Pech op de boerderij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Pech op de boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 19:05

Bij ons kan het nooit eens gewoon of normaal gaan:D
Gisterochtend werd er door mijn vader ontdekt dat we ineens een binnenzwembad hebben okee maar 15 cm maar toch das wel genoeg voor een flink peuterbad.
Wel zonde dat we nu geen kelder meer hebben maarja je kan niet alles hebben...

Vanmiddag regende het net zoals de afgelopen dagen zo ongeveer de hele dag.De hoeveelheid water kon het dak van de koeienschuur niet meer aan zodat de halve schuur vanmiddag is ingestort.
Gelukje voor ons dat was de schuur die toch weggebroken zou worden alleen iets sneller dus dan de planning was dus helaas maarten er blijft niet veel sloopwerk meer over zo Knipoog

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:08

Hahahaha lol *LOL* Ik zie het al helemaal voor me... Ach in die stal regende het binnen zowiezo al harder dan buiten Knipoog

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:09

tjee, dat is niet zo mooi.
Kelders blijven zoiezo een probleem natuurlijk. Kunnen jullie er wel wat aan doen?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:09

verschrikkelijk niet, dat weer!!! bij ons lopen de kennels van de honden bijna onder, een van de paardenboxen lekt (van boven af) gelukkig aan de kant van de muur en loopt het water ook langs de muur weg, zodat niet de hele box nat wordt!
Maar balen joh, 15 cm is niet genoeg om in te zwemmen Haha!
Nee, zonder geintjes, wel balen zoveel water, nu hopen dat het eerst droog wordt voordat het gaat vriezen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:10

Nadeel is dan wel, als de boel instort, dat het sloopwerk wat moeilijker en gevaarlijker wordt. En ik weet niet of jullie delen van de schuur nog een keertje wilden gebruiken?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 19:19

nee van die schuur niet was toch al niet veel meer hoormaarja die schuur zat tussen de paardenboxen en de binnebak in en dat was open nu dus helemaal en moet eerst 1 van de muren dus dichtgemetseld worden voor de paarden overkunnen en dat is wel minder want nu duurt het wat langer ben ik bang.

Voor die kelder moeten we nog even kijken wat we doen de buren hadden hetzelfde probleem maar hebben 'm kunnen afkitten hadden ze het over Verward

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:59

Oh oh echt iets voor onze Nimber! Maar succes met de verbouwing! En dat het een mooi paleisje voor je mag worden. En voor je paardjes natuurlijk Knipoog

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:00

Hm das wel mooi balen als t nou allemaal wat langer gaat duren.... Achjoh een binnenzwembad staat wel chique natuurlijk he Knipoog mazzel met 15 cm water is dat je het nog kunt verwarmen ook Tong uitsteken Maar ondertussen zitten jullie nu wel met de troep das weer minder

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:39

Wij hebben ook zo'n binnenzwembad (buitenzwembad trouwens ook, zie topic op algemeen) in de kelder. Bij ons komt het bij het raam naar binnen, dat wordt weer kitten inderdaad maar dat gaat nu niet.
Toen we hier net woonden waren we zo slim geweest om kastjes in de kelder op te hangen. Die gaten waren natuurlijk geweldige hoosgaten toen het water hoog stond, slimme actie Scheve mond

Welkom in het buitengebied Nimber Haha!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:49

Oooh wat jammer zeg. Maar je moest toch verbouwen dus dan nog maar eens de handen uit de mouwen steken. Hopelijk zit de rest van de verbouwing wel mee.
Veel plezier in bathmen zal je vast bevallen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:31

Een kelder afkitten? Lijkt me vaag... *LOL* Maar goed, ook daar is wel een oplossing voor te vinden. Er is vaak een voordeel bij een nadeel Kim, dan mag het wel wat langer duren, vaak wordt er dan net even iets extra's aan gedaan om het meteen goed te doen *LOL*. Is bij ons wel altijd zo... Eindresultaat is dan altijd mooier!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:57

He bah, nu al pech. Maar ja, zo'n binnenzwembad is ook wel luxe...
Ik hoop dat de boel niet teveel wordt opgehouden en dat de paarden gauw in hun stallen kunnen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:58

ALs de kelder goed waterdicht is kan het water er niet in of uit. Maar dat moet je wel (laten) doe als het goed droog is. Dus dat duurt nog even. Of je moet natuurlijk je binnenzwembad willen behouden.

Succes met de sloop van de schuur, ik hoop dat het niet al te veel vertraging oplevert!

Succes ermee!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:32

*LOL* Leuk he? Dat verbouwen enzo Haha!
Maar ach, je moet gewoon denken aan het eindresultaat. Probeer ik ook te doen Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 17:52

Aaaaaah!! Frusty
Ontzettend balen zeg, ik hoop dat jullie snel iets aan de kelder kunnen doen en dat je gauw een mooie nieuwe schuur hebt...

Wat komt me dit bekend voor zeg.
Toen met de boerderij van Hetty ook.
Die hele erge storm een paar maanden terug: het dak van een ouwe schuur was kapot en van de deel waren dakpannen afgewaaid en kapot.
Lekken als de ziekte... Boos!

Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en, ook al zijn ze er nog lang niet omdat er nog meer 'gefikst/verbouwd' moet worden, iedereen is al heel blij met het resultaat.
Kim hou vol en alles komt goed! Party!!