Mededeling: Pony's tussen de paarden en foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Mededeling: Pony's tussen de paarden en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 20:28

Er staan verschillende pony's tussen de bokt paard verkiezing, willen jullie daar even naar kijken??? Voornamelijkl haflingers, Haflingers zijn PONY'S

Bij tinkers bepaald in principe de schofthoogte of het een paard of een pony is, de keuze laat ik dan ook bij de eigenaar/verzorgzorger of ze bij pony's of paarden geplaatst worden.

Dan zijn er ook mensen die meer dan 1 foto in hun nominatie hebben. Dit is NIET de bedoeling. Per paard/pony is 1 foto toegestaan. Verander dit even aub. Ik wil het zo eerlijk mogelijk houden, en mensen die dus meerdere foto's hebben staan, dingen NIET mee naar de titel.

Ook kan er nog NIET gestemd worden, ook hier even naar kijken dus


is lezen nu echt zo moeilijk???

Greetz stef

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:34

Ook staan er paarden tussen de pony's viel mij op. Onder andere enkele arabieren, dat zijn PAARDEN!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:37

Franca schreef:
Ook staan er paarden tussen de pony's viel mij op. Onder andere enkele arabieren, dat zijn PAARDEN!


Maar een pony die geen 100% arabier is hoort toch wel weer tussen de pony's toch? Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:40

uhm, ja dat geloof ik wel, want dan is het een NRPS-je, toch? Maar die zijn weer paard vanaf stokmaat 1.47 toch?

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:45

Franca schreef:
uhm, ja dat geloof ik wel, want dan is het een NRPS-je, toch? Maar die zijn weer paard vanaf stokmaat 1.47 toch?


Is ieder paard met arabisch bloed automatisch een NRPS? ik heb hier ook echt helemaal geen kaas van gegeten Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:49

Hai stef!

Ik heb dus niet echt mooie foto's nog.
Ik heb dus een rijfoto geplaats, maar ook 1 van der koppie.
Dit om haar ook een beetje goed te laten zien.
Mag dit.
anders moet ik nieuwe foto's gaan maken Verward

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:32

Ik ga (als ik een mooie foto heb) shalan nomineren. Dat is een arabier van 1.47. Ik neem aan dat ik die toch bij de pony's kan zetten!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:34

Een Haflinger is toch een paard???

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:40

neej een pony.
Een shetlander is toch ook geen paard Tong uitsteken

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:49

is het niet makkelijker vanaf een bepaalde stokmaat een paard en daaronder als pony? in de boekjes staat vaak wel dat een Haflinger een paard is, maar ik vind het toch echt een pony!(zelfde voor Arabjes van 1.45m)
en de e-ponys dan?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:53

ik zou gewoon doen vanaf 1.57 behoort het gewoon tot de paarden zoals gewoonlijk.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:29

Ja, maar arabs zijn vaak kleiner dan 1.57 en zijn toch echt wel paarden!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:44

Dit geld ook voor Lipizzaner. Je zegt toch ook Lipizzaner paarden en niet Lipizzaner pony's. Mijn lipi is 1.54 maar dus echt wel een paard!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 00:03

Haflingers zijn PONY'S, geen idee in welk boek staat dat het paarden zijn, maat het zijn pony's. Het is wel weer fjorden PAARD, maarja...
Parouscha, 1 foto, simpel

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:10

arabieren, lippizaners, haflingers, fjorden en tinkers vind ik eigenlijk allemaal paarden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 00:45

kan best wezen, maar een haflinger is toch echt een pony

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:51

Nou maakt het me niet uit waar de foto's geplaatst worden, maar ik krijg graag mijn gelijk Knipoog

Citaat:
Het Haflingerpaard
De historie van de Haflinger gaat terug naar het jaar 1874, toen het huidige Haflingerras is gegrondvest. Van voor die tijd is bekend dat in het vroegere Oostenrijks Tirol werd gewerkt met een klein bergpaard. Doortrekkende ruiters hebben Arabisch bloed ingebracht waardoor het ras adellijke kenmerken kreeg. De combinatie van de Arabische hengst El Bedavi XXII met een "Tiroler Landesstute" bracht een hengstveulen voort genaamd Folie 249.

