Dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 22:31

Ik zit met een dilemma!
Flair is op dit moment bijna 8 maanden drachtig.Afgelopen tijd heb ik weinig gereden door het slechte weer.Nu staat het hele spul weer blank en verwachten ze weer vorst.Ik denk erover haar maar helemaal stil te zetten want dat onregelmatige gedoe lijkt me ook niet zo prettig voor haar.Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:43

Beweging lijkt me juist erg goed. Als ze lekker de wei/paddock of trainingmolen in kan en je komt gewoon nog iedere dag knuffelen dan lijkt me daar niets mis mee hoor.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:53

Lekker uit haar stal halen, al ga je maar op het erf een stukkie wandelen, maar ze moet eruit, een goede conditie is zeker nodig voor haal bevalling

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:47

wij hebben ook een paar weken niet gereden met Raimaer (ook 8 maanden drachtig) en pakken haar nu weer rustig op. Kan op zich geen kwaad, kijk goed wat je paard aangeeft met rijden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:42

Imo. ligt het er helemaal aan wat voor alternatieven je voor rijden hebt.
Als het betekent dat ze 24/24 op stal komt te staan, dan zou ik er toch voor kiezen om haar rustig wat beweging onder het zadel te geven.
Als ze bijv. wel de wei of paddock in kan, dan lijkt het me geen verkeerd idee om te stoppen met rijden.
Een paar keer per week rustig longeren zou haar ook in conditie kunnen houden.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:27

Het onregelmatige maakt niet zoveel uit, zolang je maar in de gaten houd dat je niet teveel vraagt. Je zou haar ook een beetje kunnen longeren of wandelen. Beweging is het beste.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:47

We doen nu of longeerwerk of stap en draf onder de man, gewoon werken aan schakelen, nageeflijkheid en zo. Dat hoop ik zo nog twee maanden te kunnen doen eigenlijk. Raimaer's moeder is gereden tot 4 weken voor de bevalling (en liep Z springen t/m 7 maanden!) en die kon daardoor ook weer heel snel aan de gang.

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:32

Bij ons rijden ze gewoon door tot op het laatste moment.
Het is alleen maar goed om je paard op conditie te laten blijven!
Ik zou gewoon een plek zoeken waar je dan alsnog kan rijden ofzo.
Je moet natuurlijk niet gaan dressuren ofzo maar gewoon een beetje draven en stappen zonder aan de teugel te rijden is altijd goed voor een aanstaant moedertje.