hoelang blijft een regendeken waterdicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

hoelang blijft een regendeken waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 18:15

Hallo,
Mijn paard (en van mijn zus)hebben schimmel overgekregen van een ander paard en we hebben geen dichte stal en door regen breid de schimmel snel uit. dus eigenlijk zouden ze binnen moeten staan maar we hebben alleen een schuilstal. ik wil nou mischien een regendekne kopen hoelang blijft zo'n deken dan waterdicht? want ik denk niet dat je die deken een hele dag op kan laten als het de hele tijd regent. Wat het nu dus al de hel vakantie doet Boos!

Lisan Party!!



Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:21

daarom heet het regen deken!! zodat je hem de hele winter op kunt laten zonder dat je paard nat word!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:24

Huh Verward
Ik heb een Bucas regendeken met lichte fleece voering, en die deed ik dus gewoon hele dagen op vorig jaar tijdens de winter.
Waarom zou dit niet kunnen dan?
Bleef gewoon waterdicht.

Er zijn inderdaad dekens die geschikt zijn voor 'een buitje', maar die tijdens langdurige regen door- en door-nat worden, waardoor het paard verkouden wordt.
Die zou ik niet nemen als je paard hele dagen buiten staat.

Dus het beste is een waterdichte, dus geen waterafstotende.
Een Bucas regendeken (geen winterdeken!) is dan een goede keus.
Een winterdeken is echter te dik als hij tot nu toe altijd zonder deken heeft gestaan buiten.

Sterkte met de schimmel! Lachen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:16

Je hebt ook bij de Hypo een soort van rubberen Verward (zo ziet het eruit tenminste) deken. Is ook waterdicht.

Mochten ze toch door gaan lekken, kun je er ook speciale spray op doen, waardoor ze weer waterdicht worden. Dan kun je kopen bij de schoenmaker.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:13

Een regendeken is absoluut waterdicht. Daarmee kan je paard dag en nacht buiten staan en toch droog blijven. Vraag er maar eens naar in de winkel. Daar kunnen ze je vast verder helpen.

* To Belg, or not to Belg *

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 19:52

Hallo,
dankejewel voor alle reacties. Maar nou blijft het volgens mij droog en het vriest en als het vriest wordt de schimmel minder dus ik denk dat ik geen deken koop. het gaat al wel goed met de schimmel.
ik heb hem nou al 5 keer gewassen met imaverol op de plekjes waar hij schimmel heeft en nou hoef ik hem niet meer te wassen nou kan ik de korstjes eraf borstelen, vandaag had ik er al veel korstjes afgehaald.
Het paard van mijn zus(pantharei) die heeft nog ergere schimmel en die kon hem niet wassen want hij werd er verkouden van( is geen haflinger maar een arabier) en toen had de dierenarts hem een prik gegeventegen de schimmel.
Lisan Party!!

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 19:52

Hallo,
hebben veel regendekens ook een voering want ik wil dus echt geen voering erin.

LIsan

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 19:58

Degene die ik noemde heeft een heeeeeele dunne fleece-voering.
Dit is echt dun genoeg voor een paard dat geen deken op heeft normaal.
Dus gewoon eigenlijk 'een laagje dat zorgt dat je paard geen schuurplekken krijgt van de deken'. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, lkaw, MaxEnHenkie en 105 bezoekers