Als alles al gezegd is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Als alles al gezegd is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 15:24

Ik vraag me wel eens af hoe lang we nog door kunnen gaan met nieuwe topics openen. We hebben inmiddels een hele paarden-encyclopedie samengesteld met z'n allen geloof ik.
Bijna alles wat je bedenken kunt is al eens aan de orde geweest.
Welke kleur paard het meest geliefd is, wat iedereen voert, wat voor zadels iedereen heeft, welke tak van sport populair is bij wie, wat er vanavond bij de bokkers op het menu staat en zelfs wat voor ondergoed iedereen draagt *LOL* Of je een cap draagt of niet, waarom mensen zo fel tegen de slofteugel zijn, wat voorwaarts-neerwaarts inhoudt, wat rechtrichten is, enz enz.
Toch verbaas ik me erover hoeveel topics elke dag weer gestart worden, dan lijkt het of we nooit zijn uitgepraat.
Hoe denken jullie daarover? Lachen Vallen we in herhaling of blijven er altijd nieuwe onderwerpen komen?
Laatst bijgewerkt door Cody op 03-01-03 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:28

Ik denk dat we steeds meer in herhaling gaan vallen. Maar tv programma's en nieuwsfeiten zijn elke dag anders dus daar kunnen we ons mondje nog wel over roeren!
Maar misschien moet Bart de database een per ongeluk deleten, kunnen we weer opnieuw beginnen Lips are sealed Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:30

Dit heb ik me ook wel eens afgevraagd, of we nou eens nooit uitgepraat zijn, wel merk ik dat er een stuk minder leuke topics zijn. Maar, nieuwe mensen, nieuwe meningen dus weer nieuwe discussies!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:34

Da's wel zo, er komen steeds nieuwe mensen met nieuwe dingen. En ach, na een tijd ben je veel alweer vergeten toch? Ik wil nog lang niet van Bokt af hoor!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 16:45

Interessante vraag !
Ik denk dat er toch altijd wel nieuwe dingen / problemen blijven komen.
Maar ik ben het zeker ook met je eens als je zegt dat er toch ook een groot deel herhaling bij komt kijken.
Sommige onderwerpen zijn inmiddels zo uitgekauwd dat je verwacht dat het daar wel mee gedaan is, en toch komen ze zo af en toe weer terug.
De originele onderwerpen worden zeker schaars, maar vragen en problemen zullen er vast altijd wel blijven.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:36

Ik denk dat er altijd stof tot praten / vragen / discussieƫren blijft. Er komen nieuwe mensen bij, nieuwe paarden en nieuwe trainingsmethoden. Sommige onderwerpen zijn op den duur misschien wel "op", maar ik denk niet dat we hier ooit raken uitgepraat.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:47

Hmm, interresante vraag. Haha!
Ik denk toch dat we nooit uit gepraat zijn. Idd komen er steeds nieuwe mensen bij, nieuwe dingen en nieuwe methodes.
En anders beginnen we alsnog overnieuw Haha!
Hup alles wissen en net doen of we hier voor het eerst zijn Tong uitsteken

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:51

Tigger, met die UI kan ik je berichtje niet gewoon lezen, deze is echt te gek! *onder bureau*
Ik denk dat je zelf ook verandert, de wereld ook. Denk maar aan 11 sept, daarvoor was een vliegtuig in 'n gebouw 'onmogelijk' en dan gebeurt het opeens. Zo gebeuren er elke dag dingen die al het voorgaande op losse schroeven zetten, niet voor iedereen in dezelfde mate, maar het gebeurt constant. Prachtig toch? (overigens heb ik de slof discussie gemist, zit er over te denken om er toch echt mee te gaan rijden)

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:59

Laui! schreef:
Tigger, met die UI kan ik je berichtje niet gewoon lezen, deze is echt te gek! *onder bureau*


Gaaf he? Mocht hem van SP gebruiken, die had hem gevonden...

Sorry nu weer ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:14

Ik vind zelf dat we vooral de laatste tijd enorm in herhaling vallen.
Vooral over het aan de teugel rijden en dat soort dingen.
Maar de vraag of iemand met cap rijd is ook al 100 keeer voorbij gekomen.

Maar toch raken we niet uitgel*ld, en dat is idd ook omdat er nieuwe personen bij komen met nieuwe ideeen.

En voormezelf, ik kan het gewoon niet laten om niet te reageren op iemand die weer eens een slof uit de kast trekt voor een paard aan de tegel te laten lopen.
Of een scherp bit neemt omdat de pony niet te houden is.
Rijtechnisch bijscholen blijft naar mijn idee de basis van alle takken van paardensport Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:23

Zolang als mensen de ZOEKFUNCTIE niet gaan gebruiken denk ik dat de thema's zich zullen gaan herhalen. Bovendien wordt het niet door iedereen in dank aanvaart als je een ouder topic weer naar boven haalt ("ja hallo hoor eens, dit topic is al zo oud") en je ziet heel vaak dat er meteen om een slotje gevraagd wordt. Lange topics worden onoverzichtelijk, en ontaarden soms in gescheld. Dus wat doen we: maken er een nieuw topic van.

Dus een heleboel hebben we aan ons zelf te danken. En een heleboel aan de nieuwe medebokkers die misschien niet weten dat er een zoekfunctie is, of niet weten hoe je hem gebruiken moet.

Het is net als de telefonische helpdesk waar ik op heb gewerkt. Het is makkelijke om de telefoon te pakken dan RTFM (Read the F*cking Manual) Zit nu eenmaal in onze aard, daar zal je niets aan veranderen.

Voor de rest zullen het altijd variaties op een thema blijven. Maar er is ook genoeg variatie, omdat ieder paard anders is, en anders op aangereikte oplossingen gaat reageren.

Bokt, of het maakt niet uit welk forum, zal nooit goede instructie kunnen vervangen. Maar aangezien je in de omgang met paarden en de daar bijbehorende mensen (ik zeg met opzet mensen, en niet alleen ruiters want het overtuigen en opvoeden van de persoon/toeschouwer/eigenaar/ouder aan de kant is soms nog belangrijker dan de instructie van de ruiter zelf.) genoeg variaties en verschillende manieren van insteek hebt, zijn wij voorlopig nog niet uitgepraat...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:38

nee vind ik niet, komen altijd nieuwe onderwerpen of iets wat oude onderwerpen in een nieuw licht zet.