Cheyenne heeft PIJN! Balen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Cheyenne heeft PIJN! Balen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 18:53

Ik was haar vandaag aan ht poetsen en het viel mij ineens op dat ze een klein wondje had op haar rechtervoorbeen ( op de koot) en daaromheen zag het dik. Ik wilde natuurlijk meteen kijken, maar ze werd al angstig en onrustig als ik ernaar wees met mijn vinger. Een heel gevecht voordat ik ook maar aan de koot mocht komen, maar toen het eenmaal gelukt was voelde ik dat het ook nog eens warm was. Ik met haar gestapt, maar ze liep niet kreupel, gelukkig. Maar ja, ze heeft er duidelijk last van, zit ook met haar snoetje eraan te rommelen. Aangezien ze mij niet toeliet bij het been kon ik het niet wassen en afspuiten enzo. Ik heb er wel een lik betadine op weten te krijgen. Ik wacht het maar even verder af denk ik.....kijken hoe het er morgen uit ziet. Maar ik baal wel! Vind het zo zielig voor haar

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:17

oooh balen Boos!
als je haar niet mag afspuiten waarom probeer je niet om een coolpack met bandageĀ“s om haar been heen te doen? zo kan je het toch nog koele

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 19:20

Zelfs dat is een probleem...ik mag haar been niet eens aanraken wat haar betreft. Maar het is wel een beter idee misschien, zo'n coolpack.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:02

En misschien aan iemand vragen of die haar vasthoudt en haar tegen een muur aanzetten? Zo kan ze in ieder geval 1 kant minder op? Ik zou in ieder geval wel proberen het schoon te maken met water en wat jodium, als het wondje nog "open" is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:07

Ik zou wel de dierenarts erbij halen, want als het gaat ontsteken kan het zomaar naar de lymfeklieren schieten en dan heeft je paard Einschuss en dan ben je verder van huis. Kans dat je paard er dan een olifantsbeen aan overhoudt is niet gering. Mijn merrie had twee weken precies hetzelfde, hoe ze aan het wondje is gekomen weet ik niet, ze liep er ook niet kreupel op, maar had wel pijn. De ontsteking was al bezig omhoog te kruipen naar het spronggewricht. Antibioticakuurtje en twee weken stappen, en ze is zo weer de oude.

Even Dierenarts erbij halen hoor. Een verwaarloosd wondje kan nare gevolgen hebben!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 20:25

Ja, dat is zo. Gelukkig is de buurvrouw van onze stal veearts in spe, dus ik kan haar het morgen even vragen. We zullen Cheyenne dan waarschijnlijk wel weer moeten pramen (was ook zo met de mokbehandeling), want ze is niet te houden met dit soort dingen. Het is een mega-aansteller namelijk!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:03

Ik zou als ze er zoveel pijn aan heeft niet te lang wachten met de DA bellen....

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:22

Als je haar zere been wilt behandelen kun je altijd vragen of iemand anders een van haar goede benen optilt. Dan staat ze al op drie benen en heeft ze wat meer moeite om haar gewonde been op te tillen. Pas wel op dat ze niet gaat steigeren.

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:57

He, wat vervelend, vooral voor Cheyenne natuurlijk maar ook voor jou, omdat je je zorgen maakt. Als het morgen nog niet minder is zou ik zeker een dierenarts er bij halen, het klinkt als een ontsteking. Sterkte!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:45

Je kan ook altijd haar oortje "omdraaien" (klinkt stom), daar wordt ze ook wel rustig van. Een praam is vaak ook zo vervelend voor een arabiertje.
IK weet er alles van.

Succes hoor en wel laten behandelen, zo'n klein wondje kan inderdaad nare gevolgen hebben.

Gr. Isabel

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 01:54

Als je het achterbeen omhoog houdt kan ze niet stijgeren. Verder uiteraard de dierenarts bellen.. beenwonden zijn al gevaarlijk maar als het dik is en je er niet eens naar mag wijzen zou ik hem zeker even laten komen.