Het staatshengstendepot van Stadl-Paura kocht hem als vierjarige hengst waarvan alle Haflingerpaarden de trotse nakomelingen zijn.


bron: http://www.kvth.nl/haflinger.htm

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 01:16

Ik dacht dat je twee soorten Haffies had: de 'gewone' haf en de Tirolerhaf.
DE Tilrolerhaf is een paard en de 'gewone' haf een pony. Haflingers zijn dus oorspronkelijk paarden, maar de huidige 'gewone' haflingers szijn pony's. In ieder geval, dat dacht ik.

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 01:34

Citaat:
Schijnheilig

Haflinger
Soort: pony
Herkomst: Tirol (Oostenrijk)

Over de Haflinger
De Haflinger komt uit Tirol in Oostenrijk en lijkt op het Avelignese ras, zijn broertje uit Italië. Voor de Eerste Wereldoorlog werd de Haflinger ook in Italië gefokt. De Haflingers, die tegenwoordig in Oostenrijk gefokt worden, dragen het brandmerk van een Edelweissbloem met in het midden de letter H. Zij worden als gevolg daarvan soms Edelweiss Pony's genoemd. De Oostenrijkse stoeterij ligt in het dorpje Hafling in de Etschlandse Bergen in Oostenrijk. Omdat deze bergponyopgroeit op de hooggelegen bergweiden in de Alpen, is het dier in zijn element op steile berghellingen. De Haflinger wordt daar dan ook gebruikt als lastpony. Maar hij wordt ook gebruikt als werkpony, in de bosbouw en op het land, voor het verrichten van lichte taken. Terwijl Oostenrijkse boeren wel merries mogen houden, zijn de hengsten daarentegen in het bezit van de Oostenrijkse overheid. Ze worden gebruikt in de stoeterijen. Alleen de allerbeste hengsten mogen gefokt worden, waardoor het ras zijn kwaliteit behoudt en zuiver blijft. De Haflinger staat bekend om zijn kracht, die groot is in verhouding tot zijn maat. De Haflinger is bovendien erg lief van karakter.


(bron: www.paardentrefpunt.nl)

ik zeg Pony Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 01:56

ik zeg ook pony, omdat die de bouwvan een pony heeft Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:12

Tjonge jonge, ik heb een paar jaar een haflinger gehad en neem nou maar van mij aan het het pony's zijn... Clown
Hoe komt iedereen er trouwens zo plotsling op dat ze paarden zouden zijn, een haflinger heeft (op een paar uitzonderingen na)überhaupt nooit een paardenstokmaat?!

Zelfde geldt voor fjorden, ze mogen misschien 'fjordenpaarden' genoemd worden, maar ze vallen toch echt allemaal gewoon in de ponymaat. Dus zijn het pony's Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:16

Juist grassie, helemaal mee eens.
Het paarden topic is voor alles boven de 1.60, ponys daaronder.
Ongeacht ras.

Zou een arabier of haflinger een paard zijn, waarom mogen ze dan met de ponyclub meerijden?
Dat mag met een paard echt niet.
Dus heel simpel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:46

Met uitsluiting van de Friezen,
de onze zijn allemaal rond de 1.55 en ik meen dat Jaike van Barb ook rond die stokmaat zit.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:10

en kleine KWPN'ers dan? dat vind ik toch ook echt paarden!
en zowiezo hebben Haffies ook het ondeugende ponykarakter Lachen

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:32

Ik vind een haflinger ook een pony, je zegt ook: het fjordenpaard.
Het is toch ook paardrijden.. terwijl er zat mensen zijn die op een pony-rijden..
Een haflinger is dus gewoon een pony volgens mij Knipoog

Dus ik ben het met grassie eens Haha!