat!
Als je specifieke plaatsen wilt weten dan pb mij de postcodes maar dan kijk ik het zondag wel even na op het werk. Kan heel gedetailleerd zien hoeveel masten ergens staan, welke kant ze opseinen als het ware en ook wanneer er eventueel nog een mast bijgeplaatst wordt.
Dus je zegt het maar!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 00:47

hmmm ik heb nog nooit gehad dat een gesprek waar genoeg bereik is wegvalt Verward Lijkt mij vrij nutteloze garantie dan Verward Maargoed. Ik ben er nog even goed over na aan het denken, want ik moet wel zeker weten dat ik in die regio genoeg bereik heb.. Is het bij Dutchtone trouwens zo dat als ik 40 euro in de maand betaal, dat ik dan ook maar 40 euro 'beltegoed' krijg en niet meer belminuten dan je normaal kwijt bent?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 01:24

Daarom wordt er ook geadverteerd met het volgende (op billboard e.d.):
Dutchtone introduceert een service waar u waarschijnlijk nooit gebruik van zult maken Knipoog Snap je hem??

Als je een €40 abonnement neemt dan heb je €40 om te verbruiken, dit kan dus bellen, sms'en, wappen, bellen in het buitenland of whatever zijn.
Je betaalt, 10ct naar vaste nummers, 10 ct naar mobiele nummers van dutchtone, 10ct om te wappen, 10 ct naar voicemail en 20 ct naar mobiele nummers van andere providers.
Een sms'je versturen kost 22ct.
Je kunt tot de 40 euro dus bellen/sms'en zonder extra kosten te maken, ben je over de 40 euro heen dan bel/sms je gewoon verder voor hetzelfde tarief alleen dan krijg je dit apart op je factuur te zien als gebruikskosten.
Houd je wat over dan krijg je dit ook op je factuur te zien als overgebleven belbundel en dit neem je dus mee naar volgende maand.
Dit meenemen is onbeperkt en dus niet zoals bij andere providers maximaal 1mnd.

Je betaald dus alleen je eigen belbundel. Niet apart een bedrag voor abonnementskosten.
Je vaste kosten zijn de belbundel die je elke maand inkoopt.
Dus eigenlijk werkt het hetzelfde als bij een prepaid alleen je betaalt wel maandelijks een vast bedrag.
Stel dat je een €40 abonnement afsluit en je komt er na een half jaar achter dat je voor veel minder belt, dan hebben we ook de bestfit service.
Dit is ook een nieuwe dienst.
Het houd in dat je na een half jaar de klantenservice kunt bellen voor een advies over je belbundel.
De computer rekent dan uit wat het gemiddelde verbruik in de afgelopen 3 mnd is geweest en met welk abonnement dit het goedkoopste was geweest (dus ook rekening houdend met de hogere tarieven van een lagere belbundel).
Komt hier dan uit dat je bijv. het beste een €15 abonnement had kunnen hebben dan mag je kosteloos overstappen naar deze vorm.
Dus niet zoals vroeger dat je binnen de contractstermijn niet omlaag kunt zonder een boete te betalen.
Omhoog kan natuurlijk altijd.

Qua service heeft dutchtone vrij veel voordelen tov andere providers.
Veel diensten zijn bij ons gratis en kosten bij een andere providers wel een hoop geld.
Extreemste voorbeelden die ik zo uit mijn hoofd weet zijn:
Pukcode opvragen: bij enkele providers een kleine bijdrage (varierend tussen de 5 en 15 euro) bij dutchtone is dit gratis, bij de kpn is het zelfs helemaal niet mogelijk want dan moet je gewoon een nieuwe simkaart aanvragen!
Nummer wijzigen: bij dutchtone 10 euro bij ben 112,50!!!!
Eerlijkheidhalve moet ik zeggen dat ik geloof dat dit bij kpn gratis is maar dat weet ik zo niet zeker.
Je moet gewoon goed bedenken wat je wilt.
Wil je de goedkoopste provider dan moet je waarschijnlijk op dit moment bij O2 zijn.
Wil je daarnaast ook nog eens een goede service dan kom je weer bij de duurdere providers terecht.

Wat voor de 1 een voordeel is is voor de ander niet van belang.
Voor mij is het meenemen van de belbundel een zeer groot voordeel maar een ander maakt het niet uit omdat ze nooit wat over houden.
Voor mij is het ook heel belangrijk dat ik gratis een gespecificeerde rekening kan krijgen.
En wat ik ook heel fijn vind is de rekeninginfoservice (kun je altijd opvragen hoeveel je van de bundel hebt verbruikt enz) en de daarbijbehorende budgetservice.
Bij de budgetservice krijg je een sms'je op het moment dat je bundel op is en als je dat wilt nog een tweede sms'je bij een bepaald bedrag erboven (bedrag kun je zelf kiezen).

Zo kan ik de kosten altijd in de hand houden.
En voor mij is het ook altijd van belang dat een klantenservice goed bereikbaar is en dat je ook echt geholpen wordt en niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd (zo was het vroeger helaas wel op de klantenservice van dutchtone nu gelukkig niet meer).

Nou veel succes in dit oerwoud van mobiele operators Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 01:30

Kaj! je maakt het me er niet makkelijker op. Ik had in mijn achterhoofd deze actie van jullie: http://www.retrogaming.nl/bestelform.html en dan met 30 of 40 euro. Maar ik kom er nu achter dat de Sony Ericsson T300 ook wel erg gaaf is Haha! die kost bij jullie 9,99 bij een 40 euro allin en 49,99 bij een 30 euro allin... maargoed aansluitkosten bij dutchtone zijn toch 52,50 ofzoiets ook he?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 01:39

Hihihi, gemeen ben ik hè?!!
Ik zal er even bij vertellen dat ik op de afdeling werk waar we klanten verlengingen en nieuwe abonnementen verkopen dus ik kan alle voordelen wel dromen!
Maar even serieus ik zou het echt niet aanraden als ik er zelf niet achter stond.
Ik heb zelf nu anderhalf jaar een dutchtone abonnement en nog nooit problemen gehad. Ik heb zellfs voor mijn moeder afgelopen jaar een abonnement afgesloten Haha!

Maar die aanbieding van de motorola T720 is niet gek hoor!
Heb vandaag nog iemand hetzelfde toestel aangeboden icm een €30 abonnement voor 2 jaar!
Dus gratis bij 1 jaar en dan ook nog gratis sms'jes is zeer aantrekkelijk!
De T300 heb ik nog niets van gehoord bij ons.
Het kan dus of zijn dat we deze later krijgen maar het kan ook zijn dat hij niet door de test heen is gekomen.
Alle toestellen die we vanuit dutchtone zelf leveren dus bij verlengingen bijv. worden eerst getest.
We hebben er natuurlijk niets aan als iemand voor 1 of 2 jaar verlengd met een toestel en dat hij een half jaar later belt dat zijn toestel kapot is.
Vandaar dat ze eerst getest worden.
De nokia 7210 is er bij ons niet doorgekomen for example.
De luidspreker was erg slecht dus wij bieden het toestel niet aan tot nokia met een verbeterde versie komt.
De motorola T720 is dus wel door de test gekomen dus moet goed zijn!
Wordt bij ons ook gprs ondersteund (dutchtone extended) dus je kunt er leuke dingen mee!

Als je een abo bij dutchtone zou afsluiten kun je me natuurlijk altijd pb'en als je meer wilt weten!
Zit wel niet meer op de klantenservice maar nog wel dicht bij het vuur Knipoog